Włoski przewoźnik przedstawił plany związane ze swoją najlbiższą przyszłością. Plany te są ściśle związane z modelem biznesowym największego udziałowca Alitalii, linii Etihad Airways. Trzema głównymi portami operacyjnymi włoskiego przewoźnika (hubami) będą lotniska Rzym/Fiumicino, Mediolan/Malpensa oraz Mediolan/Linate. Ten ostatni port zwiększy ilość bezpośrednich połączeń do europejskich destynacji wykorzystując flotę A320, A319 i E-175. Partnerzy Alitalii, Air Berlin i Fly Niki, przenieśli swoje operacje z lotniska Malpensa na Linate, aby oferować dogodne połączenia przesiadkowe dla swoich pasażerów. Flota dalekodystansowa włoskiego przewoźnika wzrośnie o 32%, a nowe samoloty będą pochodziły z zamówień Etihad Airways. Flota wąskokadłubowa zostanie natomiast zredukowana o 13%, a 14 maszyn A320 zostanie przekazanych linii Air Berlin. Zwiększeniu ulegną bezpośrednie połaczenia do Azji i Ameryki Północnej. Z Mediolanu/Malpensa do Abu Zabi, Szanghaju i Tokio/Narita. Lotnisko Rzym/Fiumicino będzie miało nowe/zwiększone oferowanie do Berlina/Tegel, Dusseldorfu, San Francisco, Meksyku, Pekinu, Seulu, Santiago/Chile oraz Rio de Janeiro. Dodatkowe fundusze otrzyma filia Alitalia Cargo, której dynamiczny rozwój jest planowany. Na pokładach samolotów Alitalii zobaczymy zmiany wystroju wnętrza, nowe menu (między innymi najwyższej jakości włoskie potrawy i wina) oraz nową jakość obsługi pokładowej. Przewoźnik będzie nadal ściśle współpracował ze swoimi partnerami ze Sky Team (Air France/KLM, Delta Air Lines) oraz Air Berlin, Air Serbia i Fly Niki.