PKP

może ktoś wypowie się na temat Pendolino, ostatnio miałem okazję jechać i niestety jestem zawiedziony....
23/05/2015 23:20  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8af55 2015-05-27 18:29   
gość_8af55 - Profil gość_8af55
waldek: Darty i Flirty mają mieć max. prędkość 200 km/h? Bo wg. niektórych źródeł Flirty3 i Darty mają mieć max. 160 km/h, natomiast Dart jest jakby podstawą do stworzenia pociągu o vmax=250 km/h? Jeśli jest jak mówisz, to jest możliwość, że na wyremontowanych odcinkach z ECTS w ruchu regularnym będą sunąć te 200?
waldek 2015-05-26 16:28   
waldek - Profil waldek
No i kolejny temat na rynku kolejowym
"PLK: Do końca 2015 r. pociągi do Trójmiasta pojadą 200 km/godz. "
waldek 2015-05-26 16:22   
waldek - Profil waldek
Do PKP Intercity trafi 20 Dartów i 20 flirtów. A z fajnych strono obecnym rozwoju kolei proponuje www.rynek-kolejowy.pl. lub zobacz link
No i jeśli chodzi o mapę szybkich połączeń kolejowych to zapraszam do mojej galerii. Wstawię kilka zdjęć.
waldek 2015-05-26 16:17   
waldek - Profil waldek
Z przyszłych szybkich kolei to obecnie testowany Bydgoski Dart Pesy z prędkością maksymalną do 200km/h i Flirt Newagu z podobną maksymalną prędkością
gość_8af55 2015-05-26 12:40   
gość_8af55 - Profil gość_8af55
banan86: No ja tak samo. Niemniej jednak cieszę się szczerze, że na kolei zaczęły się wielkie zmiany, poza tym ogólnie transport publiczny zaczął się w naszym kraju ładnie rozwijać (przewoźnicy autobusowi, coraz więcej połączeń lotniczych) ;)
banan86 2015-05-26 09:02   
banan86 - Profil banan86
nie mogę się doczekać ;) pożyjemy zobaczymy
gość_8af55 2015-05-26 01:57   
gość_8af55 - Profil gość_8af55
banan86: A nie zależy rządzącym na szybkiej kolei? Wiele remontowanych linii ma mieć docelowo max. 160 km/h, ale wszystkie ważniejsze (teraz nie mogę znaleźć linka z mapą, ale to ma być ponad 5000 km linii) mają mieć wdrażany do 2023 roku system ECTS (czyli wiele z nich będzie go miało wcześniej), czyli zgodnie z polskimi przepisami w miejscach gdzie nie będzie skrzyżowań z drogami na jednym poziomie, prędkość będzie mogła być większa niż 160- tak więc jak będą plany obsługiwania większej ilości połączeń szybkimi pociągami (może kolejne Pendolino, może jakieś inne), to UTK zapewne szybko podniesie ograniczenie. Natomiast jeśli chodzi o KDP- podobno projekt nie umarł, jednak narazie opracowywane są plany i budowa ma się skończyć do 2030 roku, tak więc cierpliwości- nie od razu Rzym zbudowano ;)
banan86 2015-05-25 12:27   
banan86 - Profil banan86
gość_8af55: uwierzę jak zobaczę! Gdyby rządzącym zależało na stworzeniu cywilizowanej kolei w Polsce to oprócz remontów zwykłych linii, kupowania nowych pociągów DODATKOWO budowanoby linię Kolei Dużych Prędkości (co zresztą było niegdyś w planach), co jednak zabiłoby krajowe połączenia lotnicze (no własnie może oprócz kierunków takich jak Rzeszów - Szczecin). Ale mając taką kolej nikt raczej by z tego powodu nie płakał...
gość_8af55 2015-05-25 01:15   
gość_8af55 - Profil gość_8af55
banan86: Jak trochę "poguglujesz" to znajdziesz dużo ciekawych informacji na temat przyszłości EIP-ów i że to co jest teraz, to dopiero początek.

Jeśli chodzi o opinie, to ja niestety nie miałem okazji jeszcze jechać Pendolino (jak dobrze pójdzie, to przetestuję w wakacje), ale z chęcią podzielę się moją opinią na temat nie-Pendolinowej części PKP. Niedawno jechałem z WRO do POZ i z powrotem pociągami IC i muszę przyznać, że w stosunku do stanu sprzed kilku lat widać dużą poprawę. Nawet mój tato, który dotychczas nie brał pod uwagę innej opcji niż podróż samochodem, zaczął traktować pociąg, jako poważną alternatywę. Szkoda tylko, że niektórzy pasażerowie mają... nie wiem, nadpobudliwość (?) i często coś muszą zepsuć (Aż mi się przypomniały ciągle wyrywane przyciski w naszych 787). Dla przykładu w jednym z wagonów na trasie POZ-WRO (praktycznie nówka- z 2014) drzwi do przedziału wisiały na jednym zawiasie.
banan86 2015-05-24 22:13   
banan86 - Profil banan86
Ja tam jestem zadowolony, uważam to za bardzo fajny i bardzo wygodny pociąg (z punktu widzenia przeciętnego pasażera). Wygodne pochylane fotele (idealne do krótkiej drzemki), przemyślany stoliczek, dużo miejsca na nogi.

Z minusów to bardzo brakowało mi wyświetlaczy z aktualną prędkością jazdy

Ale generalnie to bardzo przyjazny pociąg! Szkoda tylko że nie zbawi całej polskiej kolei... zwłaszcza,że powinien być szybszy!
gość_b8c0b 2015-05-24 16:53   
gość_b8c0b - Profil gość_b8c0b
Ja jechałem i jestem bardzo zadowolony. Gdańsk-Warszawa w 2h55minut. A za rok w wakacje ma już być około 2h30min. ETCS2 oraz nowe rozporządzenie przyspieszenia bocznego.
gość_4534e 2015-05-24 09:08   
gość_4534e - Profil gość_4534e
... zawiedziony, ale czym. Na co odpowiadać, o czym się wypowiadać?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy