Lotnisko Łódź

Dlaczego to lotnisko ma tak mało pasażerów? Gdyby w końcu jakaś linia zdecydowała się latać z Łodzi w innych kierunkach niż UK, to lotnisko szybko by poszło w górę. 700 tysięczne miasto, milionowa aglomeracja i nie byłoby chętnych? To czemu tylu łodzian lata z WAW, KTW, KRK, WRO, GDA, WMI? Dojazd do Warszawy na poranne loty jest z Łodzi niemożliwy (o WMI nie wspomnę), nie każdy ma samochód, więc szybka autostrada nie pomaga. Jedyne wyjście, to jechać dzień wcześniej, to bez sensu. Dlaczego KTW i KRK się rozwijają, chociaż są bliżej siebie niż LCJ i WAW? Wszyscy się śmieją, że jaki Warszawa by miała cel, żeby odbierać pasażerów z LCJ, ale to chyba oczywiste, takie duże lotnisko w pobliżu dwóch wielkich aglomeracji, to po co w tej mniejszej jakieś loty, WAW się musi rozwijać, nie jakiś tam Lublinek w Łodzi. Nie będę zdziwiony jak się okaże, że niektóre linie, które latają z WAW mają umowę, że nie mogą latać z LCJ, bo będą odbierać Warszawie pasażerów. Pomyślcie racjonalnie, MILION OSÓB i tak mało pasażerów, kiedy na innych lotniskach (głownie na WAW i WMI) odprawianych jest tylu łodzian? Zanim Wizzair i Ryanair zamknęli większość połączeń z LCJ (Wizz "wszystkie dwa"), to lotnisko miało duży ruch, tak samo kiedy pojawiło się OLT. Adria na przesiadki w MUC jest w porządku, ale na trasach pozaeuropejskich, kto do np. Paryża (nie mówię o biznesie), będzie leciał przy dobrym układzie 5 godzin za 1,2 tysiąca? Czekam na tą nową linię, która ma się ponoć pojawić w LCJ latem... bo na 4YOU chyba już nie ma co liczyć (chociaż kto wie, wszystko jest możliwe).
24/09/2014 14:49  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8e88b 2014-09-24 20:25   
gość_8e88b - Profil gość_8e88b
Tak jak ktoś napisał - problemem sa niskie zarobki w Łodzi i dlatego tak mało pasażerów bo wielu ludzi nie stać na wyjazdy turystyczne. Kraków ma też cos powyżej 700 tyś mieszkańców, dobre zarobki + jest atrakcyjny turystycznie i dlatego ma wielu pasażerów.
Ale paradoksalnie widzę szanse na nowego przewoźnika dla Łodzi tylko pod pewnymi warunkami:
1. Musi to być tania linia lotnicza
2. Z lotniska w Łodzi musi byc bardzo dobre połączenie np. kolejowe do Warszawy.
3. Musi to być linia lotnicza, która nie akceptuje wysokie stawki opłat lotnisk w Warszawie czy Modlinie i zwyczajnie obraziła się na Wawę a taka Łódź mogłaby wtedy skusić niskimi stawkami opłat.
I tu widzę szansę na pojawienie się Easyjet w Łodzi ;)))))
mietek 2014-09-24 16:27   
mietek - Profil mietek
prizimizio: Obawiam się, że powód jest bardzo prosty. Loty z LCJ zawsze będą droższe od tych z WAW, bo nie ma konkurencji. A to powoduje, że Łodzianie wybierają WAW lub WMI. Milionowa aglomeracje to spory potencjał ale ważniejszy jest czynnik ekonomiczny. Łódź nie jest miastem, które oferuje wysokie, średnie wynagrodzenie i przez to również sporo osób wyjeżdża, a emerytów w Polsce nie stać na latanie samolotami niestety. Nie jest to mekka turystów, nie ma też dużo firm, których pracownicy latają służbowo. Spójrz dla porównania na Genewę, 200 tys mieszkańców - 15 mln pasażerów, a nie ma tam bazy SWISS. Generalnie potencjał pewnie jest ale nie za taką cenę jaką by chcieli uzyskać przewoźnicy. Przykład OLT tylko to potwierdza, a wpisanie w umowę, że linia latająca do WAW nie może latać do LCJ to jakaś bajka. Mamy otwrate niebo i niby WAW zabroni Air France latać do Warszawy jak wylądują w Łodzi? A niby jak?
banan86 2014-09-24 16:23   
banan86 - Profil banan86
A może po prostu jest tak, że dana linia kalkuluje że lepiej jest "zbierać" pasażerów z dużego rynku warszawskiego, a także z łódzkiego, lubelskiego, podlaskiego, warm-mazurskiego, itd i oferować większą częstotliwość lotów niż z każdego z tych rynków z osobna np. raz albo dwa razy w tygodniu. A Łodzianie będąc zmuszeni i tak dojadą do Wawy (czy tego chcą czy nie)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy