×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


rzetelność firm sprzedajacych bilety lotnicze


Może warto by było napisać coś o rzetelności firm sprzedających bilety lotnicze. Otrzymałem maila z firmy FRU.pl z informacją, że bilet na trasie POZ-WAW-KRK mogę zarezerwować za 204 zł, ucieszyłem się, termin wylotu odpowiadał idealnie mojej podróży do Krakowa. Niestety po wejściu do systemu rezerwacyjnego okazało się, że ten sam bilet kosztuje 278 zł + 49 opłaty transakcyjnej (50% drożej). Pani w informacji stwierdziła, że jednak 278. To jak to jest, chyba powinienem to traktować jako wprowadzenie klienta w błąd. Nikt mnie nie przekona, że w ciągu 20 minut cena biletu na tak krótkim odcinku potrafi wzrosnąć o 50%. Co na ten temat sądzą inni czytający i piszący. Ja zrobię jedyną rzecz w którą w tej sytuacji będę mógł zrobić, wyrzucę FRU z mojej przeglądarki (równoznaczne z nie kupowaniem u nich biletów) i będę namawiał znajomych, żeby tego nie robili. Jako, że zajmuję się zarzadzaniem uwaga do decydentów firmy FRU (jeżeli czytają): Pamiętajcie, każdy niezadowolony klient negatywną informację o firmie przekaże 5 innym potencjalnym klientom. Pozdrawiam Zarząd FRU.pl.

27/03/2015 11:31,  
<>

gość_648b7 - Profil
gość_648b7
  

gość_3f26d - Profil
gość_3f26d
  
adam7691- zanim coś napiszesz, warto najpierw poznać zasady sprzedaży biletów i mailingu reklamowego. Szczegóły masz już w postach poniżej.
"Jako, że zajmuję się zarzadzaniem..." Powstrzymam się od złośliwości na temat profesjonalizmy kadry zarządzającej :)
31/03/2015 19:07  

  
Jest to calkowicie normalna sytuacja i nie ma co z tego powodu niebios poruszac. Wszystko zalezy od tego, czy rezerwacja i wystawienie biletu jest jednoczesne (lub zaraz po zrobieniu rezerwacji). Czesto robiac to w nocy, na przelomie miesiaca czy nawet tygodnia tak sie moze zdarzyc i nie jest tu posrednik niczemu winny - taryfa nie jest dostepna i bilet nie moze byc wystawiony. Czy wyzsza cene posrednik wezmie na siebie, czy tez nie, to jest dyskusyjne, ale zazwyczaj nikt tego nie robi. Najprawdopodobniej gdzies tam w warunkach zakupu masz taka informacje, ale nie wiem, czy je przeczytales (a zapewne zaakceptowales). Z taryfami biletowymi jest jak w kazdym innym sklepie: masz 10 sloiczkow z dzemem. Tego po 1 zl jest sztuk 5, potem po 1,50 sztuk 7 itd... Jak sie najtanszy skonczy, to zazwyczaj schodza kolejne, czyli te po 1,50. Czym blizej zamkniecia (czy wylotu), to tych tanszych sloiczkow dzemu bedzie najprawdopodobniej malo (lub wcale), ale jeszcze zostana jakies drozsze, o podobnej jakosci, ale innej cenie. Tak samo jest z biletami. A co do ofert, ktore sa wysylane mailowo, to wszystkie maja ceny 'od', czyli tych po 204 bedzie 5, 219 kolejne 10, 278 nastepne 15 itd. Nie tylko Ty dostajesz newsletter, wiele osob tak robi i w okreslonym okresie popularne strony moga miec kilkaset klikniec / wyszukan na minute, wiec spokojnie z teoriami spiskowymi. Ktos sie zdecydowal na to szybciej.
30/03/2015 15:25  

gość_097c1 - Profil
gość_097c1
  
Ja tam wolę zaplacić tych 50 złotych więcej i mieć pewność, że ktoś zna się na rzeczy. Jak był ostatni straj lufthansy, to inni próbowali dodzwonić się na infolinię linii lotniczych, a nam dziewczyna z Fru.pl załatwiła wszystko w 10 minut.
30/03/2015 15:22  

gość_e7492 - Profil
gość_e7492
  
Spokojnie może być ciekawiej... ten czy inny pośrednik (wszyscy mają podobny dostęp do taryf = tak samo mogą się na Ciebie wypiąć; dlatego kupuje się u źródła/ najpewniejszy zakup jest stronie linii lotniczej) i może się tak - rzadko, ale możliwe! - zdarzyć (bdb cena, a blisko do wylotu), że niedoszły pasażer cieszy się, że zakupił bilet za te 204 zł czy 278 zł, od pośrednika przychodzi numer z potwierdzeniem, więc wszystko git. W praktyce podróżny nie wie, że pośrednik mógł sprzedać taryfę, której w danej chwili już na rynku nie było i piszą Tobie po 1h, 1 dniu: tak kasa doszła, nr potwierdzenia wygenerowany, ale albo pan kupi droższy (tylko taki mamy w ofercie), albo zwrócimy Paniu (co Ci z tego gdy bilet w chwili w której to piszą kosztuje 2x tyle, a Ty muszisz tam być tego dnia!) pieniądze po X dniach.

Rzadki ZONK, ale się zdarza, ktoś kto rezerwował przez pośrednika (czyli taki kontrakt na "rynku", a nie fizycznie bilet co ma miejsce przy rezerwacji na stronie przewoźnika) na ostanią chwilę być może to tu na forum potwierdzi :)
29/03/2015 20:54  

gość_d220e - Profil
gość_d220e
  
tak, jest to możliwe, i co wiecej typowe. taryf w niskiej cenie jest mało.
28/03/2015 14:30  

gość_96877 - Profil
gość_96877
  
Być może mail dostało kilka (naście, dzieciąt) innych osób i ktoś Cię ubiegł ;)
27/03/2015 16:12  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie