Nowa umowa Lufthansy i Air China a LOT

Prawdopodobnie 20 września będzie w Pekinie podpisana umowa o zawiązaniu spółki joint venture.Dwa lata negocjacji zakończy się sukcesem dla niemieckiej linii która musi sprostać ekspansji linii znad zatoki. Ta umowa zapewni też przewagę LH nad innymi grupami lotniczymi w Europie.Koordynacja tras , wspólny podział zysków i powiązanie struktur organizacyjnych i finansowych pozwoli jeszcze bardziej efektywnie rywalizować z liniami latającymi nie tylko do Chin. Powstanie największa w Europie siatka połączeń dowozowych. I na tym tle można zastanowić się nad miejscem PLL ,,LOT''.Chyba nikt nie ma wątpliwości że bycie w jednym sojuszu Star Alliance z takimi gigantami niewiele pomaga. Jak nasz narodowy przewoźnik ma latać w zasadzie ,, samotnie '' do Pekinu bez wsparcia linii na lokalnym chińskim rynku. Siatka połączeń do Pekinu ograniczona do trzech dni z wiadomych niezależnych od naszego przewoźnika przyczyn chyba w ogóle nie powinna wystartować. Nawet nie wiadomo do jakiego klienta jest skierowana. Biznes potrzebuje rotacji codziennych , a turysta kupuje bilet ze sporym wyprzedzeniem . Więc klasa ekonomiczna wygląda nieźle , reszta jest dyskusyjna. Pasażerowie z Państwa Środka to specyficzna grupa . Są wymagający a zarazem sporo wydają w sklepach wolnocłowych. U Nas obsługa takiego klienta jest w powijakach . Najlepszym przykładem są fińskie linie Finnair i tamtejsze lotnisko - Helsinki.Tam obsługują 4 mln rocznie chińskich podróżnych .W lotniskowych sklepach są zatrudnieni pracownicy znający język chiński którzy są do dyspozycji i informują o wszystkich takiego klienta. Specjalnie przeszkoleni pracownicy lotniska towarzyszą na życzenie pasażerowi od wyjścia z samolotu do kolejnego wejścia na pokład w przypadku tranzytu. Czy my jesteśmy przygotowani na obsługę takiego pasażera? Pytanie jest tym bardziej zasadne , że narodowy przewoźnik ma zamiar latać i częściej do Chin i również na inne lotniska. W przyszłym tygodniu prezes LO ma na Forum Ekonomicznym w Krynicy przedstawić strategię dla narodowego przewoźnika. Już wiadomo , że będzie opierała się na rozwoju siatki do Azji. Oby nie skończyło się na pobożnych życzeniach.
02/09/2016 17:19  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_d8662 2016-09-04 00:51   
gość_d8662 - Profil gość_d8662
Jak jak? Przecież LOT i Air China miały współpracować a tu wyglada na to że LOT będzie zamiast latać do Chin to do .... Frankfurtu .... LOT powinien jak najszybciej wyjsć ze Star Alliance...
gość_16fea 2016-09-03 12:54   
gość_16fea - Profil gość_16fea
LOT w tym wszystkim jest zgubiony. Zamiast ruszyć za ocean walczy na rynku gdzie nie ma ani za dużo Polonii , ani nie ma pomysłu jak to połączenie ma wyglądać w przyszłości. Air China wykosi LO a potem sama rozwinie rotacje do minimum 7.
gość_8dcb6 2016-09-03 11:57   
gość_8dcb6 - Profil gość_8dcb6
Ja myślę że LOT poradzi sobie na chińskim rynku.Bycie singlem na tak wielkim rynku może być problemem.Ale na te 3 na razie a może w przyszłości na 7 lotów w tygodniu znajdzie pasażerów.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy