krzysiekl
2013-11-19 16:01
klasy nie klasy, ceny mogą być bardzo różne....
@banan: a cóż to za klasy taryfowe masz w landrynie ;)
Wizz czy Ryan w ciągu jednego dnia bez problemu zrobią po 4 rotacje (czyli 8 lotów) na krótkich trasach, zaczynając o 6 rano a kończąc o 22-24. Na naprawdę krótkich trasach krajowych (tam gdzie transporrt naziemny kuleje) dałoby się zrobić nawet 5 rotacji na jednej maszynie. Zakładając 180 miejsc w samolocie i przyjmując obłożenie typu 90% daje to 1620 sprzedanych biletów - oczywiście w różnych klasach taryfowych
krzysiekl
2013-11-19 13:15
"O ile jeszcze niedawno tradycyjne linie wykorzystywały samolot jednego dnia do jednej podróży tam i z powrotem, tani przewoźnicy potrafią obrócić dwa razy." Wydaje mi sie ze jeśli mowa o trasach europejskich jest to więcej niż dwa razy...
krzysiekl
2013-11-19 13:12
można też odnieść wrażenie, że obecnie klasa biznes odpowiada kosztowo klasie ekonomicznej z czasów gdy ta byłą "bardziej luksusowa". no to..mocno naciąganie ale jednak coś w tym kierunku jest.....
@marcowy: mysle, ze Lot i pan Mikosz moga sobie rozwazac dowolne modele. A LO bedzie taki, jak sobie zazyczy inwestor ktory go wykupi (scenariusz pozytwyny) albo w koncu padnie.
krzysiekl
2013-11-19 13:04
a co do posilkow o ktorych pisza w tym artykule, to nic pewnego ze musza zniknac. Po pierwsze moze pojawiac sie opcja przedplacenia za posilek (a nawet za uslugi typu nieograniczona ilosc napoi) przy rezerwacji biletu, co w praktyce dziala tak samo jak gdyby bylo to w cenie. Dajac jednoczesnie mozliwosc rezygnacji. Po drugie czesc linii moze jednak nie isc ta droga. Wydaje mi sie ze zapewniajac posilek dla kazdego mozna obnizyc sumaryczne koszty, w porowaniu z posilkiem tylko dla niektorych, zwlaszcza jesli nie ma wersji rezerwacji posilku przy zakupie biletu.
krzysiekl
2013-11-19 12:58
teoretycznie wszystko mogą sprzedawać nieco w stylu low cost. np. nie chcesz bagażu rejestrowanego? zaznaczasz to przy rezerwacji i cena ulega niewielkiemu obniżeniu.
interesujące i prawdziwe, szczególnie jak widzimy w którą stronę rozwija się LH: doloty do hubów pozostają jako LH, natomiast wszystkie inne sprzedawane są jako lowcost. Szkoda że LOT rozważa tylko model hubowy jako swoją przyszłość.
przemolot
2013-11-15 14:58
Nie wiem dlaczego ale zniknął wcześniej wklejony link
zobacz link