×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


PLL LOT: A320neo lub B737Max


Prezes PLL LOT zdradził kilka szczegółów na temat przyszłej floty polskiego przewoźnika. Jeśli Komisja Europejska, że udzielona pomoc publiczna była zgodna z prawem to polskie linie będą mogły zamówić nowe samoloty. Brazylijskie Embraery sprawdzają się doskonale na większości tras, ale są pewne porty lotnicze, do których LOT chciałby skierować większe maszyny, jak na przykład Heathrow w Londynie (ze względu na ogromną ilość startów i lądowań na tym lotnisku, odrzutowce regionalne mogą otrzymać niedługo zakaz lotów na LHR). Polski narodowy przewoźnik rozważa dwa typy samolotów: Airbusy A320neo lub Boeing B737Max. Ze względu na opóźnienia programu Bombardiera CS100/300 te typy nie są obecnie brane pod uwagę. Przy wyborze średniej wielkości samolotów wąskokadłubowych zdaniem prezesa PLL LOT, Sebastiana Mikosza, trzeba dokonać analizy kosztów wprowadzenia nowych maszyn do floty. W przypadku Airbusa była by to pierwsza eksploatacja europejskich maszyn przez polskie linie i flota składałaby się z maszyn różnych producentów. Wybierając maszyny Boeinga, PLL LOT kontynuowałaby eksploatację znanego sobie samolotu w nowszej wersji. Plany na sezon zimowy 2015 roku zakładają rozpoczęcie rozbudowy europejskiej siatki połączeń LOT-u.

03/06/2014 16:34,  
<>

gość_f1528 - Profil
gość_f1528
  

gość_5e766 - Profil
gość_5e766
  
Ja uważam, że koniecznie Boeing 373 MAX, gdyż Boeing to wypróbowana marka, rzadziej ulega katastrofom niż Airbus, chyba mniej zużywa paliwa. Tyle, żeby je zamówili z normalnymi zbiornikami paliwa, a nie "okrojonymi" jak LOT-owskie 737-400, mające niewiele ponad 3tys. km. zasięgu. Niech zamówią o normalnym zasięgu dla 737, czyli pomiędzy 5 a 6 tysięcy kilometrów. Wówczas LOT mógłby latać do środkowej Azji, gdzie trzeba takiego zasięgu a Dreamlinery są na te linie zbyt duże. Owszem, Airbus ma pewne zalety w stosunku do Boeinga 737, mianowicie wyższy komfort, spowodowany większą o ok. 18 cm. szerokością kadłuba (szersze przejście, wygodniejsze fotele). Te nowe Boeingi 737 MAX mogłyby letać z Warszawy do Lizbony (zasięg), na Wyspy Kanaryjskie (czartery), do Casablanki (Maroko nie jest niebezpieczne), do Astany (ponoć zamierzają otworzyć takie połączenie) czy na obciążonych dużą liczbą pasażerów bliższych liniach (do Londynu, do Aten w sezonie turystycznym, do Paryża, Moskwy)... . Nie wiem, jakie są ich parametry w dziedzinie szybkości, ale Boeing 737 pod tym względem jest wyraźnie "do tyłu" w porównaniu z Tupolewami (zarówno 154, jak i znacznie mniejszym 134). TU154 to bardzo szybka maszyna.
01/09/2016 14:12  

gość_e6e95 - Profil
gość_e6e95
  
LOT pewnie wie co chce, niemniej sądzę, że przynajmniej kilka 737 next gen, a lepiej 737 MAX potrzebne jest LOTowi i to w zasadzie dziś. Mogą też jeszcze dokupić kilka E 190 (choć nowocześniejsze znacznie będą 190-E2, zamówione dziś ,podobnie jak 737 MAX, będą dopiero za 4, 5 lat). Z kolei z floty dalekiej ,oprócz docelowo kilkunastu Dreamlinerów, LOT powinien mieć jeszcze jako dodatkowe kilka nowo wyprodukowanych (jeśli nie 767 ER) to np. 777-200 ER. Dreamlinery są bardzo nowoczesne, ale miały usterki i pierwsze dreamlinery nawet stały prawie pół roku, tuż po przylocie. Gdyby LOT zabezpieczył się wtedy kilkoma nowymi 767 lub 777 to nie byłoby strat spowodowanych kilkumiesięcznym uziemieniem samolotów i zupełnym brakiem dalekich samolotów w tamtym okresie.
07/10/2014 21:16  

  
PLL LOT mają bardzo ambitne plany rozwoju. Jeśli polski narodowy przewoźnik otrzyma zielone światło od KE to w sezonie 2019-2020 chce dysponować dwukrotnie większą flotą, około 100 samolotów, według ostatnich wypowiedzi prezesa.
10/06/2014 01:15  

  
@b737800max, dokladnie, juz niedlugo wszystko bedzie jasne:):)
06/06/2014 10:20  

  
@b737800max książka zamówień to też nie po polsku :-D po polsku byłoby lista zamówień. Z nerdem nie wygrasz. Zawsze się dopierdzieli:-)
06/06/2014 10:08  

  
Ja bym nie fetyszyzowal tego że lot użytkuje benki, to jednak jest ewentualny przeskok z klasycznych 737 do wersji MAX więc pomijają cała jedną generację.
06/06/2014 10:04  

  
założe się o dobrą flaszkę że będą to benki...
06/06/2014 08:04  

  
Moim zdaniem Boeing ma lekką przewagę nad Airbusem, gdyż LOT już użytkuje B737 (oraz B787 i użytkował B767). Cena i dostępne daty dostaw pewnie zadecydują o wyborze nowych maszyn. A320neo w służbie LOT-u na pewno sprawdziłby się pod każdym względem. Zaskakująco, KLM nigdy nie dołączył samolotów serii A320 do swojej floty.
06/06/2014 02:52  

  
@arahja: to o czym piszesz można w niejaki sposób wytłumaczyć. Arbuzowi zależy i nie zależy na zamówieniu od LOT. NIE ZALEŻY, bo już mają sporą książkę zamówień (miałem napisać "order book" ale za chwilę językowe nerdy by się zaczęły czepiać). Ale Arbuzowi ZALEŻY jednocześnie na tym, żeby LOT dołączył do grona klientów Arbuza i przełamał impas floty złożonej z samolotów Boeinga tak jak to się stało ostatnio w American Airlines, Japan Airlines i ANA. Boeingowi zależy znowu na zamówieniach bo jest w tyle w zamówieniami za A320 NEO i chcą zatrzeć złe wrażenie po unieruchomieniu B787 na spory czas, więc Boeing będzie mamić LOT zapewne zniżkami za błędy wieku dziecięcego w B787 tak jak ostatnio Air Canada, która zamówiła 61 sztuk B737 MAX-ów. Co LOT zamówi i w jakich ilości, czas pokaże. Na razie możemy tylko spekulować.
05/06/2014 23:41  

  
Zakładając niech lot kupi nawet 10 samolotów, to żaden z tych producentów nie będzie jakoś mocno licytowal przy takim zamówieniu dla lotu, więc podejrzewam że decydującą będzie szybkość dostaw bo szybkie otrzymanie pierwszej partii samolotów w tym wypadku jest ważniejsze niż niewielkie przy tej skali koszy wdrażania maszyn do floty i minimalne różnice w użytkowaniu
05/06/2014 23:14  

  
@hariko: ja się tylko obawiam jednego - Unia będzie "lobbować" za to aby LOT zamówił NEO-sy w zamian za zatwierdzenie pomocy publicznej dla LOT. Ja mam tylko nadzieję, że LOT dokona właściwego dla siebie wyboru bez żadnych nacisków politycznych czy tzw.grup lobbystycznych.
05/06/2014 22:56  

  
@b737800max, dokladnie, jednak na dzien dzisiejszy to piesni przyszlosci i tak naprawde nie wiemy jaki wplyw na decyzje LOT-u wywrze wlasnie UE...
05/06/2014 22:44  

  
@hariko: nawet jeśli LOT zamówi B737 MAX-y to nie powinno to nikomu przeszkadzać. Komu to będzie przeszkadzać? Unii? Niech się zajmą tym czym powinni a nie wtrącać się w wybór samolotu przez linie. Linia sama wie jaki samolot dla nich jest najlepszy. Bo ja nie wierzę na przykład w te brednie, jakoby zamówienie 8 samolotów A320 NEO dawałoby nowe miejsca pracy miłośnikom jedzenia ślimaków czy rodakom J.E. Andżeli Merkel.
05/06/2014 22:21  

  
wydaje mi sie, ze pozostaniemy wierni Boeingowi, to juz sie stalo nasza tradycja narodowa, ze co tzw amerykanskie znaczy najlepsze..../niestety/
05/06/2014 22:11  

  
"teraz piloci mniej się przejmują komunikatami wysyłanymi przez samolot" :):)
05/06/2014 21:14  

  
LOT Polish Airlines Eyes Up-Gauge to 737 MAX and A320neo and Touts 787 Improvement:
zobacz link
05/06/2014 16:10  

  
to z konferencji prasowej czy jakiegoś wywiadu. bo chętnie bym przeczytał
04/06/2014 09:14  

  
Prezes PLL LOT zdradził kilka szczegółów na temat przyszłej floty polskiego przewoźnika. Jeśli Komisja Europejska, że udzielona pomoc publiczna była zgodna z prawem to polskie linie będą mogły zamówić nowe samoloty. Brazylijskie Embraery sprawdzają się doskonale na większości tras, ale są pewne porty lotnicze, do których LOT chciałby skierować większe maszyny, jak na przykład Heathrow w Londynie (ze względu na ogromną ilość startów i lądowań na tym lotnisku, odrzutowce regionalne mogą otrzymać niedługo zakaz lotów na LHR). Polski narodowy przewoźnik rozważa dwa typy samolotów: Airbusy A320neo lub Boeing B737Max. Ze względu na opóźnienia programu Bombardiera CS100/300 te typy nie są obecnie brane pod uwagę. Przy wyborze średniej wielkości samolotów wąskokadłubowych zdaniem prezesa PLL LOT, Sebastiana Mikosza, trzeba dokonać analizy kosztów wprowadzenia nowych maszyn do floty. W przypadku Airbusa była by to pierwsza eksploatacja europejskich maszyn przez polskie linie i flota składałaby się z maszyn różnych producentów. Wybierając maszyny Boeinga, PLL LOT kontynuowałaby eksploatację znanego sobie samolotu w nowszej wersji. Plany na sezon zimowy 2015 roku zakładają rozpoczęcie rozbudowy europejskiej siatki połączeń LOT-u.
03/06/2014 16:34  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie