Reklamacja Ryanair

Witam, Kilka dni temu miałam pecha podróżować ryanairem . Po godzinie od startu samolot musiał lądować awaryjnie w Budapeszcie, gdzie pasażerowie spędzili ponad 3 godziny a przylot do Warszawy opóźnił się o 5 godzin. OD samego początku nikt nie informował nas o niczym. Przez cały czas nie wiedzieliśmy co z nami będzie. Zostaliśmy jedynie przetransportowani na halę lotniska w Budapeszcie i tu skończyła się troska przewoźnika o pasażerów. Nie otrzymaliśmy żadnych informacji, wsparcia,nic! Czy w zaistniałej sytuacji mamy prawo do złożenia reklamacjii otrzymania odszkodowania? Tak na marginesie mówiąc to ryanair chyba dość regularnie ląduje awaryjnie. Czyżby oszczędzał na bezpieczeństwie pasażerów? Pozdrawiam. Aga
28/07/2013 13:55  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_0a5d1 2019-07-24 20:19   
gość_0a5d1 - Profil gość_0a5d1
Próbuje złożyć reklamacje, zniszczono mi dwie walizki , po prostu oderwane koła. Wpisując numer rezerwacji lotu dostaje odpowiedź , że nie istnieje. Może mi ktoś pomóc ?
Anna
marcowy 2013-08-01 08:24   
marcowy - Profil marcowy
te dwa punkty: "Any technical issues which cause the pilot to carry out an aircraft turnaround or diversion" oraz "Any other technical defects which become apparent immediately prior to departure or in-flight (where
the system or part had been maintained in accordance with the required maintenance programme)
and which require investigation and/or repair before the aircraft is airworthy for the intended flight" załatwią sprawe odszkodowań na zawsze :)
przemolot 2013-07-31 10:49   
przemolot - Profil przemolot
Wklejam jeszcze raz. Jako link i w treści. Sorry, mod ;)


zobacz link
banan86 2013-07-31 10:41   
banan86 - Profil banan86
może ktoś raczyłby przepisać część tych informacji? A może redakcja pokusiłaby się o artykuł streszczający te informacje? ;)
rafalpd 2013-07-31 10:33   
rafalpd - Profil rafalpd
przemolot... link wymaga logowania!
marcowy 2013-07-31 10:33   
marcowy - Profil marcowy
przemolot: link nie działa
przemolot 2013-07-31 10:20   
przemolot - Profil przemolot
Poniżej informacja dotycząca listy nadzwyczajnych okoliczności w przypadku odwołania/opóźnienia lotu. Na tej stronie jest też link do oryginalnego dokumentu Komisji Europejskiej
zobacz link
banan86 2013-07-29 15:05   
banan86 - Profil banan86
tak czy owak RyanAir zapewne takich informacji nie udzieli, spławi naszą szanowną pasażerkę byle odpowiedzią i zapewne trzeba będzie jednak pisać do Urzędu Lotnictwa o skrupulatne badanie sprawy....a na to co orzeknie urząd to zapewne będziemy musieli sobie poczekać
marcowy 2013-07-29 13:57   
marcowy - Profil marcowy
może teraz
zobacz link
marcowy 2013-07-29 13:55   
marcowy - Profil marcowy
chyba się wkleiło, poniżej link co jest a co nie jest sytuacją losową - dzieki użytkownikowi "Wojtek"
zobacz link
marcowy 2013-07-29 13:53   
marcowy - Profil marcowy
W ogłoszonym dzisiaj wyroku Trybunał stwierdził, że zważywszy na szczególne warunki, w

jakich odbywa się transport lotniczy i na stopień skomplikowania technologicznego statków

powietrznych, przewoźnicy powietrzni są stale narażeni
fr-ops 2013-07-29 13:31   
fr-ops - Profil fr-ops
Zgadza się, ale bezpiecznik sam z siebie się nie psuje - jeśli już wyskoczy to ma to jakąś przyczynę; więc zależy jaka była przyczyna wyskoczenia bezpiecznika i wtedy można orzekać czy było to zdarzenie losowe czy błąd załogi.
marcowy 2013-07-29 13:20   
marcowy - Profil marcowy
fr-ops: zdarzenie np. zepsuty bezpiecznik :) w trakcie lotu - teoretycznie zdarzenie losowe - ALE NIE JEST traktowane jako zdarzenie losowe: ponieważ ostatnio dużo interesowałem się tym tematem to dostałem od innych uzytkowników sentencje wyroków i ich uzasadnienia.
fr-ops 2013-07-29 13:11   
fr-ops - Profil fr-ops
Właśnie do tego zmierzam - problem techniczny musiałby być spowodowany przez niekompetencje załogi lub pasażera, w przeciwnym wypadku jest to zdarzenie losowe. Nie jest tak, że zawsze jak samolot jest opóźniony to należy się pasażerowi Bóg wie co - należy się natomiast informacja, napój i posiłek w wielkości uzależnionej od rozmiarów opóźnienie.
belagi 2013-07-29 13:10   
belagi - Profil belagi
Kochani, dziękuję Wam za odpowiedzi. Widzę, że jesteście obcykani w tych tematach:) i dobrze! polać Wam wódki za to.
Powtórzę, że nie odpuszczę dziadygom takiego traktowania. Mi nie chodzi o pieniądze ale o formę! Wiem, że może to potrwać długo. Banan, jeśli będe miałą problemy to klikne na priva,ok?

FR-OPS.. A Ty z tymi zdzirtusami(ryanair) masz coś wspólnego?? Tak, cieszę się, że wylądowaliśmy szczęśliwie.

Ok chłopaki, tak czy siak dam Wam cynka. Trzymajcie sie. Pozdrawiam.Aga
banan86 2013-07-29 12:10   
banan86 - Profil banan86
marcowy: Jeśli chodzi o opóźnienie to prawdopodbnie Ryan wytłumaczy się, że była to okoliczność nadzwyczajna, a zatem zgodnie z art. 5.3 Rozporządzenia 261/2004 przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty odszkodowania. Natomiast można i należy się poskarżyć na całkowite zignorowanie postanowień artykułu 9 (Prawo do opieki) oraz 14 (Prawo do informacji).
marcowy 2013-07-29 11:52   
marcowy - Profil marcowy
banan86 - a wyobraź sobie co się dzieje w czarterach. Tam przecież opóźnienia są nagminną sprawą a świadomość praw pasażerskich uczestników wycieczek z biur podróży jest praktycznie zerowa - oczywiście nie chcę tu nikogo obrazić.
marcowy 2013-07-29 11:50   
marcowy - Profil marcowy
frops - to nie chodzi o reklamację tylko o odszkodowanie z uwagi na opóźnienie w dotarciu do portu docelowego - a to jest bezdyskusyjne
fr-ops 2013-07-29 11:41   
fr-ops - Profil fr-ops
@belagi - To, że samolot z przyczyn technicznych musiał zostać przekierowny i lądował na najbliższym możliwym lotnisku to akurat bardzo dobra wiadomość. Wyobraź sobie co by było, gdyby załoga zignorowała sygnały o problemie i kontynuowała lot ??!! Nie chodzi więc o sam fakt międzylądowania w BUD i na tym nie opieraj reklamacji. Z racji długości opóźnienia przysługować pasażerom powinny napoje i przekąski oraz informacja - jeśli tego zabrakło to można sie poskarżyć.
banan86 2013-07-29 11:32   
banan86 - Profil banan86
Tak czy owak Belagi w żadnym razie nie powinna odpuszczać! Niestety ale nagimnną praktyką Ryana jest olewanie swoich pasażerów jak coś idzie źle... w nadziei na to, że mało kto zna swoje prawa i mało kto się o nie upomni. Gdy wszystko z lotem jest dobrze to każdy przewoźnik chwali się jaki to on jest wspaniały i punktualny. Prawdziwym testem dla linii lotniczej są odwołania czy opóźnienia, bo wtedy widać profesjonalizm lub jego brak... oraz olanie sobie swoich własnych pasażerów
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy