Wymiana Air Force One

Amerykańskie siły powietrzne rozpoczynają program wymiany samolotów prezydenckich, znanych jako flota Air Force One, która obecnie składała się z dwóch maszyn Boeinga VC-25 (na bazie modelu B747-200). Specjalny zespół Departamentu Obrony będzie odpowiedzialny za ten proces. Na początku przyszłego roku przedstawione zostaną wymagania dotyczące nowej floty. Europejski producent, Airbus, nie wykluczył zainteresowania dostarczeniem floty prezydenckiej, ale chce poczekać na oficjalne wymagania dotyczące tego programu. W roku 1959 Boeing dostarczył pierwszą maszynę Air Force One opartą na modelu B707. Zakup planowany jest na rok 2016, a ewentualna dostawa w roku 2018.
09/12/2014 03:08  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-12-09 19:36   
greg0303 - Profil greg0303
Mój znajomy, który latał B707 Air Force One z prezydentem Nixonem, mówił mi, że bardzo często któryś z reporterów próbował zrobić ostatnie zdjęcie z bliska przed startem maszyny i potem dowiadywał się o obrażeniach ciała tej osoby spowodowanymi siłą odrzutu silników.
greg0303 2014-12-09 19:29   
greg0303 - Profil greg0303
Boeing właśnie ogłosił redukcję tempa produkcji B747-8, od września 2015 roku, z 1,5 sztuki na miesiąc do 1,3 sztuki na miesiąc, czyli 2-3 maszyny mniej rocznie. Producent tłumaczy to światowym zmniejszeniem przewozów towarów. Do dostarczenia pozostało 39 samolotów B747-8. Ogólne zamówienia to tylko 119 maszyn, w tym 68 w wersji towarowej (cargo).
wroord 2014-12-09 18:45   
wroord - Profil wroord
Gdyby wygral Airbus to by chyba byla wojna domowa. AFO to sa dwa zmodyfikowane samoloty, ale rzad amerykanski posiada rowniez dosc stare B757 i B737, ktorymi lataja sekretarz stanu i marszalkowie Kongresu i Senatu. Tych samolotow do wymiany jest wiec wiecej.
demar 2014-12-09 18:30   
demar - Profil demar
Airbus też o tym pamięta i nawet do AFO nie chce podchodzić.
Kandydatem niemal pewnym jest B747-8i.
Jedną inną alternatywą jest B777-8X - duży zasięg (czas lotu) może tutaj być ważny.
czapl1997 2014-12-09 18:08   
czapl1997 - Profil czapl1997
Przypomnijcie sobie jaki dym był, kiedy USAF wybrało A330mrtt zamiast 767
BA850 2014-12-09 12:50   
BA850 - Profil BA850
Raczej nie ma szans, by nie-amerykańska firma wygrała ten przetarg :)
gość_e083a 2014-12-09 09:05   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@gość_dd8e0: Dobry dowcip. A380 składany na amerykańskiej ziemi (podstawowy warunek AFO)?
Wszystko wskazuje na to, że Boeing trzyma linie produkcyjne B747-8 właśnie dla potrzeb nowego AFO. Nie byłoby dziwne gdyby zaraz po AFO i po rozpoczęciu dostaw B777X uznali, że dalsza produkcja B747 nie ma sensu, gdyż nowym Jumbo został B777-9X.
gość_dd8e0 2014-12-09 06:39   
gość_dd8e0 - Profil gość_dd8e0
A-380 na AFO! ;)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy