Czy lotnisko w Katowicach swoją przyszłość widzi w tanich liniach?

Ostatnio coraz gorsze wiadomości nadchodzą z katowickiego lotniska. Kolejne linie likwidują połączenia. Jedynymi które się rozwijają w tym porcie to węgierskie linie Wizz. Niestety nie jest to szczyt marzeń tego lotniska. LOT lata już bardzo rzadko , a LH ma w swojej ofercie tylko Frankfurt Tymczasem za miedzą lotnisko rozwija się znakomicie.Kolejne linie tradycyjne jak również tanie otwierają swoje połączenia.Co prawda czarterów jak na lekarstwo , za to siatka połączeń jak na regionalne lotnisko już jest imponująca. A prezes lotniska w Pyrzowicach nie widzi tu żadnego problemu. Brak ambicji ? Przyjmuje to ze spokojem a lotnisko tłumaczy ten stan rzeczy różnicą między portami. KTW to w/g władz lotnisko wylotowe ? czarterowe ? i cargo ? Żal patrzeć , a może być jeszcze gorzej . Ale wtedy obudzimy się w rzeczywistości w której z lotniska bedzie korzystać W6 , latem czartery , no i te cargo . Smutna przyszłość czeka to lotnisko.
05/09/2016 17:33  
gość_88bf1
gość_88bf1 - Profil gość_88bf1
gość_824b8 2016-09-07 08:52   
gość_824b8 - Profil gość_824b8
Ale bzdury tu niektórzy wypisują. Linie tradycyjne zawsze jako port pierwszego wyboru będą wybierały Kraków z uwagi na turystykę i tyle.
lysypiotr76 2016-09-06 13:08   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - To ze wolnej przestrzeni nie brakuje , nie znaczy to od razu o możliwośćiach rozwojowych lotniska.Dzisiaj ochrona środowiska może storpedowac nie jeden plan inwestycyjny. Nie mówiąc o tym ,do kogo ta ziemia należy.
Kelo 2016-09-06 12:42   
Kelo - Profil Kelo
Odsyłam do GoogleEarth :) bo schodzimy z tematu. Łysy dla Twojej wiadomości Balice też są w polu. To nie Warszawa czy Poznań i lotnisko w środku miasta. W miejscu obecnej infrastruktury (czyli przy węźle autostradowym) można dobudować drugie tyle w palcem w .... xD :D. Hangar od zachodniej strony płyty postojowej wyburzono ostatnio, więc jakiś krok do dalszej ekspansji już zrobiono, nic tylko karczować las :D. Po przeciwnej stronie pasa (za jednostką wojskową) w miejscu opcji "nowej drogi startowej wariant centralny", który jest mniej prawdopodobny są dopiero rozległe poooooooooola po horyzont. Stawiać można terminali jeden za drugim między trzecim. Tylko że w Balicach i innych regionach jako portach docelowych nie będzie to konieczne, ze względu na mały ruch rzędu kilka, może w odległej galaktyce kilkanaście milionów pasażerów rocznie ;x KTW wiadomo, że w większym polu leżą to jest bezsprzeczne, ale osobiście uważam ten ten potencjał nigdy nie zostanie wykorzystany, jeśli nie będzie tam CPL. Już widzę jak Warszawa przenosi hub na Śląsk :D Wracając do tematu nic tylko trzymać kciuki za wariatów typu Turkish to może będą latać tu i tam
lysypiotr76 2016-09-06 12:02   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - Ok .Faktycznie nie wiadomo jak będzie wyglądać przyszłość obu portów.Ale KRK też chyba bez końca nie będzie mógł być rozbudowywany.KTW jak WMI ma tą przewagę że są,,w polu ".
Kelo 2016-09-06 11:56   
Kelo - Profil Kelo
lysypiotr76: Mi bardziej chodziło w komentarzu o odległość między portami dając przykład WAW/WMI, a nie rolę jaką pełnią, przecie modlin do CPL planowany hehe XD. Jedyną opcją jaką widzę dla regularnych linii w Pyrzowicach to przeprowadzka z Balic. Do dwóch portów wydaje mi się, że nie będą za naszego życia latać jednocześnie. Chyba, że jakieś pojedyncze wyjątki np krajowy LOT , albo najwięksi z największych: tu mam na myśli tylko LH i Turkish (ale temu drugiemu potoczyło się ostatnio nie najlepiej na takiej polityce latania byle gdzie) to może zrewidować plany na przyszłość.
garcba 2016-09-06 11:16   
garcba - Profil garcba
zobacz link
Lotnisko już mówiło, że skupiają się na liniach (linii) niskokosztownych, czarterach i cargo. Więc nie wiem po co takie halo robisz? :)
Gdyby nie było KRK (co jest niemożliwe) to by zapewne było więcej linii tradycyjnych. ;)
lysypiotr76 2016-09-06 10:17   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
pablakiss - Ale to będą nadal te same linie . Coś ,, świeżego " by się na lotnisku przydało.
pablakiss 2016-09-06 09:55   
pablakiss - Profil pablakiss
Ktw ..dostanie nowy samolot i 4 nowe trasy
gość_12ccb 2016-09-06 09:03   
gość_12ccb - Profil gość_12ccb
Mysle,ze KTW potrzebny jest wstrzas w postaci zmiany zarzadu GTL-u (calego zarzadu).Powinni przyjsc nowi ludzie,ktorych ambicja bedzie rozwoj tego portu,ktorzy przyciagna nowe Linie(tradycyjne i tanie)zachowujac to co juz jest.Brak ambicji wlodarzy tego portu jak i ogromne samozadowolenie jest wrecz przerazajacy.
lysypiotr76 2016-09-06 05:49   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - Twoja wypowiedź jest jakby żywcem wyrwana z kontekstu jakie wypowiadał były prezes Pamuła.Z góry zakładasz że KTW mogą być co najwyżej lotniskiem tanich linii .Ja rozumiem że tak to wygląda na dziś , ale co będzie w przyszłości to znak zapytania.Można wywnioskować że KTW czeka co najwyżej rola ,,Modlina" na południu?
Kelo 2016-09-06 00:30   
Kelo - Profil Kelo
Ciekawe co te wszystkie płaczące osoby na fb lotniska w Pyrzowicach czy tutaj na pasażer.com oczekują. Żeby GTL zaczął smarować LH/KLM/BA itp za latanie do Pyrzowic ? Chyba oczywiste jest, że regularne linie nie siedzą jednocześnie na Okęciu i Modlinie. Jak to miałoby tutaj funkcjonować?
lysypiotr76 2016-09-05 21:11   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
gość_16fea - Ciężko przewidzieć co będzie za xx lat w Katowicach.Może pojawią się nowe linie.Również tradycyjne.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama