Koniec Centralwings?

LOT pozbędzie się Centralwings - Wycofanie się z Centralwings powinno było nastąpić już trzy lata temu - powiedział na antenie TVN CNBC Biznes Jacek Kseń, przewodniczący rady Nadzorczej PLL LOT. Dał także do zrozumienia, że pracownicy spółki będą mogli niedługo liczyć na podwyżki. Kseń uznał, że inwestycja w utworzenie tanich linii Centralwings było błędem. - W biznesie popełnia się błędy, i to jest normalne. Kilka lat temu liczono, ze Centralwings może mieć sukcesy. Ale w biznesie, dobrym biznesie, powinno się szybko z błędów wycofywać - powiedział szef Rady. Zdaniem szefa rady LOT-u małą opłacalność Centralwigs można było zauważyć już właśnie trzy lata temu. - I problem polegał na tym, że kiedy było już widać, że ta linia jako tania koncepcja z małą ilością samolotów się nie sprawdzi, trzeba było jak najprędzej się z tego wycofać. Dlatego uważam, że powinno to nastąpić teraz, chociaż wciąż jest to o 3 lata za późno - dodaje Kseń. W 2007 r. spólka-córka LOT-u miała 73 mln zł straty, a rok wcześniej straciła 65 mln zł. Wcześniej szef Centralwings Waldemar Królikowski przyznał, że firma nie jest w stanie konkurować na rynku z zagranicznymi przewoźnikami, których przybywa. źródło: TVN CNBC Biznes
15/04/2008 21:14  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gral 2008-04-17 00:18   
gral - Profil gral
jsg: frajan lata bez żadnego wypadku (pomijając zjechanie z pasa co każdemu się zdarza, ot choćby parę lat temu pani pilotce lotowskiego embraera) przez 20 lat.
jsg 2008-04-17 00:08   
jsg - Profil jsg
gral: fakt widok samoloty zap...jacego jest rzeczywiście przeżyciem. Częściowo się z Tobą zgodzę, że błędy ludzkie stanowią największy procent przyczym wypadków.
4tech 2008-04-17 00:07   
4tech - Profil 4tech
nie widzialem......chetnie obejrze
jsg 2008-04-17 00:06   
jsg - Profil jsg
4tech: po obejrzeniu filmu DISPATCHERS na youtube, mam wątpliwości czy np. FRanek przestrzega norm naloty.
4tech 2008-04-17 00:02   
4tech - Profil 4tech
jsg: kazdy samolot ma max. nalot w godzinach na silniki i na kadlub, i musi przejsc odpowiedni serwis po danym nalocie....dla poszczegolnych samolotow moga byc rozne max. naloty... jezeli przestrzegane sa wszystkie procedury to raczej mozemy byc spokojni....jezeli natomiast nie sa przestrzegane to predzej czy pozniej "cos spadnie z nieba".....
gral 2008-04-17 00:02   
gral - Profil gral
jsg: jako wybitny znawca katastrof w przestworzach ;) myślę że nie. i latam sobie dalej bez obaw. czasami tylko na wyobraźnię działają widoki zza okna - lecąc za dnia przez całą europę nie ma szans nie spostrzec jakiegoś innego samolotu całkiem blisko. dopiero wtedy widać jak on i my zap...la. i wtedy przypominają się błędy kontrolerów, nieporozumienia z tcas'em i takie tak. ale to tylko wyobraźnia :)
jsg 2008-04-16 23:58   
jsg - Profil jsg
4tech: ok 3-4 loty dziennie. Zgoda. Ale jak się mocno eksplatuje np. samochód to zuzywa się szybciej i w efekcie koszty utrzymania wzrastają no i zmniejsza się bezpieczeństwo jazdy. Podobnie z samolotami. Czasami się zastanawiam, czy kiedyś one wszystkie po prostu pospadają z racji zużycia.
4tech 2008-04-16 23:48   
4tech - Profil 4tech
samolot aby nie generowac straty musi wykonac minimum 3-4 loty dziennie (patrz FRanca,EZY) a nie dwa loty dziennie i stac polowe dnia na plycie postojowej
aynis 2008-04-16 23:40   
aynis - Profil aynis
To nie FR, że im się bardziej opłaca uziemić samolot niż nim latać... LCC najwięcej generują na krótkich lotach i krótkich postojach, więc c0 trochę się minął z założeniami...
jsg 2008-04-16 23:39   
jsg - Profil jsg
miras: ekonomia zdaje sie być pojęciem abstracyjnym w C0
miras 2008-04-16 23:37   
miras - Profil miras
w tym czasie ten samolot mógł spokojnie wykonać jakiś rejs np do Amsterdamu :) ale stał na lotnisku, a za to też się płaci.
jsg 2008-04-16 23:36   
jsg - Profil jsg
Coby skrzydła nie rozpadły sie w przestworzach
aynis 2008-04-16 23:34   
aynis - Profil aynis
Może dokręcali śrubki?
miras 2008-04-16 23:33   
miras - Profil miras
Trudno podejrzewać C0 o nadmierne eksploatowanie maszyn, jeśi ich samoloty pół dnia stoją na lotniskach. O ile się nie mylę np. dzisiaj samolot po przylocie do KRK z Londynu o godzinie 13:35, wybrał się w kolejny rejs dopiero o godzinie 19:15 do ATH.
jsg 2008-04-16 23:31   
jsg - Profil jsg
gral: ekscentryk z Ciebie ;-))
gral 2008-04-16 23:27   
gral - Profil gral
ja tam nie wiem, ja jestem inny. zawsze przed lotem lubię sobie obejrzeć któryś z odcinków "Katastrof w przestworzach" :)))
jsg 2008-04-16 23:23   
jsg - Profil jsg
gral: niezłe z tym wzajemnym sabotażem. A swoją drogą czy 'te przypadki' nie są efektem nadmiernych eksplatacji samplotów w LCC?
gral 2008-04-16 23:12   
gral - Profil gral
jsg: tego dnia (poniedziałek) co centralek odleciał z Dublina 6 godzin później, FR też miał awarię :))) i odleciał do Wawy 3,5 godziny spóźniony. więc chyba sabotaż wzajemny :)
jsg 2008-04-16 22:53   
jsg - Profil jsg
To rzeczywiście zła passa. Czym oni latają? A może to sabotaż FRanka??? ;-)
gral 2008-04-16 22:36   
gral - Profil gral
a ja przed chwilą widziałem na Onecie wypowiedź pana rzecznika C0 z TVN odnośnie ostatnich awarii i powiedział coś, o czym wcześniej nie było mowy. Otóż w Warszawie był problem z elektryką, był problem z zasilaniem czujników! a w Dublinie "zepsuło się urządzenie wielkości połowy pudełka zapałek".
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy