gość_a2c96
2014-09-10 09:32
Wcześniej czy później na pewno wrócą do tego projektu. Na razie chcą chronić swoja nisze czyli sektor 100-250nm na którym ATR jest nie do pobicia i tutaj właściwie nie mają konkuencji. Q400 ogarnia sektor 250-500nm i też brak konkurencji. Od wielu lat w kategorii TP nie dziej się nic rewolucyjnego bo ani -600 ani Q żadną wielką rewolucją nie są w porównaniu do poprzednich modeli (tymczasem napęd odrzutowy szybko się rozwija i oszczędności w spalaniu coraz większe). Czekam na wejście na ten rynek trzeciego gracza, oraz na nowy tym jednostki napędowej.
greg0303
2014-02-27 15:29
Niestety, podczas wczorajszej konferencji w Tuluzie przedstawiciele Airbus Group stwierdzili, że producent jest przeciwny pracom nad projektem ATR-92 w najbliższym czasie. Nowa maszyna mogłaby wpłynąć bardzo negatywnie na sprzedaż modeli ATR-42/72. Natomiast zwolennikiem nowego projektu jest Finmeccanica. Bez poparcia Airbusa (techniczno-finansowego) prace nad nowym modelem raczej nie rozpoczną się.
zobacz link
greg0303
2014-01-30 14:51
sauvi, Wielkie dzięki :-)
@dexter, @greg0303: popieram przedmowce, dzieki wielkie za zawsze ciekawe i "nieopatrzone" informacje.
greg0303
2014-01-30 04:41
dexter, Dziękuję za miłe słowa. Mam nadzieję, że zobaczymy ATR-92 już niedługo na niebie.
@greg0303 - dzięki za kolejne info, ciekawy projekt; zresztą wszystkie twoje komentarze są bardzo spójne, logiczne i konkretne.
greg0303
2014-01-29 20:37
marekd, Dzięki za sprostowanie. Oczywiście produkcja ATR-72 to 80 sztuk na rok, nie na miesiąc.
do greg0303: Małe sprostowanie ATR zbliża się do produkcji 80 szt. ATR72 na rok a nie na miesiąc.
Ja też trzymam kciuki za ten projekt. wierzę że duże turbośmigłowce mają przyszłość. Szkoda że nikt nie myśli o maszynie czterosilnikowej przewożącej ok. 120-140 pasażerów.
greg0303
2014-01-29 19:29
marekd, Zgadza się. Ostateczną wersję poznamy, kiedy ten projekt dostanie zielone światło do realizacji (mam nadzieję, że je dostanie). Pierwsza wersja, z wingletami, jest bardziej aktualna.
Na rysunkach są chyba dwie różne koncepcje. Kształt nie ten sam i gdzie w drugim są winglety?
@greg0303: Jest piękny :)
greg0303
2014-01-29 18:24
pede, Może na tym zdjęciu ATR-92 prezentuje się lepiej :-)
zobacz link
Mi się nie podoba, ryjek nie pasuje do ATRa :) Żeby później nie było: to tylko moje zdanie.
greg0303
2014-01-29 17:58
Francusko-włoski producent samolotów, firma ATR (Avions de Transport Regional), ma przygotowany projekt nowej maszyny turbośmigłowej ATR-92, mogącej zabierać na pokład 90 pasażerów. Obecnie w ofercie producenta znajdują się modele ATR-42 (44 pax) oraz ATR-72 (72 pax). Nowy projekt jest jednak klasyfikowany nisko na liście priorytetowej Airbusa (Airbus Group jest 50-procentowym udziałowcem w ATR, drugie 50 procent należy do Finmeccanica ). Zdaniem producenta w ciągu następnych 20 latach zapotrzebowanie na 90-miejscowe maszyny turbośmigłowe będzie wynosiło około 1100 sztuk. Ewentualny model ATR-92 byłby konkurencją dla nowej wersji Dash-8 Q400 oraz chińskiej maszyny MA700. Zdaniem dyrektora generalnego ATR, Filippo Bagnato, teraz jest właściwy moment, aby rozpocząć prace na tym projektem, którego realizacja nie powinna przekroczyć kwoty $ 1,5-2 mld. Model ATR-72 cieszy się dużym zainteresowaniem i jego produkcja wzrasta do 80 sztuk na miesiąc. Cena katalogowa ATR-72 to $ 24,1 mln, a najtańszy model Airbusa, A318, to $ 71,9 mln.