×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


A350-900 z certyfikatem EASA


Airbus A350-900 XWB otrzymał certyfikację Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotnictwa. Pięć maszyn testowych spędziło w powietrzu około 2600 godzin w czasie lotów technicznych. Maksymalna masa startowa maszyny to 275 ton, ilość pasażerów maksymalnie 440, personel pokładowy co najmniej 8 osób oraz dwóch pilotów (wspólna licencja będzie w użyciu modeli A330/A350). Najnowszy samolot szerokokadłubowy Airbusa nie otrzymał jeszcze certyfikacji ETOPS, ale 180-minutowy certyfikat jest spodziewany niedługo (docelowy po dodatkowych testach ETOPS370). Maszny używają akumulatorów niklowo-kadmowych, ale w 2016 roku producent planuje zmianę na wersję litowo-jonową. Maksymalny pułap lotu A350 to 43 100 stóp (FL431). Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa powinna udzielić certyfikacji tego modelu w najbliższym czasie. Wygląda na to, że projekt A350XWB jest realizowany na czas i pierwszy przewoźnik, Qatar Airways, otrzyma swoją pierwszą maszynę przed końcem tego roku. Krótki filmik producenta o procesie testów/certyfikacji A350: zobacz link

30/09/2014 21:33,  
gość_ecc41 - Profil
gość_ecc41
  

Brak odpowiedzi w tym temacie.
reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie