Na pewno nie jest naturalne, że ruch się rozłoży równomiernie. Zawsze centra biznesowe, i zazwyczaj zarazem stolice krajów, mają największy ruch. Nawet upadek LOT-u tutaj nie wiele zmieni. Patrz przykład Węgier i Budapesztu. Zaraz po upadku Maleva W6 i FR zagospodarowały rynek. Podobnie będzie z WAW w przypadku upadku LO. Rynek nie lubi próżni. A 10 mln pasażerów w WAW nie wynika, całkowicie, z działalności PPL i LO tylko z zapotrzebowania.
przecież i tak jest naturalne , że tak jak w innych krajach ruch się rozłoży na wszystkie lotniska szczególnie po upadku czy sprzedaży LOT-u . Jeśli jeszcze do tego dojdzie zostawienie przez PPL lotnisk miastom , aby zarządzały wg swoich możliwości - znormalnieje rynek lotniczy w Polsce .
Nie chodzi mi o bazę LOT-u w Łodzi , ale wiadomo co będzie za kilka lat . Polska idzie do przodu i wystarczy popatrzeć ile lotnisk jest wokół Londynu i prosperują
pikol: Ty tak na poważnie o tej bazie LOT-u w LCJ? No powiem Ci chłopie, że nieźle grzejesz coś tam w domu:) Czy Ty na prawdę myślisz, że ludzie z Warszawy by jeździli do LCJ na lotnisko? Podaj przykład kraju gdzie narodowy przewoźnik ma bazę nie w stolicy lub centrum biznesowym danego kraju. Nie zawsze należy się kierować tym co najtańsze.
właśnie - sauvi masz rację .
W tym jest problem , że mam wrażenie , że władze lotniska robią wręcz sabotaż - spada liczba połączeń i po nadziejach po wybudowaniu nowego terminala nie zostało nic .
@banan86: bo takich ma to lotnisko profesjonalnych managerow :(
pikol: dlaczego zatem Łódź nie lansowała się jako low-costowe lotnisko dla Warszawy? Miałaby dziś ruch jeszcze większy niż w Modlinie, bo zapewne Wizz i Ryan miałyby tam swoje bazy
Wiesz spooks - mówisię , że po co lotnisko w Łodzi skoro blisko jest Chopin i szybki dojazd , teraz już autostrada Łódź - Warszawa , zaraz dworzec Łódź Fabryczna - Warszawa w 50 minut . Wszystko OK . Więc w drugą stronę - co stoi na przeszkodzie aby ludzie z Warszawy jeździli na lotnisko w Łodzi dwa razy taniej ???
Czy jest jakaś logika i ekonomia ?
@pikol: koszty opłat lotniskowych to nie wszystko ;)
przecież nie musi być w Warszawie - Łódź i Lublin są o połowę tańsze , więc ze względów ekonomicznych przeniesienie chociażby połowy samolotów dałoby wielkie oszczędności
jakos ciezko mi sobie wyobrazic glowna baze Lotu w ktorymkolwiek z tych lotnisk
Czemu LOT lata 2x drożej z Chopina skoro ma lotnisko w centrum Polski - lepsze położenie , tańsze - 2x - robi wrażenie , przyjaźniejsze - 6x ,
lepiej skomunikowane - bez dyskusji - po prostu posłolobbyści precz i żyjemy w Polsce normalnie