×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Kto płaci za błędy pośredników


Czasem można znaleźć super tanie bilety na stronie jakiegoś pośrednika (pomijam w pytaniu linie lotnicze) które wynikają z błędu (za pewne). Takie błędy szybko znikają ale często bilet nie jest anulowany. Kto wtedy za to płaci? Tzn jak pośrednicy rozliczają się z liniami lotniczymi? To za pewne nie są tajne informacje;) Pośrednik dostaje wtedy mniej za bilet od klienta ale płaci liniom więcej czy jednak linia lotnicza dostaje mniej kasy niż gdyby błąd nie wystąpił? Praktycznie ma to też znaczenie takie, że jeśli 'mniej niż zamierzona cena' dostaje linia lotnicza to płacimy za to wszyscy, jeśli stratnym zostaje pośrednik to znaczy że ryzyko za tego typu błędy bierze na siebie pośrednik. Jak to jest?

22/04/2014 15:19,  
<>

gość_a360b - Profil
gość_a360b
  

  
ale dany posrednik moze wykupic sobie kontyngent biletow po okreslonej cenie w danym przedziale czasowym lub podpisac z linia umowe na znizki od ceny.standardowej do kazdego zakupionego biletu
23/04/2014 21:52  

  
jak wygląda w praktyce takie umawianie się z linią lotniczą? przecież ceny mogą zmieniać się dynamicznie. z cenami w GDS itp?
22/04/2014 17:56  

  
W skrócie: Pośrednik musi zapłacić linii za bilet tyle, na ile się z nią wcześniej umówił. Zatem na błędach pośredników tracą wyłącznie sami pośrednicy. W każdym razie żaden pośrednik nie upadnie jeżeli raz na jakiś czas wystawi w systemie jakąś błędną cenę. NATOMIAST wyraz "zapewne" piszemy łącznie.
22/04/2014 17:13  

  
Czasem można znaleźć super tanie bilety na stronie jakiegoś pośrednika (pomijam w pytaniu linie lotnicze) które wynikają z błędu (za pewne).
Takie błędy szybko znikają ale często bilet nie jest anulowany. Kto wtedy za to płaci? Tzn jak pośrednicy rozliczają się z liniami lotniczymi? To za pewne nie są tajne informacje;) Pośrednik dostaje wtedy mniej za bilet od klienta ale płaci liniom więcej czy jednak linia lotnicza dostaje mniej kasy niż gdyby błąd nie wystąpił? Praktycznie ma to też znaczenie takie, że jeśli 'mniej niż zamierzona cena' dostaje linia lotnicza to płacimy za to wszyscy, jeśli stratnym zostaje pośrednik to znaczy że ryzyko za tego typu błędy bierze na siebie pośrednik. Jak to jest?
22/04/2014 15:19  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie