B787-9: drobne problemy

Boeing potrzebuje szybkiej interwencji regulacyjnej, aby uniknąć opóźnienia daty dopuszczenia do służby modeli B787-9. Producent zwrócił się do Amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), aby szybko zatwierdziła pozwolenia, które pozwoliłyby, aby 787-9 były dostarczone zgodnie z planem, mimo dwóch krytycznych systemów lotniczych uznanych za niezgodne z przepisami zdatności do lotu. Proces certyfikacji może być pozytywnie zakończony mimo braku certyfikacji systemów, które nie mają bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo samolotu. W przypadku modelu 787-9 chodzi o turbinę RAT (która jest umieszczona pod kabiną pasażerską maszyny i jest ostatnią "linią obrony" w przypadku awarii obu silników, generującą wystarczającą ilość energii do zasilania urządzeń kontrolujących lot i awionikę, bez ciągu do przodu, ale wystarczającą do kontrolowanego lotu) oraz panelu sterowania selekcją wysokości. FAA musi szybko zapoznać się z harmonogramem prac Boeinga, aby uzupełnić wymagane testy i zmiany (między innymi wymianę kondensatora wewnątrz jednostki sterującej generatora). Producent podkreśla, że szanse na awarię obu jednostek napędowych równoczesnie są znikome, szczególnie wobec bardzo małej ilości nowych modeli użytkowanych przez przewoźników. Również tarcza wyboru wysokości w panelu sterowania trybu lotu jest zbyt czuła i może spowodować niechciane zmiany ustawienia. Nowy panel jest obecnie w końcowej fazie programowania. Boeing złożył petycję o warunkowe zwolnienia 4 czerwca tego roku.
11/06/2014 03:51  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-06-20 20:55   
greg0303 - Profil greg0303
Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa dała ultimatum Boeingowi, aby do końca tego roku zostały przeprojektowane jednostki sterujące turbiny powietrznej RAM. Trzy kolejne testy naziemne wykazały niedawno brak wytwarzania energii elektrycznej przez to urządzenie w testowym modelu B787-9.
greg0303 2014-06-16 20:16   
greg0303 - Profil greg0303
Program certyfikacji B787-9 wymagał "tylko" 1500 godzin testów, znacznie mniej niż B787-8. Boeing planuje dostarczenie 12 maszyn B787-9 do końca tego roku: Air New Zealand (3), ANA (2), Etihad Airways (2), Scoot (1), United Airlines (2), Virgin Atlantic Airways (2). PLL LOT rozważały zamianę ostatnich dwóch maszyn B787-8 na B787-9, ale ostatecznie zrezygnowały z tej opcji.
greg0303 2014-06-16 20:11   
greg0303 - Profil greg0303
Boeing 787-9 otrzymał certyfikaty amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) oraz Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotnictwa (EASA). Pierwsza maszyna tego typu będzie dostarczona do Air New Zealand na początku lipca.
greg0303 2014-06-11 03:51   
greg0303 - Profil greg0303
Boeing potrzebuje szybkiej interwencji regulacyjnej, aby uniknąć opóźnienia daty dopuszczenia do służby modeli B787-9. Producent zwrócił się do Amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), aby szybko zatwierdziła pozwolenia, które pozwoliłyby, aby 787-9 były dostarczone zgodnie z planem, mimo dwóch krytycznych systemów lotniczych uznanych za niezgodne z przepisami zdatności do lotu. Proces certyfikacji może być pozytywnie zakończony mimo braku certyfikacji systemów, które nie mają bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo samolotu. W przypadku modelu 787-9 chodzi o turbinę RAT (która jest umieszczona pod kabiną pasażerską maszyny i jest ostatnią "linią obrony" w przypadku awarii obu silników, generującą wystarczającą ilość energii do zasilania urządzeń kontrolujących lot i awionikę, bez ciągu do przodu, ale wystarczającą do kontrolowanego lotu) oraz panelu sterowania selekcją wysokości. FAA musi szybko zapoznać się z harmonogramem prac Boeinga, aby uzupełnić wymagane testy i zmiany (między innymi wymianę kondensatora wewnątrz jednostki sterującej generatora). Producent podkreśla, że szanse na awarię obu jednostek napędowych równoczesnie są znikome, szczególnie wobec bardzo małej ilości nowych modeli użytkowanych przez przewoźników. Również tarcza wyboru wysokości w panelu sterowania trybu lotu jest zbyt czuła i może spowodować niechciane zmiany ustawienia. Nowy panel jest obecnie w końcowej fazie programowania. Boeing złożył petycję o warunkowe zwolnienia 4 czerwca tego roku.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy