CHARLEROI PRZESIADKA

mam pytanie, nie mam doświadczenia w przesiadkach w low costach więc wole zapytac bardziej doświadczonych Ląduje w Charleroi 8:35 (rozkladowo) a strat drugiego samolotu WIZZ jest zaplanowany na 10 00. Czy to wystarczająco dużo czasu na odprawe i bagaż? Dzieki z góry za sugestie
29/05/2015 13:26  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
adam7691 2015-06-02 16:22   
adam7691 - Profil adam7691
widocznie jak wszędzie, wszystko zależy od człowieka ... i jego chęci...
haile_cracovia 2015-06-02 15:38   
haile_cracovia - Profil haile_cracovia
adam7691: To chyba wyjątek niż reguła... Leciałem KRK-WAW LOTem, potem na osobnym bilecie WAW-ZRH Swissem. Wszystko w Star Alliance jakby nie było. Nie było możliwości nadania bagażu na całą trasę ani na Balicach ani w Zurychu. Pytałem.
Nie masz jakiego SEN czasem? ;)
gość_55df7 2015-06-02 09:12   
gość_55df7 - Profil gość_55df7
dziekuje za sugestie bede musiał je przemyśleć
adam7691 2015-06-02 07:27   
adam7691 - Profil adam7691
gość_4c862: piszesz na podstawie własnego doświadczenia, czy tylko zasłyszenia,

sytuacja o której pisałem wcześniej dotyczyła właśnie TAP, pierwszy bilet: TAP z REC do LIS, następnie TAP z LIS do FRA (lub MUC) już nie pamiętam dokładnie, i trzeci odcinek z FRA do WAW (tym razem LH), drugi bilet z WAW do POZ by LO (K2), w REC żadnego problemu żeby się odprawić do POZ, wystarczyło poprosić przy chek-in
gość_4c862 2015-06-01 21:09   
gość_4c862 - Profil gość_4c862
adam7691: to się niestety coraz rzadziej zdarza. Pomijam kwestię, że linie z różnych sojuszy na taki układ raczej nie pójdą, to nawet linie wewnątrz tego samego sojuszu odmawiają. Robi tak np. TAP, który po prostu twardo mówi nie, nie odprawimy panu bagażu z Lizbony do Krakowa, bo bilet w TAP kupił pan tylko do Warszawy. Poza tym to, że przyjmą bagaż w takiej sytuacji nie oznacza automatycznie odpowiedzialności za spóźnienie i jego konsekwencje.
pede 2015-06-01 17:44   
pede - Profil pede
@gość_0bd61: tak jak @adam7691 pisze, ja rzadko miałem sytuacje takiego typu, że przy osobnych biletach tej samej linii potraktowano mnie jak pasażera LCC. Zależy kto nas obsługuje, czy też od statusu M&M.
adam7691 2015-06-01 01:33   
adam7691 - Profil adam7691
gość_0bd61: nie do końca jest to prawda, leciałem jakiś czas temu na dwóch biletach i nie było żadnego problemu żeby na pierwszym lotnisku odprawić się do końca i również do końca nadać bagaż (zaznaczam, że bagaż doleciał), a połączenie było dość ciekawe, najpierw trzy odcinki (pierwszy bilet) a później jeszcze jeden (drugi bilet), wszystkie linie oczywiście tradycyjne
gość_0bd61 2015-05-31 23:57   
gość_0bd61 - Profil gość_0bd61
pede: warunkiem jednak w liniach tradycyjnych jest całość na jednym bilecie, jesli bedziesz miał tak jak w LCC de facto dwa osobne bilety to zasady sa takie same. I pewnie wlasnie dlatego LCC nie sprzedają biletów na loty skomunikowane, w ten sposób zerują ryzyko dodatkowych kosztów na wypadek obsuwy.
adam7691 2015-05-31 23:04   
adam7691 - Profil adam7691
przychylam się do uwagi pede: LC są znośne (nie będę pisał dobre) przy lotach p2p, przy przesiadkach (szczególnie przy połączeniach na styk) tylko linie tradycyjne, chociażby dlatego, że nadajesz bilet w porcie wylotu i nie musisz się martwić, odbierasz na końcu trasy ...
pede 2015-05-31 22:23   
pede - Profil pede
Wybierz przewoźnika tradycyjnego, który umożliwi ci bezproblemowe przebookowanie biletu na kolejny lot, nawet innych linii. Leciałem kilka razy lowcostem, nigdy nie miałem przygód typu opóźniony lot, a nawet gdyby, to nigdy, ale to przenigdy nie starałem się układać przesiadek z Ryanem (tudzież też Wizzem). U przewoźnika tradycyjnego też masz ten plus, że w przypadku opóźnienia lotu na pierwszym odcinku, samolot z drugiego może na ciebie poczekać, jeżeli opóźnienie nie jest duże. Po kilku lotach tanią linią, ze względów innych niż opóźnienia (a raczej ich brak w przypadku moich lotów), zawsze wybieram przewoźników tradycyjnych, najchętniej LOT. Później jest Austrian, KLM czy British Airways, ale to już zależy od destynacji. Pozdrawiam.
gość_efa01 2015-05-31 20:34   
gość_efa01 - Profil gość_efa01
zdarza się, że Ryan zmienia rezerwacje bezpłatnie, jeśli pierwszy lot był opóźniony. warto w CRL się zgłosić do ich okienka (my dostaliśmy tam lot na następny dzień, gdy po 4.5h opóźnieniu pierwszego lotu z PL nie zdążyliśmy na transfer)
gość_7d02d 2015-05-31 14:26   
gość_7d02d - Profil gość_7d02d
Czytam tak sobie i czytam i.... chyba wole zaplacic 100 czy nawet 200 zł wiecej i nie miec takich problemów....
gość_2dcce 2015-05-31 10:53   
gość_2dcce - Profil gość_2dcce
Zapomialem dopisac, ze ta zmiana rezerwacji 110 euro do godziny po locie bardzo sie oplaca jak mamy bagaz rejestrowany, bo przy nowym bilecie trzebaby bylo za niego placic.
gość_2dcce 2015-05-31 10:51   
gość_2dcce - Profil gość_2dcce
banan86 nie gwarantuja, ale np Ryanair ma takie kolo ratunkowe dla przesiadkowiczow dostepne na 40 min przed lotem(po zamknieciu odprawy) i 1 godz po locie. Za 110 euro mozna wtedy zmienic rezerwacje na inny lot. Oczywiscie czesto oplaci sie kupic nowy bilet, ale w srodku sezonu rownie dobrze moze byc bardzo drogi. Te w przeliczeniu 500zl to nie jest jakas straszna suma, a na przesiadkach LCC mozna sporo oszczedzic.
haile_cracovia 2015-05-31 09:14   
haile_cracovia - Profil haile_cracovia
Lubisz grać w totolotka? ;)
Wcale nie tak bardzo czarny scenariusz:
- wylatujesz w porannym szczycie, 20 min opóźnienia: 8:55
- dojście do taśmy i czekanie na bagaż 20 min: 9:15
- kolejka do checkinu kolejne 20 min: 9:35
- kolejka do security check 15 min: 9:50
A o której zamykają boarding? Przelicz czy warto.
haile_cracovia 2015-05-31 09:14   
haile_cracovia - Profil haile_cracovia
Lubisz grać w totolotka? ;)
Wcale nie tak bardzo czarny scenariusz:
- wylatujesz w porannym szczycie, 20 min opóźnienia: 8:55
- dojście do taśmy i czekanie na bagaż 20 min: 9:15
- kolejka do checkinu kolejne 20 min: 9:35
- kolejka do security check 15 min: 9:50
A o której zamykają boarding? Przelicz czy warto.
banan86 2015-05-31 08:53   
banan86 - Profil banan86
Pamiętaj, że low-costy nie gwarantują przesiadek w razie opóźnienia / skasowania pierszego lotu. Możesz wtedy utknąć na lotnisku pośrednim z ręką w nocniku (a wtedy twoja podróż okaże się bardzo kosztowna)

Takie przesiadki organizujesz na własne ryzyko!

Generalnie ja jeśli już robię takie rzeczy w RyanAirze albo Wizzerze to tylko wtedy gdy mogę sobie pozwolić na to by nie lecieć w razie opóźnienia i daję conajmniej 4 godizny rezerwy czasowej na przesiadkę. No ale każdy sam podejmuje decyzje
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy