greg0303
2014-12-09 19:36
Mój znajomy, który latał B707 Air Force One z prezydentem Nixonem, mówił mi, że bardzo często któryś z reporterów próbował zrobić ostatnie zdjęcie z bliska przed startem maszyny i potem dowiadywał się o obrażeniach ciała tej osoby spowodowanymi siłą odrzutu silników.
greg0303
2014-12-09 19:29
Boeing właśnie ogłosił redukcję tempa produkcji B747-8, od września 2015 roku, z 1,5 sztuki na miesiąc do 1,3 sztuki na miesiąc, czyli 2-3 maszyny mniej rocznie. Producent tłumaczy to światowym zmniejszeniem przewozów towarów. Do dostarczenia pozostało 39 samolotów B747-8. Ogólne zamówienia to tylko 119 maszyn, w tym 68 w wersji towarowej (cargo).
Gdyby wygral Airbus to by chyba byla wojna domowa. AFO to sa dwa zmodyfikowane samoloty, ale rzad amerykanski posiada rowniez dosc stare B757 i B737, ktorymi lataja sekretarz stanu i marszalkowie Kongresu i Senatu. Tych samolotow do wymiany jest wiec wiecej.
Airbus też o tym pamięta i nawet do AFO nie chce podchodzić.
Kandydatem niemal pewnym jest B747-8i.
Jedną inną alternatywą jest B777-8X - duży zasięg (czas lotu) może tutaj być ważny.
czapl1997
2014-12-09 18:08
Przypomnijcie sobie jaki dym był, kiedy USAF wybrało A330mrtt zamiast 767
Raczej nie ma szans, by nie-amerykańska firma wygrała ten przetarg :)
gość_e083a
2014-12-09 09:05
@gość_dd8e0: Dobry dowcip. A380 składany na amerykańskiej ziemi (podstawowy warunek AFO)?
Wszystko wskazuje na to, że Boeing trzyma linie produkcyjne B747-8 właśnie dla potrzeb nowego AFO. Nie byłoby dziwne gdyby zaraz po AFO i po rozpoczęciu dostaw B777X uznali, że dalsza produkcja B747 nie ma sensu, gdyż nowym Jumbo został B777-9X.