LUZ: ILS kat. II tuż, tuż

Już w tym roku w Porcie Lotniczym Lublin samoloty będą mogły lądować przy gorszych warunkach atmosferycznych. System ILS drugiej kategorii umożliwi wykonywanie operacji lotniczych przy widzialności ograniczonej do 350 m. Oficjalny wniosek o certyfikację został złożony na początku lutego. W tym miesiącu ULC ma przeprowadzić na lotnisku audyt. Po nim trzeba będzie jeszcze poczekać na opublikowanie stosowanych zmian w AIP, czyli zbiorze zarządzeń lotniczych. zobacz link
05/04/2016 15:53  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9b04f 2016-04-09 14:20   
gość_9b04f - Profil gość_9b04f
gość_cacff, mój błąd... Pożyjemy zobaczymy. Już tu paru proroków było...
gość_3623d 2016-04-09 13:46   
gość_3623d - Profil gość_3623d
STN w zimie 4/week. Już było o tym pisane
gość_cacff 2016-04-09 12:59   
gość_cacff - Profil gość_cacff
gość_9b04f - A dlaczego ,, ...STN byłby nie załadowany ...'' ( niezaładowany pisze sie łącznie !) skoro będzie latał jak dotychczas ? Zwiększyć rotacje na tej trasie można przecież później równie dobrze
gość_cacff 2016-04-09 12:51   
gość_cacff - Profil gość_cacff
gość_6c19f ,, ...Kiedy kontrola się skończy? ...'' To pytanie proszę kierować o CBA
gość_556e9 2016-04-09 12:00   
gość_556e9 - Profil gość_556e9
@42330: z tego samego powodu nie sa zaladowane EMA i BRS z RZE. widac ze RYR wszedzie gra tak samo... no chyba ze rzeczywiscie wszedzie bedzie taki rozwoj. oby.
gość_9b04f 2016-04-09 11:59   
gość_9b04f - Profil gość_9b04f
gość_42330, niezła bajeczka :) jakby tak było to i STN byłby nie załadowany
gość_6c19f 2016-04-09 11:36   
gość_6c19f - Profil gość_6c19f
gość_42330 super info, dziękuję...możesz zdradzić coś więcej? Kiedy kontrola się skończy?jakie to kierunki? Dalej UK ?kiedyś byl Liverpool...Czy kontynent?
gość_42330 2016-04-09 10:32   
gość_42330 - Profil gość_42330
Dublin celowo nie jest jeszcze załadowany w systemie na zimę bo od listopada loty będą w odwrotnej kolejności: najpierw wylot z LUZ do DUB a dopiero potem powrót na LUZ, gdyby były już załadowane to Ryan pośrednio zdradziłby swoje plany (o których mówił wcześniej ) co do LUZ, a będzie to zwiększenie STN oraz nowości. To wszystko i coś jeszcze będzie ogłoszone jak tylko CBA zakończy kontrole
gość_35fba 2016-04-08 21:30   
gość_35fba - Profil gość_35fba
gość_86b35; To widocznie niedawno zmienili. Ale masz za to w środku nocy lądującego ze Sztokholmu, Doncaster oraz Glasgow. Samolot musi być w pełni zagospodarowany aby opłacało się Wizzowi.
gość_4451a 2016-04-08 05:58   
gość_4451a - Profil gość_4451a
To jeszcze się okaze czy będzie. Ktos na fb LUZ pytał o rezerwacje DUB w zimie i dostal odpowiedz ze wkrótce. Wcale sie nie zdziwie jak bedzie konferencja z ogloszeniem zwiekszenia STN na zimę i nowym kierunkiem.
gość_ae08b 2016-04-07 09:43   
gość_ae08b - Profil gość_ae08b
400 tys. w tym roku nie będzie lotnisko jak zwykle się przeliczyło. Tym razem sprytnie za to winę chcą zrzucić na CBA
gość_70acd 2016-04-07 09:26   
gość_70acd - Profil gość_70acd
czy to prawda , że w ciagu miesiąca ma sie skończyć kontrola CBA w LUZ? Później czas na wnioski pokontrolne, które tez trochę potrwają...ktoś się oreirntuje jak wygląda sprawa?
gość_86b35 2016-04-06 23:50   
gość_86b35 - Profil gość_86b35
gość_35fba, Luton wraca w południe.
gość_35fba 2016-04-06 22:34   
gość_35fba - Profil gość_35fba
michal5;Zgoda sezonowość w tej sytuacji też gra rolę. Pamiętajmy, że Lufa weszła wtedy gdy pojawił się ILS
michal5 2016-04-06 22:14   
michal5 - Profil michal5
Z resztą LTN 7x lata od końca marca
michal5 2016-04-06 21:50   
michal5 - Profil michal5
@gość_35fba zmniejszenie częstotliwości na połączeniach w sezonie zimowym to norma w każdej bazie w Polsce ... W lecie od Wizza jest LTN 7x, DSA 3x, TRF 3x, GLA 2x, NYO 2x. Tragedii od Wizza nie ma moim zdaniem, ale przydałyby się jeszcze kierunki takie jak Mediolan Bergamo, Paryż czy chociażby kolejne kierunki na Wyspy Brytyjskie. Warto tez wspomniec, ze niebawem Wizz otwiera pierwszą krajówke w Rumunii, więc kto wie może i do Polski zawitają takie rzeczy :DCo innego SAS, który nastawia się bardziej na ruch biznesowy i ogranicza loty w wakacje
gość_35fba 2016-04-06 20:21   
gość_35fba - Profil gość_35fba
Kiedy jest baza Wizza to wystarczy kilkugodzinne opóźnienie startu samolotu rano i jest paraliż na cały dzień. Wtedy powracający o 23.50 samolot np. z Luton powraca o 2 albo 3 nad ranem w najlepszym wariancie. Może też oznaczać odwoływanie połączeń. Myślę, że w sezonie zimowym Wizz celowo zmniejszył rotacje, aby w razie mgły opóźniał połączenia a nie kasował.
garcba 2016-04-06 14:55   
garcba - Profil garcba
Wg. mnie podniesienie ILS jest nie opłacalne przy takim ruchu.
gość_5315f 2016-04-06 14:51   
gość_5315f - Profil gość_5315f
Kelo to sie w koncu zdecyduj na co narzekasz. Dlatego dopiero po 3 latach, bo to sa dodatkowe koszty, ale z drugiej strony glupota by bylo tego nie robic skoro wszystko od urzadzen ILS, pasa, swiatel bylo od razu przygotowane. W LUZ tylko zdublowano niektore systemy zasilania i dolozono oswietlenie linii zatrzymania..
ILS idzie w gore na wiekszosci polskich lotnisk. Za chwile cat II bedzie w RZE, KTW, LUZ, POZ. JEST w WAW, WMI, GDN.
Docelowo cat II ma byc na wszystkich regionalnych i bardzo dobrze, bo pod tym wzgledem to jestesmy w tyle nawet za Ukrainą.
Kelo 2016-04-06 13:33   
Kelo - Profil Kelo
Oficjalny złożony na początku lutego, a dopiero się ULC za audyt zbiera... ale to funkcjonuje ;x 12 maszyn przekierowanych w roku 2015 i wymyślili, że trzeba ILS w górę :) Kto bogatemu zabroni ^^ Swoją drogą od podstaw zbudowane lotnisko i dopiero po ponad 3 latach podniesiony system....
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama