×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Reklamacja Ryanair


Witam, Kilka dni temu miałam pecha podróżować ryanairem . Po godzinie od startu samolot musiał lądować awaryjnie w Budapeszcie, gdzie pasażerowie spędzili ponad 3 godziny a przylot do Warszawy opóźnił się o 5 godzin. OD samego początku nikt nie informował nas o niczym. Przez cały czas nie wiedzieliśmy co z nami będzie. Zostaliśmy jedynie przetransportowani na halę lotniska w Budapeszcie i tu skończyła się troska przewoźnika o pasażerów. Nie otrzymaliśmy żadnych informacji, wsparcia,nic! Czy w zaistniałej sytuacji mamy prawo do złożenia reklamacjii otrzymania odszkodowania? Tak na marginesie mówiąc to ryanair chyba dość regularnie ląduje awaryjnie. Czyżby oszczędzał na bezpieczeństwie pasażerów? Pozdrawiam. Aga

28/07/2013 13:55,  
gość_ca617 - Profil
gość_ca617
  

  
te dwa punkty: "Any technical issues which cause the pilot to carry out an aircraft turnaround or diversion" oraz "Any other technical defects which become apparent immediately prior to departure or in-flight (where
the system or part had been maintained in accordance with the required maintenance programme)
and which require investigation and/or repair before the aircraft is airworthy for the intended flight" załatwią sprawe odszkodowań na zawsze :)
01/08/2013 08:24  

  
Wklejam jeszcze raz. Jako link i w treści. Sorry, mod ;)
zobacz link
31/07/2013 10:49  

  
może ktoś raczyłby przepisać część tych informacji? A może redakcja pokusiłaby się o artykuł streszczający te informacje? ;)
31/07/2013 10:41  

  
przemolot... link wymaga logowania!
31/07/2013 10:33  

  
przemolot: link nie działa
31/07/2013 10:33  

  
Poniżej informacja dotycząca listy nadzwyczajnych okoliczności w przypadku odwołania/opóźnienia lotu. Na tej stronie jest też link do oryginalnego dokumentu Komisji Europejskiej
zobacz link
31/07/2013 10:20  

  
tak czy owak RyanAir zapewne takich informacji nie udzieli, spławi naszą szanowną pasażerkę byle odpowiedzią i zapewne trzeba będzie jednak pisać do Urzędu Lotnictwa o skrupulatne badanie sprawy....a na to co orzeknie urząd to zapewne będziemy musieli sobie poczekać
29/07/2013 15:05  

  
może teraz
zobacz link
29/07/2013 13:57  

  
chyba się wkleiło, poniżej link co jest a co nie jest sytuacją losową - dzieki użytkownikowi "Wojtek"
zobacz link
29/07/2013 13:55  

  
W ogłoszonym dzisiaj wyroku Trybunał stwierdził, że zważywszy na szczególne warunki, w

jakich odbywa się transport lotniczy i na stopień skomplikowania technologicznego statków

powietrznych, przewoźnicy powietrzni są stale narażeni
29/07/2013 13:53  

  
Zgadza się, ale bezpiecznik sam z siebie się nie psuje - jeśli już wyskoczy to ma to jakąś przyczynę; więc zależy jaka była przyczyna wyskoczenia bezpiecznika i wtedy można orzekać czy było to zdarzenie losowe czy błąd załogi.
29/07/2013 13:31  

  
fr-ops: zdarzenie np. zepsuty bezpiecznik :) w trakcie lotu - teoretycznie zdarzenie losowe - ALE NIE JEST traktowane jako zdarzenie losowe: ponieważ ostatnio dużo interesowałem się tym tematem to dostałem od innych uzytkowników sentencje wyroków i ich uzasadnienia.
29/07/2013 13:20  

  
Właśnie do tego zmierzam - problem techniczny musiałby być spowodowany przez niekompetencje załogi lub pasażera, w przeciwnym wypadku jest to zdarzenie losowe. Nie jest tak, że zawsze jak samolot jest opóźniony to należy się pasażerowi Bóg wie co - należy się natomiast informacja, napój i posiłek w wielkości uzależnionej od rozmiarów opóźnienie.
29/07/2013 13:11  

  
Kochani, dziękuję Wam za odpowiedzi. Widzę, że jesteście obcykani w tych tematach:) i dobrze! polać Wam wódki za to.
Powtórzę, że nie odpuszczę dziadygom takiego traktowania. Mi nie chodzi o pieniądze ale o formę! Wiem, że może to potrwać długo. Banan, jeśli będe miałą problemy to klikne na priva,ok?

FR-OPS.. A Ty z tymi zdzirtusami(ryanair) masz coś wspólnego?? Tak, cieszę się, że wylądowaliśmy szczęśliwie.

Ok chłopaki, tak czy siak dam Wam cynka. Trzymajcie sie. Pozdrawiam.Aga
29/07/2013 13:10  

  
marcowy: Jeśli chodzi o opóźnienie to prawdopodbnie Ryan wytłumaczy się, że była to okoliczność nadzwyczajna, a zatem zgodnie z art. 5.3 Rozporządzenia 261/2004 przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty odszkodowania. Natomiast można i należy się poskarżyć na całkowite zignorowanie postanowień artykułu 9 (Prawo do opieki) oraz 14 (Prawo do informacji).
29/07/2013 12:10  

  
banan86 - a wyobraź sobie co się dzieje w czarterach. Tam przecież opóźnienia są nagminną sprawą a świadomość praw pasażerskich uczestników wycieczek z biur podróży jest praktycznie zerowa - oczywiście nie chcę tu nikogo obrazić.
29/07/2013 11:52  

  
frops - to nie chodzi o reklamację tylko o odszkodowanie z uwagi na opóźnienie w dotarciu do portu docelowego - a to jest bezdyskusyjne
29/07/2013 11:50  

  
@belagi - To, że samolot z przyczyn technicznych musiał zostać przekierowny i lądował na najbliższym możliwym lotnisku to akurat bardzo dobra wiadomość. Wyobraź sobie co by było, gdyby załoga zignorowała sygnały o problemie i kontynuowała lot ??!! Nie chodzi więc o sam fakt międzylądowania w BUD i na tym nie opieraj reklamacji. Z racji długości opóźnienia przysługować pasażerom powinny napoje i przekąski oraz informacja - jeśli tego zabrakło to można sie poskarżyć.
29/07/2013 11:41  

  
Tak czy owak Belagi w żadnym razie nie powinna odpuszczać! Niestety ale nagimnną praktyką Ryana jest olewanie swoich pasażerów jak coś idzie źle... w nadziei na to, że mało kto zna swoje prawa i mało kto się o nie upomni. Gdy wszystko z lotem jest dobrze to każdy przewoźnik chwali się jaki to on jest wspaniały i punktualny. Prawdziwym testem dla linii lotniczej są odwołania czy opóźnienia, bo wtedy widać profesjonalizm lub jego brak... oraz olanie sobie swoich własnych pasażerów
29/07/2013 11:32  

  
Urząd każdego kraju bada sprawy na swoim terenie. Jeśli chcesz się poskarżyć na sprawę "zagraniczną" ale na przewoźnika latającego do Polski to możesz napisać skargę do polskiego ULC a ten prześle prośbę o zbadanie sprawy do swojego odpowiednika w danym kraju, jeśli jest to konieczne.
29/07/2013 11:29  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie