Kto płaci za błędy pośredników

Czasem można znaleźć super tanie bilety na stronie jakiegoś pośrednika (pomijam w pytaniu linie lotnicze) które wynikają z błędu (za pewne). Takie błędy szybko znikają ale często bilet nie jest anulowany. Kto wtedy za to płaci? Tzn jak pośrednicy rozliczają się z liniami lotniczymi? To za pewne nie są tajne informacje;) Pośrednik dostaje wtedy mniej za bilet od klienta ale płaci liniom więcej czy jednak linia lotnicza dostaje mniej kasy niż gdyby błąd nie wystąpił? Praktycznie ma to też znaczenie takie, że jeśli 'mniej niż zamierzona cena' dostaje linia lotnicza to płacimy za to wszyscy, jeśli stratnym zostaje pośrednik to znaczy że ryzyko za tego typu błędy bierze na siebie pośrednik. Jak to jest?
22/04/2014 15:19  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
banan86 2014-04-23 21:52   
banan86 - Profil banan86
ale dany posrednik moze wykupic sobie kontyngent biletow po okreslonej cenie w danym przedziale czasowym lub podpisac z linia umowe na znizki od ceny.standardowej do kazdego zakupionego biletu
krzysiekl 2014-04-22 17:56   
krzysiekl - Profil krzysiekl
jak wygląda w praktyce takie umawianie się z linią lotniczą? przecież ceny mogą zmieniać się dynamicznie. z cenami w GDS itp?
warsawfan 2014-04-22 17:13   
warsawfan - Profil warsawfan
W skrócie: Pośrednik musi zapłacić linii za bilet tyle, na ile się z nią wcześniej umówił. Zatem na błędach pośredników tracą wyłącznie sami pośrednicy. W każdym razie żaden pośrednik nie upadnie jeżeli raz na jakiś czas wystawi w systemie jakąś błędną cenę. NATOMIAST wyraz "zapewne" piszemy łącznie.
krzysiekl 2014-04-22 15:19   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Czasem można znaleźć super tanie bilety na stronie jakiegoś pośrednika (pomijam w pytaniu linie lotnicze) które wynikają z błędu (za pewne).
Takie błędy szybko znikają ale często bilet nie jest anulowany. Kto wtedy za to płaci? Tzn jak pośrednicy rozliczają się z liniami lotniczymi? To za pewne nie są tajne informacje;) Pośrednik dostaje wtedy mniej za bilet od klienta ale płaci liniom więcej czy jednak linia lotnicza dostaje mniej kasy niż gdyby błąd nie wystąpił? Praktycznie ma to też znaczenie takie, że jeśli 'mniej niż zamierzona cena' dostaje linia lotnicza to płacimy za to wszyscy, jeśli stratnym zostaje pośrednik to znaczy że ryzyko za tego typu błędy bierze na siebie pośrednik. Jak to jest?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy