Boeing: możliwy następca B757

Model 757 był produkowany w latach 1981-2005. Łącznie wyprodukowany 1050 egzemplarzy, ostatnia dostawa w listopadzie 2005 roku do Shanghai Airlines. Do dnia dzisiejszego maszyny tego typu wciąż obsługują rejsy pasażerskie, a wiele z nich poddano konwersji do wersji towarowej (cargo). Następcami B757 są obecnie maszyny B737-900ER oraz A321. Podsumowując sprzedaż i zamówienia dwóch ostatnich modeli okazuje się, że A321 (ceo plus neo) sprzedaje się dwukrotnie lepiej niż B737-900ER (NG plus Max). Nie jest to zaskoczeniem, gdyż A321 ma niższe koszty operacyjne od B737-900 w przeliczeniu na pasażera (tak jak B737-800 niższe koszty niż A320). Rynek samolotów wąskokadłubowych zmieniał się w ostatnich dzięsięcioleciach. Lata 70-te ubiegłego wieku to modele B737-200 i DC-9 oferujące pojemność około 120 pasażerów, lata 80-te MD-80 i B737-300 o pojemności 140 pasażerów, a od polowy lat 90-tych bazowymi modelami są A320 i B737-800. Przyszłe maszyny A321neo i B737-9 Max nie będą w stanie w pełni zastąpić B757. A321neo będzie mógł obsługiwać 80-90% tras B757, a B737-9 Max 75-85%. Oba modele nie będą miały takiego samego zasięgu jak B757 ani możliwości startu z krótkich dróg startowych/dróg startowych położonych wysoko nad poziomem morza. Nic dziwnego, że Boeing rozważa możliwość zaprojektowania B757 nowej generacji o pojemności 240-270 pasażerów i zasięgu 4300-4500 mil morskich. Taka konfiguracja/takie osiągi byłyby idealne dla wszystkich połączeń wewnątrz Azji i Europy, loty transatlantyckie itp. Nowy model idealnie wypełniałby lukę pomiędzy B737-9 (190 pax) i B787-8 (250 pax). Po zakończeniu projektów B787 i B777-X Boeing mógłby skoncentrować się na projekcie następcy B757 z szacunkowym wejściem do serwisu około roku 2025. Producent będzie rozmawiał z przewoźnikami na temat ich oczekiwań od B757 nowej generacji. Po zakończeniu tych rozmów możliwe będzie określenie parametrów nowej maszyny i rozpoczęcie planowania potrzebnych jednostek napędowych.
12/02/2014 03:45  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
marekd 2014-02-12 19:48   
marekd - Profil marekd
Jestem fanem B757 i cieszę się z planów jego reaktywacji, gdyż uważam że potencjał tego samolotu nie został w pełni wykorzystany. Powstały tylko dwie serie 200 i 300. Do jego zalet należy doskonała predkość i dobry zasięg.
greg0303 2014-02-12 15:38   
greg0303 - Profil greg0303
Oczywiście miałem na myśłi zaadoptowanie A321 jako następcy B757 przez przewoźników, jak na przykład American Airlines czy US Airways :-)
marcowy 2014-02-12 08:12   
marcowy - Profil marcowy
greg: a od kiedy A321 jest następcą B757 ? Wiem o co ci chodziło ale dziwnie zabrzmiało :)
greg0303 2014-02-12 03:49   
greg0303 - Profil greg0303
Porównanie zasięgu B757/ A321neo/ B737-9 Max:
zobacz link
greg0303 2014-02-12 03:45   
greg0303 - Profil greg0303
Model 757 był produkowany w latach 1981-2005. Łącznie wyprodukowany 1050 egzemplarzy, ostatnia dostawa w listopadzie 2005 roku do Shanghai Airlines. Do dnia dzisiejszego maszyny tego typu wciąż obsługują rejsy pasażerskie, a wiele z nich poddano konwersji do wersji towarowej (cargo). Następcami B757 są obecnie maszyny B737-900ER oraz A321. Podsumowując sprzedaż i zamówienia dwóch ostatnich modeli okazuje się, że A321 (ceo plus neo) sprzedaje się dwukrotnie lepiej niż B737-900ER (NG plus Max). Nie jest to zaskoczeniem, gdyż A321 ma niższe koszty operacyjne od B737-900 w przeliczeniu na pasażera (tak jak B737-800 niższe koszty niż A320). Rynek samolotów wąskokadłubowych zmieniał się w ostatnich dzięsięcioleciach. Lata 70-te ubiegłego wieku to modele B737-200 i DC-9 oferujące pojemność około 120 pasażerów, lata 80-te MD-80 i B737-300 o pojemności 140 pasażerów, a od polowy lat 90-tych bazowymi modelami są A320 i B737-800. Przyszłe maszyny A321neo i B737-9 Max nie będą w stanie w pełni zastąpić B757. A321neo będzie mógł obsługiwać 80-90% tras B757, a B737-9 Max 75-85%. Oba modele nie będą miały takiego samego zasięgu jak B757 ani możliwości startu z krótkich dróg startowych/dróg startowych położonych wysoko nad poziomem morza. Nic dziwnego, że Boeing rozważa możliwość zaprojektowania B757 nowej generacji o pojemności 240-270 pasażerów i zasięgu 4300-4500 mil morskich. Taka konfiguracja/takie osiągi byłyby idealne dla wszystkich połączeń wewnątrz Azji i Europy, loty transatlantyckie itp. Nowy model idealnie wypełniałby lukę pomiędzy B737-9 (190 pax) i B787-8 (250 pax). Po zakończeniu projektów B787 i B777-X Boeing mógłby skoncentrować się na projekcie następcy B757 z szacunkowym wejściem do serwisu około roku 2025. Producent będzie rozmawiał z przewoźnikami na temat ich oczekiwań od B757 nowej generacji. Po zakończeniu tych rozmów możliwe będzie określenie parametrów nowej maszyny i rozpoczęcie planowania potrzebnych jednostek napędowych.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy