Lufthansa w Berlinie

W ostatnich tygodniach jednym z "gorących" tematów było otwarcie lotniska Berlin Brandenburg oraz strategia niemieckiego narodowego przewoźnika w stolicy Niemiec. Lufthansa uważa, że nowy port lotniczy był jak najbardziej potrzebny i zapewni niezakłócony ruch lotniczy w rejonie na wiele lat. BBI będzie głównym lotniskiem drugiej co do wielkości niemieckiej linii, Air Berlin, oraz potencjalnym hubem sojuszu One World. W listopadzie 2011 roku Lufthansa zapowiedziała znaczące zwiększenie swojej obecności w Berlinie. A jak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy? Według analizy rynku przeprowadzonej przez linie Lufthansa, stolica Niemiec obecnie nie potrzebuje wyższej klasy serwisu i ilość pasażerów biznesowych jest ograniczona. Wyjątek stanowią połączenia do dwóch głównych portów przewoźnika: Frankfurtu i Monachium. Dlatego też wybór padł na linie GermanWings, jako operatora wykonującego operacje przewozowe z Berlina, gdyż ich oferta jest lepiej dostosowana do potrzeb rynku (operacje z/do Frankfurtu i Monachium są wykonywane maszynami Lufthansy z wyższą klasą podróży). Na dzień dzisiejszy oferowane są jedynie połączenia europejskie, a przemieszczenie samolotów dalekiego zasięgu nie jest obecnie brane pod uwagę. Ponowna analiza berlińskiego rynku zostanie wykonana po otwarciu nowego portu lotniczego. Linie Air France i British Airways skoncentrowały swoje operacje na jednym głównym lotnisku, odpowiednio Paryż Charles deGaulle CDG oraz Londyn Heathrow LHR, więc Lufthansa nie widzi na dzień dzisiejszy potrzeby dodania kolejnego hub-u w Berlinie. Dusseldorf, stolica Północnej Nadrenii-Westfalii, posiada kilka rejsów transkontynentalnych ze względu na duże zagęszczenie ludności i koncentrację przemysłu w regionie, oraz bliskość miast w Belgii i Holandii, których mieszkańcy również podróżują z tego portu (niektóre z tych połączeń są sezonowe, jak Dusseldorf - Miami), a więc jest na nie zapotrzebowanie. W roku 2015 lotnisko w Dusseldorfie zobaczy rozszerzoną ofertę przewozową Lufthansy, również z głównym udziałem GermanWings. Plany niemieckiego przewoźnika flagowego na najbliższą przyszłość to przede wszystkim rozszerzenie i umocnienie siatki połączeń w Ameryce Środkowej i Południowej (min. codzienne rejsy do Bogoty, powrót do Rio de Janeiro oraz bogatsza klasa premium w stolicy Meksyku). Te rynki przewoźnik uważa za kluczowe. Lufthansa również bacznie obserwuje destynacje na Dalekim Wschodzie. Według nieoficjalnych informacji niemieckie linie raczej podzielą swoje zamówienie nowej floty maszyn szerokokadłubowych pomiędzy Airbusa (A350) i Boeinga (777, 777-X, 787).
31/08/2013 01:40  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2013-09-27 17:37   
greg0303 - Profil greg0303
Lufthansa rozpoczeła 26 września rejsy A380 z Frankfurtu do Szanghaju (5 razy w tygodniu). Tak wiec niemieckie Super Jumbo obsługują obecnie dwa lotniska w Chinach.
greg0303 2013-09-27 16:17   
greg0303 - Profil greg0303
Wczoraj (26.09) szef Lufthansy, Christoph Franz, stwierdził, że niemiecka linia jednak jest zainteresowana kupnem SAS i powinna niedługo złożyć swoją oferte. Zobaczymy, czy bedzie to zadowalająca oferta dla skandynawskiego przewoźnika.
gosc_375a 2013-08-31 01:40   
gosc_375a - Profil gosc_375a
W ostatnich tygodniach jednym z "gorących" tematów było otwarcie lotniska Berlin Brandenburg oraz strategia niemieckiego narodowego przewoźnika w stolicy Niemiec. Lufthansa uważa, że nowy port lotniczy był jak najbardziej potrzebny i zapewni niezakłócony ruch lotniczy w rejonie na wiele lat. BBI będzie głównym lotniskiem drugiej co do wielkości niemieckiej linii, Air Berlin, oraz potencjalnym hubem sojuszu One World. W listopadzie 2011 roku Lufthansa zapowiedziała znaczące zwiększenie swojej obecności w Berlinie. A jak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy? Według analizy rynku przeprowadzonej przez linie Lufthansa, stolica Niemiec obecnie nie potrzebuje wyższej klasy serwisu i ilość pasażerów biznesowych jest ograniczona. Wyjątek stanowią połączenia do dwóch głównych portów przewoźnika: Frankfurtu i Monachium. Dlatego też wybór padł na linie GermanWings, jako operatora wykonującego operacje przewozowe z Berlina, gdyż ich oferta jest lepiej dostosowana do potrzeb rynku (operacje z/do Frankfurtu i Monachium są wykonywane maszynami Lufthansy z wyższą klasą podróży). Na dzień dzisiejszy oferowane są jedynie połączenia europejskie, a przemieszczenie samolotów dalekiego zasięgu nie jest obecnie brane pod uwagę. Ponowna analiza berlińskiego rynku zostanie wykonana po otwarciu nowego portu lotniczego. Linie Air France i British Airways skoncentrowały swoje operacje na jednym głównym lotnisku, odpowiednio Paryż Charles deGaulle CDG oraz Londyn Heathrow LHR, więc Lufthansa nie widzi na dzień dzisiejszy potrzeby dodania kolejnego hub-u w Berlinie. Dusseldorf, stolica Północnej Nadrenii-Westfalii, posiada kilka rejsów transkontynentalnych ze względu na duże zagęszczenie ludności i koncentrację przemysłu w regionie, oraz bliskość miast w Belgii i Holandii, których mieszkańcy również podróżują z tego portu (niektóre z tych połączeń są sezonowe, jak Dusseldorf - Miami), a więc jest na nie zapotrzebowanie. W roku 2015 lotnisko w Dusseldorfie zobaczy rozszerzoną ofertę przewozową Lufthansy, również z głównym udziałem GermanWings. Plany niemieckiego przewoźnika flagowego na najbliższą przyszłość to przede wszystkim rozszerzenie i umocnienie siatki połączeń w Ameryce Środkowej i Południowej (min. codzienne rejsy do Bogoty, powrót do Rio de Janeiro oraz bogatsza klasa premium w stolicy Meksyku). Te rynki przewoźnik uważa za kluczowe. Lufthansa również bacznie obserwuje destynacje na Dalekim Wschodzie. Według nieoficjalnych informacji niemieckie linie raczej podzielą swoje zamówienie nowej floty maszyn szerokokadłubowych pomiędzy Airbusa (A350) i Boeinga (777, 777-X, 787).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy