×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Boeing: możliwy następca B757


Model 757 był produkowany w latach 1981-2005. Łącznie wyprodukowany 1050 egzemplarzy, ostatnia dostawa w listopadzie 2005 roku do Shanghai Airlines. Do dnia dzisiejszego maszyny tego typu wciąż obsługują rejsy pasażerskie, a wiele z nich poddano konwersji do wersji towarowej (cargo). Następcami B757 są obecnie maszyny B737-900ER oraz A321. Podsumowując sprzedaż i zamówienia dwóch ostatnich modeli okazuje się, że A321 (ceo plus neo) sprzedaje się dwukrotnie lepiej niż B737-900ER (NG plus Max). Nie jest to zaskoczeniem, gdyż A321 ma niższe koszty operacyjne od B737-900 w przeliczeniu na pasażera (tak jak B737-800 niższe koszty niż A320). Rynek samolotów wąskokadłubowych zmieniał się w ostatnich dzięsięcioleciach. Lata 70-te ubiegłego wieku to modele B737-200 i DC-9 oferujące pojemność około 120 pasażerów, lata 80-te MD-80 i B737-300 o pojemności 140 pasażerów, a od polowy lat 90-tych bazowymi modelami są A320 i B737-800. Przyszłe maszyny A321neo i B737-9 Max nie będą w stanie w pełni zastąpić B757. A321neo będzie mógł obsługiwać 80-90% tras B757, a B737-9 Max 75-85%. Oba modele nie będą miały takiego samego zasięgu jak B757 ani możliwości startu z krótkich dróg startowych/dróg startowych położonych wysoko nad poziomem morza. Nic dziwnego, że Boeing rozważa możliwość zaprojektowania B757 nowej generacji o pojemności 240-270 pasażerów i zasięgu 4300-4500 mil morskich. Taka konfiguracja/takie osiągi byłyby idealne dla wszystkich połączeń wewnątrz Azji i Europy, loty transatlantyckie itp. Nowy model idealnie wypełniałby lukę pomiędzy B737-9 (190 pax) i B787-8 (250 pax). Po zakończeniu projektów B787 i B777-X Boeing mógłby skoncentrować się na projekcie następcy B757 z szacunkowym wejściem do serwisu około roku 2025. Producent będzie rozmawiał z przewoźnikami na temat ich oczekiwań od B757 nowej generacji. Po zakończeniu tych rozmów możliwe będzie określenie parametrów nowej maszyny i rozpoczęcie planowania potrzebnych jednostek napędowych.

12/02/2014 03:45,  
<>

gość_adf7c - Profil
gość_adf7c
  

  
Jestem fanem B757 i cieszę się z planów jego reaktywacji, gdyż uważam że potencjał tego samolotu nie został w pełni wykorzystany. Powstały tylko dwie serie 200 i 300. Do jego zalet należy doskonała predkość i dobry zasięg.
12/02/2014 19:48  

  
Oczywiście miałem na myśłi zaadoptowanie A321 jako następcy B757 przez przewoźników, jak na przykład American Airlines czy US Airways :-)
12/02/2014 15:38  

  
greg: a od kiedy A321 jest następcą B757 ? Wiem o co ci chodziło ale dziwnie zabrzmiało :)
12/02/2014 08:12  

  
Porównanie zasięgu B757/ A321neo/ B737-9 Max:
zobacz link
12/02/2014 03:49  

  
Model 757 był produkowany w latach 1981-2005. Łącznie wyprodukowany 1050 egzemplarzy, ostatnia dostawa w listopadzie 2005 roku do Shanghai Airlines. Do dnia dzisiejszego maszyny tego typu wciąż obsługują rejsy pasażerskie, a wiele z nich poddano konwersji do wersji towarowej (cargo). Następcami B757 są obecnie maszyny B737-900ER oraz A321. Podsumowując sprzedaż i zamówienia dwóch ostatnich modeli okazuje się, że A321 (ceo plus neo) sprzedaje się dwukrotnie lepiej niż B737-900ER (NG plus Max). Nie jest to zaskoczeniem, gdyż A321 ma niższe koszty operacyjne od B737-900 w przeliczeniu na pasażera (tak jak B737-800 niższe koszty niż A320). Rynek samolotów wąskokadłubowych zmieniał się w ostatnich dzięsięcioleciach. Lata 70-te ubiegłego wieku to modele B737-200 i DC-9 oferujące pojemność około 120 pasażerów, lata 80-te MD-80 i B737-300 o pojemności 140 pasażerów, a od polowy lat 90-tych bazowymi modelami są A320 i B737-800. Przyszłe maszyny A321neo i B737-9 Max nie będą w stanie w pełni zastąpić B757. A321neo będzie mógł obsługiwać 80-90% tras B757, a B737-9 Max 75-85%. Oba modele nie będą miały takiego samego zasięgu jak B757 ani możliwości startu z krótkich dróg startowych/dróg startowych położonych wysoko nad poziomem morza. Nic dziwnego, że Boeing rozważa możliwość zaprojektowania B757 nowej generacji o pojemności 240-270 pasażerów i zasięgu 4300-4500 mil morskich. Taka konfiguracja/takie osiągi byłyby idealne dla wszystkich połączeń wewnątrz Azji i Europy, loty transatlantyckie itp. Nowy model idealnie wypełniałby lukę pomiędzy B737-9 (190 pax) i B787-8 (250 pax). Po zakończeniu projektów B787 i B777-X Boeing mógłby skoncentrować się na projekcie następcy B757 z szacunkowym wejściem do serwisu około roku 2025. Producent będzie rozmawiał z przewoźnikami na temat ich oczekiwań od B757 nowej generacji. Po zakończeniu tych rozmów możliwe będzie określenie parametrów nowej maszyny i rozpoczęcie planowania potrzebnych jednostek napędowych.
12/02/2014 03:45  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie