Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_0a5d1
2019-07-24 20:19
Próbuje złożyć reklamacje, zniszczono mi dwie walizki , po prostu oderwane koła. Wpisując numer rezerwacji lotu dostaje odpowiedź , że nie istnieje. Może mi ktoś pomóc ?
Anna
te dwa punkty: "Any technical issues which cause the pilot to carry out an aircraft turnaround or diversion" oraz "Any other technical defects which become apparent immediately prior to departure or in-flight (where
the system or part had been maintained in accordance with the required maintenance programme)
and which require investigation and/or repair before the aircraft is airworthy for the intended flight" załatwią sprawe odszkodowań na zawsze :)
przemolot
2013-07-31 10:49
Wklejam jeszcze raz. Jako link i w treści. Sorry, mod ;)
zobacz link
może ktoś raczyłby przepisać część tych informacji? A może redakcja pokusiłaby się o artykuł streszczający te informacje? ;)
przemolot... link wymaga logowania!
przemolot: link nie działa
przemolot
2013-07-31 10:20
Poniżej informacja dotycząca listy nadzwyczajnych okoliczności w przypadku odwołania/opóźnienia lotu. Na tej stronie jest też link do oryginalnego dokumentu Komisji Europejskiej
zobacz link
tak czy owak RyanAir zapewne takich informacji nie udzieli, spławi naszą szanowną pasażerkę byle odpowiedzią i zapewne trzeba będzie jednak pisać do Urzędu Lotnictwa o skrupulatne badanie sprawy....a na to co orzeknie urząd to zapewne będziemy musieli sobie poczekać
chyba się wkleiło, poniżej link co jest a co nie jest sytuacją losową - dzieki użytkownikowi "Wojtek"
zobacz link
W ogłoszonym dzisiaj wyroku Trybunał stwierdził, że zważywszy na szczególne warunki, w
jakich odbywa się transport lotniczy i na stopień skomplikowania technologicznego statków
powietrznych, przewoźnicy powietrzni są stale narażeni
Zgadza się, ale bezpiecznik sam z siebie się nie psuje - jeśli już wyskoczy to ma to jakąś przyczynę; więc zależy jaka była przyczyna wyskoczenia bezpiecznika i wtedy można orzekać czy było to zdarzenie losowe czy błąd załogi.
fr-ops: zdarzenie np. zepsuty bezpiecznik :) w trakcie lotu - teoretycznie zdarzenie losowe - ALE NIE JEST traktowane jako zdarzenie losowe: ponieważ ostatnio dużo interesowałem się tym tematem to dostałem od innych uzytkowników sentencje wyroków i ich uzasadnienia.
Właśnie do tego zmierzam - problem techniczny musiałby być spowodowany przez niekompetencje załogi lub pasażera, w przeciwnym wypadku jest to zdarzenie losowe. Nie jest tak, że zawsze jak samolot jest opóźniony to należy się pasażerowi Bóg wie co - należy się natomiast informacja, napój i posiłek w wielkości uzależnionej od rozmiarów opóźnienie.
Kochani, dziękuję Wam za odpowiedzi. Widzę, że jesteście obcykani w tych tematach:) i dobrze! polać Wam wódki za to.
Powtórzę, że nie odpuszczę dziadygom takiego traktowania. Mi nie chodzi o pieniądze ale o formę! Wiem, że może to potrwać długo. Banan, jeśli będe miałą problemy to klikne na priva,ok?
FR-OPS.. A Ty z tymi zdzirtusami(ryanair) masz coś wspólnego?? Tak, cieszę się, że wylądowaliśmy szczęśliwie.
Ok chłopaki, tak czy siak dam Wam cynka. Trzymajcie sie. Pozdrawiam.Aga
marcowy: Jeśli chodzi o opóźnienie to prawdopodbnie Ryan wytłumaczy się, że była to okoliczność nadzwyczajna, a zatem zgodnie z art. 5.3 Rozporządzenia 261/2004 przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty odszkodowania. Natomiast można i należy się poskarżyć na całkowite zignorowanie postanowień artykułu 9 (Prawo do opieki) oraz 14 (Prawo do informacji).
banan86 - a wyobraź sobie co się dzieje w czarterach. Tam przecież opóźnienia są nagminną sprawą a świadomość praw pasażerskich uczestników wycieczek z biur podróży jest praktycznie zerowa - oczywiście nie chcę tu nikogo obrazić.
frops - to nie chodzi o reklamację tylko o odszkodowanie z uwagi na opóźnienie w dotarciu do portu docelowego - a to jest bezdyskusyjne
@belagi - To, że samolot z przyczyn technicznych musiał zostać przekierowny i lądował na najbliższym możliwym lotnisku to akurat bardzo dobra wiadomość. Wyobraź sobie co by było, gdyby załoga zignorowała sygnały o problemie i kontynuowała lot ??!! Nie chodzi więc o sam fakt międzylądowania w BUD i na tym nie opieraj reklamacji. Z racji długości opóźnienia przysługować pasażerom powinny napoje i przekąski oraz informacja - jeśli tego zabrakło to można sie poskarżyć.
Tak czy owak Belagi w żadnym razie nie powinna odpuszczać! Niestety ale nagimnną praktyką Ryana jest olewanie swoich pasażerów jak coś idzie źle... w nadziei na to, że mało kto zna swoje prawa i mało kto się o nie upomni. Gdy wszystko z lotem jest dobrze to każdy przewoźnik chwali się jaki to on jest wspaniały i punktualny. Prawdziwym testem dla linii lotniczej są odwołania czy opóźnienia, bo wtedy widać profesjonalizm lub jego brak... oraz olanie sobie swoich własnych pasażerów