gość_0d031
2014-10-26 07:28
Czyli zasięg nominalny około 4200NM.
Biorać pod uwagę watry na atlantykiem, to możliwe byłoby do wykonia z WAW:
WAW-YUL - 3502 nm
WAW-BOS - 3546 nm
WAW-JFK - 3708 nm
WAW-EWR - 3718 nm
WAW-YYZ - 3755 nm
Dystanse po ortodromie, wiec realnie plus 100mil. Do tego A321LR przy wadze 97ton pewnie potrzebuje ponad 2500m rozbiegu, chyba ze silniki bedą 35,000lb ciagu lub wiecej. A latem przy +33C to już wogole masakra.
gość_db235
2014-10-24 22:08
To niech producent tego "cuda" jeszcze poda performance do startu przy wadze 97ton, bo do B752 na pewno mu daleko:)
czapl1997
2014-10-23 19:56
Myślę, że lepszym dodatkiem byłoby dodanie kilku sekcji, tak aby uczynić "pełnoprawnego następce 757-200. Amerykańskie linie byłyby wniebowzięte
greg0303
2014-10-22 02:23
Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Airbusa, Kiran Rao, podał więcej szczegółów dotyczących A321neo w wersji long range. Maksymalny zasięg tego wariantu to 3900-4100 mil morskich, pojemność 164 pasażerów (w tym możliwość instalacji 20-tu siedzeń rozkładanych do pełnej pozycji płaskiej z przodu maszyny), wejście do serwisu przewidywane jest na drugą połowę 2018 roku, a koszty operacyjne w porównaniu do B757 powinny być niższe o 25% (na trasach tej samej długości). Nie będzie mozliwości wydłużenia zasięgu standardowego modelu A321neo do wersji LR, musi to być zrobione na linii montażowej.