Koniec Centralwings?
LOT pozbędzie się Centralwings
- Wycofanie się z Centralwings powinno było nastąpić już trzy lata temu - powiedział na antenie TVN CNBC Biznes Jacek Kseń, przewodniczący rady Nadzorczej PLL LOT. Dał także do zrozumienia, że pracownicy spółki będą mogli niedługo liczyć na podwyżki.
Kseń uznał, że inwestycja w utworzenie tanich linii Centralwings było błędem. - W biznesie popełnia się błędy, i to jest normalne. Kilka lat temu liczono, ze Centralwings może mieć sukcesy. Ale w biznesie, dobrym biznesie, powinno się szybko z błędów wycofywać - powiedział szef Rady.
Zdaniem szefa rady LOT-u małą opłacalność Centralwigs można było zauważyć już właśnie trzy lata temu. - I problem polegał na tym, że kiedy było już widać, że ta linia jako tania koncepcja z małą ilością samolotów się nie sprawdzi, trzeba było jak najprędzej się z tego wycofać. Dlatego uważam, że powinno to nastąpić teraz, chociaż wciąż jest to o 3 lata za późno - dodaje Kseń.
W 2007 r. spólka-córka LOT-u miała 73 mln zł straty, a rok wcześniej straciła 65 mln zł. Wcześniej szef Centralwings Waldemar Królikowski przyznał, że firma nie jest w stanie konkurować na rynku z zagranicznymi przewoźnikami, których przybywa.
źródło: TVN CNBC Biznes
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
miras: a dlaczego Balicami a nie innym lotniskiem w POlsce??
miras: tak, nie czytalem, jakos mi umknal., juz sie zapoznaje :D
delboy: widać że nie czytałeś planu minimum. Dla Twojej wiadomości wkrótce zakończą się loty do również z SZZ-DUB :D
A CeZero wycielo nastepne loty. Na ich stronie z Dublina loty tylko do: GDN, SZZ,WAW.
Minister Grad niech w pierwszej kolejności zajmie się lotniskiem Balice i inwestycjami z nim związanymi, a dopiero w drugiej kolejności C0!!!
miras - heehhe... zawsze mozna jakos doleciec, na szczescie do GDN lata jeszcze FR...
aynis - czyli dzis w C0 dzien jak codzien:)
Cena biletu w jedną stronę z GDN do DUB na 1 maja: 1200zł :] C0 latał dużo wcześniej na tej trasie, niż FR zaczął, ma swoich stałych klientów i obłożenie jest tak dobre, stąd codzienne loty.
WOW nawet nie wiedziałem że C0 zamierza latać w maju codziennie z GDN do DUB! // Franka, nawet jeśli skasują co drugi lot, to masz szansę dolecieć do celu.
Do EDI też nie ma dostępnych lotów do końca kwietnia - to nie jest ta dziura rozkładowa, po której niby normalnie mają latać? Swoją drogą, co będą wtedy robić te samoloty?
Na pocieszenie: dzisiaj lot c0 z GDN do DUB opóźniony o 2 godziny ;)
aynis - tak jak mowisz..nie powinni, ale zawsze jest ale:) np dziura miedzy 18 a 28 kwietnia... wylecialy wszystkie loty C0 DUB-GDN-DUB....
Ta trasa ma całkiem dobre obłożenie, tak samo jak EDI, więc raczej go nie skasują (tylko że z nimi to teraz nic nie wiadomo)...
ehhhhh a ja zaryzykowalam.... kupilam w C0 bilet na lot DUB - GDN w maju. Generalnie myslalam, jeszcze do wczoraj, ze nigdy wiecej w C0 z wlasnej woli sie nie znajde....a jednak "lece"(chyba?) we wtorek o 22. Na tej samej trasie we wtorki lata tez FR, tylko, ze o wczesniejszej porze. Problem w tym, ze wole spokojnie po pracy spakowac sie i pojechac na lotnisko, niz zrywac sie z roboty i z wywieszonym jezorem biec na lotnisko:) Tylko teraz nie wiem co robic? Trzymac kciuki czy obgryzac paznokcie... Mam nadzieje, ze nie zdejma tego lotu...
Szocie: napisałeś, że jeśli linia upadnie w czasie wakacji, to będzie to klęska dla pasażerów i biur podróży. No jeśli UPADNIE to masz rację, natomiast, co znacznie bardziej prawdopodobne, jeśli zmieni profil na wyłącznie czartery/wet lease, to aż takiej klęski nie będzie. Biura podróży raczej będą się cieszyć (większa podaż czarterów, może się uda taniej wynegocjować), a tych ewentualnie poszkodowanych pasażerów jest już bardzo mało i z każdym dniem coraz mniej, bo już nikt przy zdrowych zmysłach nie decyduje się na kupowanie biletów w Cancelwings.
Ojej, od tego jest kazdy rzecznik, ze mowi, to co musi, a nie to, jaka jest prawda. Dobry rzecznik w kazdym razie od tego jest. A pan Wnuk powiedzial prawde - linia nie bankrutuje, po prostu zmienia ... profil dzialanosci. :o)
mobilek: no a co ma zrobić Kraków? no poszuka innych linii a wpierw wpadną w panikę, że zmniejszą się im na jakiś czas wpływy no i statystyka podupadnie z jednoczesną świadomościę tego, jak dynamicznie się rozwija katowickie lotnisko...
Od tego jest rzecznik że będzie kłamał do końca. Centralwings nie zbankrutuje! Po prostu wycofają się z przewozów nisko kosztowych o czym już wspomniałem w innym wątku. Dlatego też rzecznik roboty szukać nie musi... Ciekawe co teraz zrobi Kraków którego siatka połączeń opierała się w dużym stopniu na C0.
Dziś, 16.04, na krótko przed ósmą rano gościem w poranku tvn24 był rzecznik linii Centralwings, Kamil Wnuk. Redaktor prowadzący zapytał wprost, kiedy linia zbankrutuje na co pan Wnuk, że nie ma takich planów, że jemu nic o tym nie wiadomo. Redaktor zapytał również rzecznika czy szuka już sobie pracy na co p. Wnuk, że nie szuka. Rozmowa krótka, w której p. Wnuk powiedział, że ceny które oferują na przeloty są już tak tanie, że taniej już się nie da...
aynis: mi również zdarzyło się lecieć SP-LMD ;D
szot: no coz.......tak bywa...