Okęcie: Terminal 3

Na konferencji prasowej, która odbyła się wczoraj późnym wieczorem, dyrekcja warszawskiego lotniska złożyła dosyć nieoczekiwaną deklarację. W związku z dynamicznie rozwijającym się ruchem lotniczym oraz przygotowaniami do mistrzostw Europy w piłce nożnej, które w 2012 roku będą organizowane wspólnie przez Polskę i Ukrainę, w 2011 roku na Okęciu zostanie oddany do użycia terminal nr 3. Zgodnie ze wstępnymi założeniami, po zakończeniu wspomnianych mistrzostw, nowy terminal ma obsługiwać wyłącznie loty międykontynentalne. Dlatego też prace będą prowadzone z dużym rozmachem, a udział w projekcie zapowiedziały między innymi firmy CPG Corporation, Skidmore i Woodhead Wilson, które współtworzyły terminal 3 na lotnisku Singapur Changi. Przypomnijmy, że terminal 3 singapurskiego lotniska został otwarty 9 stycznia tego roku i jest przeznaczony do obsługi największych samolotów pasażerskich świata - m.in. Airbus A380 oraz Boeing 747-400. Wstępne rozmowy prowadzone z przewoźnikami lotniczymi z całego świata wskazują na duże zainteresowanie Polską jako wrotami do Europy Środkowej i Zachodniej. Zdaniem przedstawicieli takich linii lotniczych jak Emirates, Singapore Airlines i Qantas niemieckie porty lotnicze, które tradycyjnie były obsługiwane przez te firmy są coraz bardziej zatłoczone i coraz trudniej tam o dogodne sloty. W tym miejscu pojawia się więc duża szansa dla warszawskiego Okęcia. W odróżnieniu od obecnych terminali, terminal 3 zostanie zlokalizowany po przeciwnej stronie drogi startowej 15-33, najprawdopodobniej na terenie ogródków działkowych w pobliżu dzisiejszej siedziby Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Dojazd do nowego terminala ma zapewnić zmodernizowana ulica Na Skraju wiodąca od Alei Krakowskiej. To rozwiązanie, połączone z wydłużeniem planowanej linii kolejowej, która w 2010 roku połączy centrum Warszawy z terminalami 1 i 2, ma zapewnić pasażerom szybki i bezproblemowy dojazd na lotnisko. Ambitne plany odnośnie nowego terminala mogą wprawdzie zastanawiać, ale dyrekcja warszawskiego lotniska przy okazji otwarcia terminala nr 2, dała niedawno przykład, że można w Polsce szybko i sprawnie zrealizować przedsięwzięcie na dużą skalę również w branży lotniczej. Źródło: lotnictwo.net
01/04/2008 11:20  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
aynis 2008-04-01 11:25   
aynis - Profil aynis
Na konferencji prasowej, która odbyła się wczoraj późnym wieczorem, dyrekcja warszawskiego lotniska złożyła dosyć nieoczekiwaną deklarację. W związku z dynamicznie rozwijającym się ruchem lotniczym oraz przygotowaniami do mistrzostw Europy w piłce nożnej, które w 2012 roku będą organizowane wspólnie przez Polskę i Ukrainę, w 2011 roku na Okęciu zostanie oddany do użycia terminal nr 3. Zgodnie ze wstępnymi założeniami, po zakończeniu wspomnianych mistrzostw, nowy terminal ma obsługiwać wyłącznie loty międykontynentalne. Dlatego też prace będą prowadzone z dużym rozmachem, a udział w projekcie zapowiedziały między innymi firmy CPG Corporation, Skidmore i Woodhead Wilson, które współtworzyły terminal 3 na lotnisku Singapur Changi. Przypomnijmy, że terminal 3 singapurskiego lotniska został otwarty 9 stycznia tego roku i jest przeznaczony do obsługi największych samolotów pasażerskich świata - m.in. Airbus A380 oraz Boeing 747-400.
Wstępne rozmowy prowadzone z przewoźnikami lotniczymi z całego świata wskazują na duże zainteresowanie Polską jako wrotami do Europy Środkowej i Zachodniej. Zdaniem przedstawicieli takich linii lotniczych jak Emirates, Singapore Airlines i Qantas niemieckie porty lotnicze, które tradycyjnie były obsługiwane przez te firmy są coraz bardziej zatłoczone i coraz trudniej tam o dogodne sloty. W tym miejscu pojawia się więc duża szansa dla warszawskiego Okęcia.
W odróżnieniu od obecnych terminali, terminal 3 zostanie zlokalizowany po przeciwnej stronie drogi startowej 15-33, najprawdopodobniej na terenie ogródków działkowych w pobliżu dzisiejszej siedziby Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Dojazd do nowego terminala ma zapewnić zmodernizowana ulica Na Skraju wiodąca od Alei Krakowskiej. To rozwiązanie, połączone z wydłużeniem planowanej linii kolejowej, która w 2010 roku połączy centrum Warszawy z terminalami 1 i 2, ma zapewnić pasażerom szybki i bezproblemowy dojazd na lotnisko.

Ambitne plany odnośnie nowego terminala mogą wprawdzie zastanawiać, ale dyrekcja warszawskiego lotniska przy okazji otwarcia terminala nr 2, dała niedawno przykład, że można w Polsce szybko i sprawnie zrealizować przedsięwzięcie na dużą skalę również w branży lotniczej. Źródło: lotnictwo.net
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy