Boeing poprawia model B777

Boeing 777 jest nadal bardzo popularnym modelem producenta, ale seria aktualizacji ma zapewnić atrakcyjność modelu do czasu rozpoczęcia seryjnej produkcji jego następcy, modelu B777X. Podczas spotkania w Arizonie (International Society of Transport Air Trading) więcej szczegółów zostało ujawnionych. Celem producenta jest uzyskanie zmniejszenia konsumpcji paliwa o około 2%. Boeing będzie oferował wiele opcji obniżających koszty operacje modelu B777, między innymi możliwość instalacji dodakowych 14 siedzeń, co pozwoli uzyskać oszczędności nawet na poziomie 5% (w przeliczeniu na jednego pasażera w modelu B777-300ER). Zmniejszenie zużycia paliwa o około 0,5-1,0 % spodziewane jest poprzez modyfikacje jednostek napędowych dostarczanych przez General Electric, GE90-115B. Dodatkowe główne oszczędności przyniosą redukcja oporów aerodynamicznych oraz redukcja masy własnej samolotu. Producent planuje wykorzystać doświadczenie zdobyte przy projektowaniu i wprowadzeniu do produkcji modelu B787 Dreamliner oraz projektu MD-12 firmy Mc Donnell Douglas (planowany następca MD-11). Wielu przewoźników na całym świecie wymienia obecnie maszyny 4-silnikowe na modele 2-silnikowe, więc Boeing widzi duży potencjał w podniesieniu poziomu atrakcyjności swojego 777. Producent posiada potwierdzone zamówienia na 273 maszyny B777, więc aby zapewnić nieprzerwaną producję na obecnym poziomie (8,3 na miesiąc) konieczne są dodatkowe zamówienia w celu zapewnienia łatwego przejścia do produkcji następcy. Larry Schneider, wiceprezydent i główny inżynier programu 777, podkreśla, że obecnie produkowany model B777-300ER jest o ponad 800 kg lżejszy od oryginalnego modelu z roku 2004. Dalsza redukcja jest nadal możliwa.
12/03/2015 15:43  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2015-04-28 18:38   
greg0303 - Profil greg0303
B777-300ER United Airlines jednak nie zastąpią najstarsze B747-400 we flocie przewoźnika, lecz będą używane do zwiększenia oferowania na niektórych trasach z głównych portów przesiadkowych, zastępując B777-200:
zobacz link
greg0303 2015-04-23 19:00   
greg0303 - Profil greg0303
Linie United Airlines potwierdziły zmianę zamówienia 10 maszyn B787 Dreamliner na 10 maszyn B777-300ER. Rozpoczęcie dostaw planowane jest już w przyszłym roku. Samoloty mają zastąpić najstarsze B747-400 we flocie przewoźnika.
greg0303 2015-03-16 17:56   
greg0303 - Profil greg0303
Najwięksi użytkownicy maszyn B777 obecnej generacji:
1. Emirates Airlines - 144/50 (maszyn obecnie użytkowanych/zamówień)
2. United Airlines - 74/0
3. Cathay Pacific Airways - 65/5
4. Air France - 64/4
5. American Airlines - 64/3
6. All Nippon Airways - 54/9
7. Singapore Airlines - 58/2
8. British Airways - 58/0
9. Korean Air - 38/17
10. Qatar Airways - 44/11
demar 2015-03-14 17:38   
demar - Profil demar
B777 jest liderem pod względem sprzedaży dwusilnikowych WB i na razie nic go tutaj nie pokona (najbliżej jest konkurencyjny A330). Poprawki zatem nie dziwią, a efektywność króluje przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Choć nie wiem czy decydująca jest tutaj wymiana starych 4-silnikowych (zostało w użyciu jakieś 500 B747 i 250 A340, a wiele linii odpowiednie zamówienia już dawno podpisała), czy też rosnąca popularność nowych generacji jak B787 i A350 (ale także A330neo), w tym promocja większych modeli zapowiedzianych za 2-3 lata typu B787-10 albo A350-1000.
greg0303 2015-03-12 22:40   
greg0303 - Profil greg0303
Zobowiązania zakupu kolejnych trzech maszyn B777-300ER podpisały dziś linie Swiss Air Lines. Szwajcarski przewoźnik zamówił wcześniej sześć samolotów tego typu.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy