greg0303
2014-07-23 03:39
Hawaiian Airlines, zgodnie z wcześniejszymi spekulacjami, właśnie zamieniły swoje zamówienie A350-800 na A330-800neo. Dostawy maszyn rozpoczną się w 2019 roku.
Wprowadzenie A330neo (być może właśnie, jako -800 i -900) da przede wszystkim szansę na produkcję A330 jeszcze przez lata. Dostosowanie Trent 1000 do A330 było już wcześniej spodziewane, niestety wymaga przeprojektowania pylonu silników, aby były nieco wyżej i wzmocnienia skrzydeł (jest po prostu większy ma 112 cali średnicy, oraz cięższy o około 1000 kg niż Trent 700) i być może udało się to zrealizować (a przynajmniej zaprojektować). Być może uda się także zrealizować marzenie Airbusa, aby mógł to być wspólny silnik do A330neo, A350-800 oraz w przyszłości A380neo. A sprzedaż A330neo może być bardzo interesująca.
jak pokazuje boeing z modelem 737, przez lata można zarabiać dużo pieniędzy na kolejnych wariantach udanego modelu. Pewnie zobaczyli że 787 zapowiadany jako rewolucyjny samolot wcale nie odbiega tak bardzo osiągami i kosztami od a330 więc nie muszą się śpieszyć z wprowadzaniem a358, jeśli mogą więcej zarobić na wersji a330neo.
greg0303
2014-07-12 04:01
Airbus A330neo będzie miał pojemność 252-306 pasażerów, wersja A330-800neo podobny zasięg do B787-8, a wariant A330-900neo krótszy zasięg o około 1000 mil (morskich) w porównaniu do B787-9. Jednostką napędową będzie zmodyfikowana wersja silników Trent 1000-Ten, pod nazwą Trent 7000. Zainteresowanie modelem A330neo wyraziły między innymi Delta Air Lines, Virgin Atlantic Airways, Hawaiian Airlines oraz kilka firm leasingowych.
greg0303
2014-07-11 20:01
Według Agencji Reutera, która powołuje się na źródło informacji w Tuluzie, Airbus ogłosi podczas targów lotniczych Farnborough Airshow (14-20 lipca 2014 roku) rozpoczęcie programu A330neo. Nowe wersje samolotów A330-200/300 otrzymają oznaczenia A330-800neo/900neo, nowe silniki firmy Rolls Royce, mniejsze zużycie paliwa o około 14% (w porównaniu do obecnych wersji), wydłużony zasięg o około 400 mil (morskich) oraz bardziej ergonomicznie zaplanowaną kabinę pasażerską. Rozpoczęcie programu A330neo będzie raczej oznaczać rezygnację z produkcji modelu A350-800 (przynajmniej w najbliższej przyszłości).