kolejny raz powtarzam , że po rychłym upadku pokomunistycznego LOT-u i pociotków , czyli Eurolotu , PPL i spółek współpracujących (oczywiście nie bezinteresownie ) ruch lotniczy w Polsce się rozłoży równomiernie i nie będzie takich jajec , jak teraz z dotacjami do trupoli , jak LOT
Propozycja skandaliczna i godząca w podstawy funkcjonowania wolnego rynku! Dlaczego ktoś ma odgórnie decydować, że ta linia lata na to i to lotniska a druga lata na drugie? To tak jakby straż miejska dyktowała wam odgórnie na którym parkingu macie parkować! Prawda jest taka, że dla klientów linii (nawet low-costowych) korzystniej jest latać w Okęcia i żadne odgórne decyzje tego nie zmienią! Dostrzegł to WizzAir, a konflikt z zarządem Modlina tylko upewnił ich w tej decyzji. W takich okolicznościach Wizz musiałby być cholernie zdeterminowany (czyli szalony) żeby zostać w WMI. Z tego też powodu przewoźnicy czarterowi nie spieszą się z przenosinami... Żeby Modlin wyszedł na prostą potrzebuje wielu zmian, a przede wszystkim: zmiany zarządu, poprawy jakości obsługi pasażera (bo ta na jesieni była tragiczna!), a docelowo powiększenia terminalu. Uważam, że korzystnie byłoby gdyby Modlin wprowadził dla linii lotniczych cennik za obsługę paxa proporcjonalny do ruchu (tzn. wyższe stawki w godzinach szczytu komunikacyjnego, a niższe w godzinach gdy na lotnisku nic się nie dzieje i w nocy - to ukłon w stronę czarterów). No i niestety napewno sporo czasu zajmie odbudowa okolicznego biznesu około-lotniskowego (hotele, parkingi) bo teraz mało kto odważy się zaryzykować i inwestować pieniądze po takim okresie przestoju....
Czy Papuga oblatywała już ILSa w WMI? Dzięki za ratykuł, przeczytałem z uwagą. Na pewno musi się zmienić zarządca lotniska w Modlinie, aby sytuacja uległa polepszeniu. Na pewno do WMI wysłałbym wszystkie czartery. Pomysł zawarty w artkule to na pewno jest jakiś pomysł, który może pomóc, ba a nawet uratować lotnisko.
maciek_waw
2013-08-05 11:00
Przeglądając dziś internet natrafiłem na ciekawy artykuł:
zobacz link
Według mnie to dobry podział: czartery i low costy w Modlinie, a krajówki i przeloty tradycyjne na Lotnisku Chopina.