Reklamacja Ryanair

Witam, Kilka dni temu miałam pecha podróżować ryanairem . Po godzinie od startu samolot musiał lądować awaryjnie w Budapeszcie, gdzie pasażerowie spędzili ponad 3 godziny a przylot do Warszawy opóźnił się o 5 godzin. OD samego początku nikt nie informował nas o niczym. Przez cały czas nie wiedzieliśmy co z nami będzie. Zostaliśmy jedynie przetransportowani na halę lotniska w Budapeszcie i tu skończyła się troska przewoźnika o pasażerów. Nie otrzymaliśmy żadnych informacji, wsparcia,nic! Czy w zaistniałej sytuacji mamy prawo do złożenia reklamacjii otrzymania odszkodowania? Tak na marginesie mówiąc to ryanair chyba dość regularnie ląduje awaryjnie. Czyżby oszczędzał na bezpieczeństwie pasażerów? Pozdrawiam. Aga
28/07/2013 13:55  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
banan86 2013-07-29 11:29   
banan86 - Profil banan86
Urząd każdego kraju bada sprawy na swoim terenie. Jeśli chcesz się poskarżyć na sprawę "zagraniczną" ale na przewoźnika latającego do Polski to możesz napisać skargę do polskiego ULC a ten prześle prośbę o zbadanie sprawy do swojego odpowiednika w danym kraju, jeśli jest to konieczne.
marcowy 2013-07-29 11:10   
marcowy - Profil marcowy
banan: ale czy Polski - chyba nie. Belagi - ja bym im nie odpuścił. jeżeli nie chce ci się samemu ciągnąć sprawy weź jakąś kancelarię specjalizującą się w tych sprawach. na necie znajdziesz ich łatwo. Wezmą co prawda 25 % ale ty to masz z głowy. - nie jest to żadna reklama :)
banan86 2013-07-29 11:07   
banan86 - Profil banan86
ale ULC może nałożyć na Ryana grzywnę (a w ostateczności cofnąć licencję na loty w danym kraju). Niestety polski ULC nakłada symboliczne "groszowe" grzywny typu 5000 PLN. A co to dla nich jest ten tysiąc euro? Lepiej zapłacić i dalej robić swoje ;) Natomiast niemieckie czy włoskie urzędy (nie wiem jak wyspiarskie) nakładają grzywny po kilkanaście albo kilkadziesiąt tysięcy euro co jest karą jednak już bolesną.
marcowy 2013-07-29 11:04   
marcowy - Profil marcowy
nie jestem też pewien czy Polski ULC jest właściwy dla FR
marcowy 2013-07-29 11:03   
marcowy - Profil marcowy
dokładnie banan, latały 1h nad Madrytem potem poleciały do Walencji gdzie musiały nadać komunikat o kończącym się paliwie - dokładnie mówiąc o osiągnięciu rezerwy pozwalającej na 1/2 h godziny lotu.
marcowy 2013-07-29 11:01   
marcowy - Profil marcowy
Wyrok ULC nie jest "nakazowy" dla linii lotniczych. Mogą go olać i wtedy pozostaje tylko skierowanie sprawy do sądu. W przypadku FR sprawę trzeba składac chyba do sądu irlandzkiego.
banan86 2013-07-28 20:44   
banan86 - Profil banan86
Tak czy owak daj nam znac jak pojdzie twoja batalia z Ryanem. Jak bys potrzebowala pomocy to mozesz sie do mnie zglosic na privie ;)
banan86 2013-07-28 20:41   
banan86 - Profil banan86
Ja generalnie nie boje sie latac z Ryanem bo obowiazkowa rezerwa paliwa i tak.jest spora... nawet jesli nie tankuja "do pelna"
banan86 2013-07-28 20:29   
banan86 - Profil banan86
Z tym lataniem na oparach to troche przesada. Rok temu wybuchla afera bo generalnie tankuja niewiele wiecej paliwa niz musza. Przepisy nakazuja tankowanie kerozyny na przewidywany czas lotu plus rezerwa na okolo 30 minut lotu. Rok temu w Hiszpanii pojawil sie problem bo z powodu pogody lotnisko w Madrycie bylo zamkniete i samoloty Ryana krazyly kilkanascie minut liczac na poprawe az wkoncu polecialy kolejne 300 km i wyladowaly chyba w Walencji o ile mnie pamiec nie myli
belagi 2013-07-28 19:56   
belagi - Profil belagi
Dziękuję Wam wszystkim za odpowiedzi. Tak, chodzi o lot 3898 z Bergamo. Jak wcześniej wspomniałam przewoźnik nie zapewnił nam nic, nawet szklanki wody. Siedzielismy na lotnisku nie mając żadnych informacji. Słyszałam tylko jak niektórzy z pasażerów wypowiadali się na temat oszczędności i że ryanair ląduje na oparach paliwa.. Więc teraz mam dodatkowy problem. Za dwa tygodnie wracam z nimi i zastanawiam się czy dolecę..serio, bardzo się boję. Aga
banan86 2013-07-28 19:08   
banan86 - Profil banan86
napisz.skage do Ryana a jesli cie oleja to pisz skarge do ULC - przewoznicy boja sie urzedow lotnictwa bo te maja prawo nakladac grzywny
piotras 2013-07-28 16:19   
piotras - Profil piotras
Przysługuje 250 euro, o ile przewoźnik nie udowodni nadzwyczajnych, nieprzewidywalnych okoliczności tej awarii, w co franaca z reguły idzie w zaparte, btw KE ogłosiła ostatnio wykaz tych nadzwyczajnych okoliczności, ale w/g mnie nie jest to klarowne. Tak czy siak droga długa do "odszkodowania" . Po braku porozumienia z przewoźnikiem, przejściu wszystkich odwołań, pozostaje skarga do KOPP ULC
zobacz link
fr-ops 2013-07-28 15:43   
fr-ops - Profil fr-ops
Zapewne chodzi o lot 3898 BGY-WAW via BUD. Samolot przekierowany z przyczyn technicznych. W sumie opóźnienie wyniosło niecałe 4 h. Nie jestem znawcą praw pasażera ale podstawy do reklamacji są. Czy przewoźnik zapewnił napoje i posiłek?
belagi 2013-07-28 13:55   
belagi - Profil belagi
Witam,
Kilka dni temu miałam pecha podróżować ryanairem . Po godzinie od startu samolot musiał lądować awaryjnie w Budapeszcie, gdzie pasażerowie spędzili ponad 3 godziny a przylot do Warszawy opóźnił się o 5 godzin. OD samego początku nikt nie informował nas o niczym. Przez cały czas nie wiedzieliśmy co z nami będzie. Zostaliśmy jedynie przetransportowani na halę lotniska w Budapeszcie i tu skończyła się troska przewoźnika o pasażerów. Nie otrzymaliśmy żadnych informacji, wsparcia,nic! Czy w zaistniałej sytuacji mamy prawo do złożenia reklamacjii otrzymania odszkodowania? Tak na marginesie mówiąc to ryanair chyba dość regularnie ląduje awaryjnie. Czyżby oszczędzał na bezpieczeństwie pasażerów? Pozdrawiam.
Aga
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy