×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Kolejne 2 rękawy w GDN


Dziś w Gdańsku rozpoczął się montaż 2 ostatnich rękawów w sumie jest ich 5.

25/06/2015 20:10,  
gość_ca617 - Profil
gość_ca617
  

gość_a1482 - Profil
gość_a1482
  
Teraz jak będą numerowane miejsca może wizz zacznie korzystać. Do tej pory przy "wolnej amerykance" przy boardingu robiło sie zbyt duże bydło, paxy się kotłowały, blokowali przejście, inni nie mogli przejść, cała procedura wydłużała się. Przy wprowadzeniu sekwencji boardingu mogłoby to iść bardzo sprawnie. We WRO wizz korzysta z rękawa, dawniej boarding trwał bardzo długo, nie wiem czy teraz jest lepiej.
30/06/2015 14:49  

  
Przydałoby się, żeby Wizz Air zaczął korzystać z rękawów przy tak wielkiej bazie. Denerwuje mnie chodzenie kawał drogi, bo przez to, że Wizz nie korzysta z rękawów najczęściej (żeby nie blokować rękawów) stawiają go na płycie przed starym terminalem.
30/06/2015 14:39  

gość_7c1d4 - Profil
gość_7c1d4
  
Gdańskie rękawy można podpiąć zarówno do Q400, jak i CRJotów. Problem w tym, że dla wielu linii to jest nowość i mają wiele obaw. Przede wszystkim jest problem z bagażami DAA (delivery at aircraft) - z zostawianiem ich przez pax nie ma problemu (można wykorzystać "zjeżdżalnię") o tyle jest problem ze zorganizowaniem odbioru tych bagaży po przylocie.

Co do LO - obecnie połowa rejsów jest robiona na ejetach, więc tych dokowań jest sporo. Co do SK - na razie chwilowo są CRJ/ATR na CPH, ale od października połowa operacji będzie robiona na A319/20/21 więc znowu będą korzystać.
Co do AB - tak jak z w/w, problemem jest DAA w przypadku Q400. Jak są podmianki na większe maszyny to rękaw jest w użyciu.
30/06/2015 14:22  

  
Air Berlin będzie latać do nas większymi maszynami. To jest tylko kwestia czasu. Obecnie przerzucili się na Saaby 2000, ale nie raz widzę jak ląduje Q400 a i 737-800 się zdarza. Ruch ciągle rośnie i każda linia zwiększa swoje oferowanie. Zobaczcie jak zaczynała Lufthansa - zaczynali na CR1/2 a teraz najmniejsza maszyna jaką latają to CR9.
SAS jak i reszta latająca na małych maszynach, nie korzysta z rękawów gdyż w tych maszynach obowiązuję bagaż Delivery At Aircraft. Czyli większe sztuki podręcznego kładzie się na wózek pod samolotem. Przy korzystaniu z rękawa jest to problematyczne.
30/06/2015 14:16  

  
kiedyś słyszałem (nie jest to informacja sprawdzona), że w WAW opłata za rękaw i autobus jest taka sama, czy ktoś wie jak to wygląda dziś, również na innych lotniskach
30/06/2015 12:11  

gość_7c8b0 - Profil
gość_7c8b0
  
Jak AirBerlin ma korzystać z rękawów, jeśli lata samolotami, które nie są do nich przystosowane? Jeśli kiedykolwiek zaczną do GDN latać arbuzami (w co wątpię), to wtedy z pewnością zaczną korzystać, tak jak to robią na innych lotniskach na świecie, ale nadużyciem jest stwierdzanie, że linia nie korzysta z rękawów bez komentarza, że nie ma czym korzystać i stawianie jej w jednym rzędzie z tymi, którzy mają samoloty nadające się do rękawów, ale skąpią na skorzystanie z nich.
30/06/2015 11:43  

  
Ciekawe dlaczego Dashe nie podpinają do rękawów - testowali juz przecież to rozwiązanie. ale jeszcze za czasów sp Eurolotu skończyło się tylko na testach. Finnair nie korzysta lata na ATR a AB na Saabach. SAS pewnie do nich wróci w sezonie zimowym jak wrócą większe maszyny.
30/06/2015 11:42  

  
Norwegian nie korzysta z rękawów tak jak: Ryanair, Wizzair, Airberlin, Finnair. Może z czasem dopadają się z liniami, tak jak to było w przypadku czarterów. Szkoda tylko że kupili rękawy do których można podłączyć dashe i CRJ a nikt z tego nie korzysta nawet SAS czy LO
30/06/2015 09:44  

  
Czyli z portów regionalnych najwięcej ma GDN 5, następnie WRO 2 (wkrótce będzie dostawa kolejnych dwóch, czyli 4) i KRK 3. A w GDN Norwegian nie korzysta z rękawa?
29/06/2015 23:26  

gość_290c6 - Profil
gość_290c6
  
poranna fala odlotów w GDN to:
6 x W6
2 x LH
1 x AB
1 x FR
1 x LO
1 x SK
1 x P7 , ale tylko w sezonie i przed porankiem

29/06/2015 23:15  

gość_4c862 - Profil
gość_4c862
  
A czym Lot tak niby w GDN z rękawów korzysta? Dashe z rękawów nie korzystają, a E-jety latają obecnie już rzadko. Podobnie z SASem, czym ma korzystać - ATRami czy CRJ???
29/06/2015 22:05  

  
Z rękawów korzysta SAS, LOT, Lufthansa, i czartery tak jak już wcześniej @gość_290c6 napisał, największy problem z dostępnością do rękawów jest rano gdy w przeciągu 30 minut startuje ponad 10 samolotów w tym 2x lufthansa, LOT i SAS a oprócz tego jeszcze np Small Planet więc 5 rękawów spokojnie będzie w użyciu
29/06/2015 20:55  

gość_7c1d4 - Profil
gość_7c1d4
  
SAS korzysta, ale na rejsach wykonywanych A320/B737. Teraz jest znów dużo CRJ, a ich SAS nie chce podpinać, gdyż utrudnia to przekazanie bagaży DAA. Ale już wszystkie rejsy do OSL robione są pod rękawem. Poza tym korzystają wszystkie LH oraz LO (z wyjątkiem Q400). LH na noc każe się odpinać po wypuszczeniu pasażerów (takie mają procedury, chodzi o to, by samolot np. trochę gibający się od wiatru nie porysował się o rękaw :D ). Korzystają też niektóre czartery, ale z tego co widzę, to to nie zależy od przewoźnika, tylko od biura podróży. Podpinają się prawie wszystkie rejsy dla ITAKI, Rainbow Tours i TUI. Widocznie te biura cenią sobie wygodę pasażerów.
29/06/2015 20:46  

gość_6cdc6 - Profil
gość_6cdc6
  
gość_e21c5 To umyj oczka, bo SAS korzysta. :) Przyjrzyj sie.
29/06/2015 20:37  

gość_e21c5 - Profil
gość_e21c5
  
SAS nie korzysta
29/06/2015 20:21  

gość_290c6 - Profil
gość_290c6
  
LH w GDN korzysta z rękawów. Jeżeli samolot LH był niepodpięty to albo nie rozpoczęto boardingu lub został zakończony i samolot czekał na pozwolenie na kołowanie. Nie twierdzę, że na okrągło wszystkie rękawy są wykorzystane, ale teraz w kamerce widzę podpiętego ENTERa do Rodos. Jednak w ciągu dnia są sytuacje, że obecne trzy jednocześnie są zajęte. Z rękawów korzysta SAS, LH, LOT i czartery
29/06/2015 19:42  

gość_f94d4 - Profil
gość_f94d4
  
W weekend widziałem i całkiem ładnie wyglądają ... jako ozdoba terminala, bo nawet LH nie była podpięta. A dodając do tego, że największy udział w rynku GDN mają LCC, to 5 sztuk na obecną chwilę jest przesadą.
29/06/2015 13:26  

gość_afb66 - Profil
gość_afb66
  
Przestancie co niektorzy zaczynac ta kretynska licytacje GDN vs KRK.
Oba porty maja sie dobrze i to cieszy.
Zawsze znajdzie sie jakis troll - smierdziel.
29/06/2015 13:09  

  
@adam7691 - oczywiście poszedłem po całości, bo mnie irytują wpisy nie na temat, a padło na Ciebie, bo Twój wpis był ostatni.
Według mnie:
1. nie ma faktycznie znaczenia parę pasażerów w tą czy w tamtą, ale liczba pasażerów jest sprawą najistotniejszą;
2. Zielona Góra i Radom to są porty lotnicze jedynie z nazwy;
3. nie rozumiem do końca tych wymagań co do posiadania jak największej liczby rękawów, skoro mało która linia z nich korzysta.
29/06/2015 12:45  

gość_34835 - Profil
gość_34835
  
gość_136af: więcej precyzji, a mniej wybiórczości,
żeby to nie wyglądało na porównanie kto ma większego, ale dla ścisłości różnica 800 tys. w ostatnich latach pomiędzy KRK i GDN trafiła się w 2013 roku, Raczej ostatnio oscyluje lekko powyżej pół miliona, a procentowo ta różnica maleje (pozostaje podobna przy większej ilości pasażerów w obu portach):
rok ilość pax
KRK GDN różnica
2011 3014060 2464078 549982
2012 3438758 2905710 533048
2013 3651258 2843737 807521
2014 3819878 3288180 531698

29/06/2015 12:00  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie