prizimizio
2014-02-02 14:48
Pamiętam, że były loty Warszawa-Łódź i to właśnie LOT je wykonywał. Ale to było chyba z 10 lat temu.
krzysiekl
2014-02-01 22:27
co do prywatnego właściciela to uważam, że to nie jest reguła. w każdym razie nie jeśli patrzeć na cały świat a nie tylko Polskę. Jest sporo linii nie znajdujących się w prywatnych rękach które sobie dobrze radzą. W praktyce taki państwowy właściciel to taki sam jak każdy inny....natomiast kluczowa może być kultura zarządzania, stopień upolitycznienia itd.
1.LOT jest de facto warszawską linią lotniczą , ponieważ lata jedynie z Warszawy po przykrywką huba 2.Niejawne powiązania z PPL dyskryminują niektóre lotniska np.Łódź , Lublin 3.Bliskość Łodzi powoduje podobno , że nie opłaca się latać między Łodzią a Warszawą - więc dlaczego nie ma połączeń z Łodzi jeśli ekonomicznie 2x taniej , a odległość Warszawa Łódź nie ma znaczenia ( tak jak przykład Frankfurtu Hahn ) 4. Przejadanie swojego majątku jest cały czas - wg szacunków 3 mld zł wynoszą straty LOT od 1989 roku - sztuczne podtrzymywanie - dotowanie połączeń 5. najważniejsza kwestia - zawsze prywatny właściciel jest efektywniejszy od państwowego