Nowa Alitalia

Włoski przewoźnik przedstawił plany związane ze swoją najlbiższą przyszłością. Plany te są ściśle związane z modelem biznesowym największego udziałowca Alitalii, linii Etihad Airways. Trzema głównymi portami operacyjnymi włoskiego przewoźnika (hubami) będą lotniska Rzym/Fiumicino, Mediolan/Malpensa oraz Mediolan/Linate. Ten ostatni port zwiększy ilość bezpośrednich połączeń do europejskich destynacji wykorzystując flotę A320, A319 i E-175. Partnerzy Alitalii, Air Berlin i Fly Niki, przenieśli swoje operacje z lotniska Malpensa na Linate, aby oferować dogodne połączenia przesiadkowe dla swoich pasażerów. Flota dalekodystansowa włoskiego przewoźnika wzrośnie o 32%, a nowe samoloty będą pochodziły z zamówień Etihad Airways. Flota wąskokadłubowa zostanie natomiast zredukowana o 13%, a 14 maszyn A320 zostanie przekazanych linii Air Berlin. Zwiększeniu ulegną bezpośrednie połaczenia do Azji i Ameryki Północnej. Z Mediolanu/Malpensa do Abu Zabi, Szanghaju i Tokio/Narita. Lotnisko Rzym/Fiumicino będzie miało nowe/zwiększone oferowanie do Berlina/Tegel, Dusseldorfu, San Francisco, Meksyku, Pekinu, Seulu, Santiago/Chile oraz Rio de Janeiro. Dodatkowe fundusze otrzyma filia Alitalia Cargo, której dynamiczny rozwój jest planowany. Na pokładach samolotów Alitalii zobaczymy zmiany wystroju wnętrza, nowe menu (między innymi najwyższej jakości włoskie potrawy i wina) oraz nową jakość obsługi pokładowej. Przewoźnik będzie nadal ściśle współpracował ze swoimi partnerami ze Sky Team (Air France/KLM, Delta Air Lines) oraz Air Berlin, Air Serbia i Fly Niki.
22/01/2015 17:34  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
dona12 2015-01-27 07:27   
dona12 - Profil dona12
może nie na temat:P ale chciałam się z Wami podzielić ciekawą wyszukiwarką zobacz link, polecam serdecznie
gość_f4faa 2015-01-22 23:55   
gość_f4faa - Profil gość_f4faa
Bez glowy jest rozwijanie siatki miedzykontynentalnej z MXP, a europejskiej z LIN w Mediolanie, bo nie beda sie mogly nawzajem zasilac pasazerami przesiadajacymi sie z rejsow miedzykontynentalnych na europejskie.

Mysle, ze caly plan jest mimo wszystkopomyslany tak, by bardziej wspierac Etihad, a nie Alitalie. Etihad od dawna szuka sobie miejsca, bo przegrywa z Emirates i Qatarem, jako najmniejszy z 'duzych' w regionie. M.in. po to kupiono airberlin, Alitalie czy Air Serbie, aby przywozily one do AUH pasazerow, aby zasilac siatke Etihad. Przykladem tego jest to, ze AB i AZ beda teraz latac z wielu portow regionalnych do AUH zamiast dowiesc tych pasazerow do swoich hubow i samemu zawiezc ich dalej.
greg0303 2015-01-22 22:00   
greg0303 - Profil greg0303
Wiele portali lotniczych zaprezentowało nowy plan biznesowy Alitalii, między innymi Airways News, CH Aviation, Air Transport World.
Krótki artykuł z USA Today:
zobacz link
gość_fb5b0 2015-01-22 20:44   
gość_fb5b0 - Profil gość_fb5b0
greg0303 : Jakie jest źródło tych informacji ? Wygląda na to, że Alitalia wsparta Etihadem idzie w dobrym kierunku. Póki co Alitalia lata z Polski tylko z WAW i KRK, może jak stanie finansowo na nogi to doczekamy się tego przewoźnika tez w innnych polskich portach. Konkurencja dla LH w takich portach jak GDN,WRO, KTW czy POZ będzie mile widziana.
gość_fd7ac 2015-01-22 18:10   
gość_fd7ac - Profil gość_fd7ac
a czy AB nie zrezygnował z zakupu nowych maszyn niedawno ? czyżby eithat optymalizował liczbę maszyn w liniach gdzie ma udziały bez kupowania nowych ?
greg0303 2015-01-22 17:37   
greg0303 - Profil greg0303
Nowy plan biznesowy zakłada, że Alitalia zacznie przynosić zyski już w 2017 roku.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy