×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Koncept: ATR-92


Francusko-włoski producent samolotów, firma ATR (Avions de Transport Regional), ma przygotowany projekt nowej maszyny turbośmigłowej ATR-92, mogącej zabierać na pokład 90 pasażerów. Obecnie w ofercie producenta znajdują się modele ATR-42 (44 pax) oraz ATR-72 (72 pax). Nowy projekt jest jednak klasyfikowany nisko na liście priorytetowej Airbusa (Airbus Group jest 50-procentowym udziałowcem w ATR, drugie 50 procent należy do Finmeccanica ). Zdaniem producenta w ciągu następnych 20 latach zapotrzebowanie na 90-miejscowe maszyny turbośmigłowe będzie wynosiło około 1100 sztuk. Ewentualny model ATR-92 byłby konkurencją dla nowej wersji Dash-8 Q400 oraz chińskiej maszyny MA700. Zdaniem dyrektora generalnego ATR, Filippo Bagnato, teraz jest właściwy moment, aby rozpocząć prace na tym projektem, którego realizacja nie powinna przekroczyć kwoty $ 1,5-2 mld. Model ATR-72 cieszy się dużym zainteresowaniem i jego produkcja wzrasta do 80 sztuk na miesiąc. Cena katalogowa ATR-72 to $ 24,1 mln, a najtańszy model Airbusa, A318, to $ 71,9 mln.

29/01/2014 17:58,  
<>

gość_d7b69 - Profil
gość_d7b69
  

gość_a2c96 - Profil
gość_a2c96
  
Wcześniej czy później na pewno wrócą do tego projektu. Na razie chcą chronić swoja nisze czyli sektor 100-250nm na którym ATR jest nie do pobicia i tutaj właściwie nie mają konkuencji. Q400 ogarnia sektor 250-500nm i też brak konkurencji. Od wielu lat w kategorii TP nie dziej się nic rewolucyjnego bo ani -600 ani Q żadną wielką rewolucją nie są w porównaniu do poprzednich modeli (tymczasem napęd odrzutowy szybko się rozwija i oszczędności w spalaniu coraz większe). Czekam na wejście na ten rynek trzeciego gracza, oraz na nowy tym jednostki napędowej.
10/09/2014 09:32  

  
Niestety, podczas wczorajszej konferencji w Tuluzie przedstawiciele Airbus Group stwierdzili, że producent jest przeciwny pracom nad projektem ATR-92 w najbliższym czasie. Nowa maszyna mogłaby wpłynąć bardzo negatywnie na sprzedaż modeli ATR-42/72. Natomiast zwolennikiem nowego projektu jest Finmeccanica. Bez poparcia Airbusa (techniczno-finansowego) prace nad nowym modelem raczej nie rozpoczną się.
zobacz link
27/02/2014 15:29  

  
sauvi, Wielkie dzięki :-)
30/01/2014 14:51  

  
@dexter, @greg0303: popieram przedmowce, dzieki wielkie za zawsze ciekawe i "nieopatrzone" informacje.
30/01/2014 09:07  

  
dexter, Dziękuję za miłe słowa. Mam nadzieję, że zobaczymy ATR-92 już niedługo na niebie.
30/01/2014 04:41  

  
@greg0303 - dzięki za kolejne info, ciekawy projekt; zresztą wszystkie twoje komentarze są bardzo spójne, logiczne i konkretne.
30/01/2014 03:55  

  
marekd, Dzięki za sprostowanie. Oczywiście produkcja ATR-72 to 80 sztuk na rok, nie na miesiąc.
29/01/2014 20:37  

  
do greg0303: Małe sprostowanie ATR zbliża się do produkcji 80 szt. ATR72 na rok a nie na miesiąc.
29/01/2014 20:28  

  
Ja też trzymam kciuki za ten projekt. wierzę że duże turbośmigłowce mają przyszłość. Szkoda że nikt nie myśli o maszynie czterosilnikowej przewożącej ok. 120-140 pasażerów.
29/01/2014 20:23  

  
marekd, Zgadza się. Ostateczną wersję poznamy, kiedy ten projekt dostanie zielone światło do realizacji (mam nadzieję, że je dostanie). Pierwsza wersja, z wingletami, jest bardziej aktualna.
29/01/2014 19:29  

  
Na rysunkach są chyba dwie różne koncepcje. Kształt nie ten sam i gdzie w drugim są winglety?
29/01/2014 19:00  

  
@greg0303: Jest piękny :)
29/01/2014 18:31  

  
pede, Może na tym zdjęciu ATR-92 prezentuje się lepiej :-)
zobacz link
29/01/2014 18:24  

  
Mi się nie podoba, ryjek nie pasuje do ATRa :) Żeby później nie było: to tylko moje zdanie.
29/01/2014 18:06  

  
Francusko-włoski producent samolotów, firma ATR (Avions de Transport Regional), ma przygotowany projekt nowej maszyny turbośmigłowej ATR-92, mogącej zabierać na pokład 90 pasażerów. Obecnie w ofercie producenta znajdują się modele ATR-42 (44 pax) oraz ATR-72 (72 pax). Nowy projekt jest jednak klasyfikowany nisko na liście priorytetowej Airbusa (Airbus Group jest 50-procentowym udziałowcem w ATR, drugie 50 procent należy do Finmeccanica ). Zdaniem producenta w ciągu następnych 20 latach zapotrzebowanie na 90-miejscowe maszyny turbośmigłowe będzie wynosiło około 1100 sztuk. Ewentualny model ATR-92 byłby konkurencją dla nowej wersji Dash-8 Q400 oraz chińskiej maszyny MA700. Zdaniem dyrektora generalnego ATR, Filippo Bagnato, teraz jest właściwy moment, aby rozpocząć prace na tym projektem, którego realizacja nie powinna przekroczyć kwoty $ 1,5-2 mld. Model ATR-72 cieszy się dużym zainteresowaniem i jego produkcja wzrasta do 80 sztuk na miesiąc. Cena katalogowa ATR-72 to $ 24,1 mln, a najtańszy model Airbusa, A318, to $ 71,9 mln.
29/01/2014 17:58  

  
Koncept, ATR-92:
zobacz link
29/01/2014 17:58  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie