LOT a korzystanie na lotniskach z rękawa
Mam takie pytanko do wszystkich latających naszym narodowym przewoźnikiem po Europie, czy ktoś z Was w ostatnim czasie lecąc LOTem do jednego z portów europejskich korzystał przy wysiadaniu bądź wsiadaniu z rękawa? Bo przyznam się szczerze, że ja nie mam szczęścia i prawie zawsze jestem wożony autobusem, rozumiem, że to taka tandeta w wydaniu naszego przewoźnika, jednak mimo wszystko byłbym wdzięczny za wpisy wszystkich osób które leciały w ostanim czasie LO i korzystały z rękawa, oczywiście oprócz WAW bu to wiadomo, że część samolotów LO korzysta z pomostów pasażerskich i LHR bo tam zawsze ( z uwagi chyba na wymóg lotniska ). Natomiast interesują mnie wasze doświadczenia w tej kwestii na innych europejskich lotniskach.
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
nederland
2011-08-25 02:31
to wygląda wręcz żałośnie :D
W Warszawie bardzo rzadko LOT ( EMB 170,175 ) korzystają z rękawów niestety. NCE - brak rękawa ( ale to jeszcze przy E145 ), FRA - brak rękawa dla B737, Wiedeń - brak rękawa dla B737, CDG - rękaw obecny, MAD - brak rękawa dla EMB175 .......Ogólnie nie wygląda to różowo :)
nederland
2011-08-25 00:02
to, że rękawy dostaje ten, który może obowiązuje raczej na dużych lotniskach, zaś na takim okęciu, 8 rękawów jest wolnych, a lot parkuje kilimetr dalej by wyrzucić z siebie 85 pasażerów z rzymu :D
a władze przynajmniej PPL cały czas obstają, że to linia lotnicza wybiera formę w jakiej chce być obsługiwana tzn rękaw czy autobus.
nederland
2011-08-24 22:54
W Polsce jednak wejście przez rękaw to forma luksusu :P
b747400er
2011-08-24 22:43
A mi sie zdarzyl kiedys autobus w LHR/T5, gdy przylatywalem 777 BA po 8h rejsie i odlatywalem 763 obslugujace polaczenia przez Atlantyk i nikt z pasazerow nie byl tym zdziwiony. Wszystko zalezy od pory dnia. Zasada jest tez taka, ze (jesli liczba rekawow jest mniejsza od obslugiwanej o danej porze liczby samolotow) pod rekawy podstawia sie wieksze samoloty - glownie rejsy miedzykontynentalne. W zaleznosci od typu rekawa mozna podstawic wszystkie samoloty posiadajace drzwi wejsciowe z przodu (czyli od ER4/CR2/DH4 az po 744/388).Pod rekawy nie moga podchodzic jedynie F50/DH2/DH3/J41 (skrzydlo/smigla za blisko przodu kabiny) i ATR (drzwi z tylu) oraz kukuryzniki typu AN2/J31 etc.
na Arlandzie jak najbardziej rękaw dla LOTu
we FRA niestety nie zdarzył mi sie jeszcze rękaw, w CDG tez autobusem częściej niż rękawem. Zwyczajnie zastanawia mnie co jest tego powodem, przeciez mamy XXI wieku a pasazerów LOT ciagle mam wrazenie traktuje jak za króla ćwieczka i zło konieczne. Co do ATRa chyba jest za mały na rękaw, E145 też, ale od E170 wzwyż rękawy jak najbardziej moga obsługiwać samoloty.
nederland
2011-08-24 21:07
raczej 'u'r flying with polish airline. be careful. it's not eu.' :D
pcharasz
2011-08-24 20:49
pomyłka, w TLL nie ma obsługi rękawów (a przynajmniej nie było) - ERJ145 nie nadawał się do podłączenia rękawa, mimo że samolot pod nim parkował :P nederland, może tak usilnie to by się udało tylko trzeba by było przeskakiwać bo by drzwi wadziły, może byłyby komunikaty jak w londyńskim metrze - "mind the gap" :D
nederland
2011-08-24 20:29
pod ATR ciężko podciągnąć rękaw, co? jest to w ogóle możliwe :D ?
pcharasz
2011-08-24 20:27
nic nie rozumiem co napisałeś madej :p ale wydaje mi się, że generalnie LO stara się używać rękawów, szczególnie w mniejszych portach. chociaż, o ile mnie pamięć nie myli, to we FRA czasem są autobusy... w LHR, zawsze rękawy. w TLL chyba też zawsze rękawy, w MUC chyba zawsze rękawy, w NCE zawsze rękawy. jest w tym jakaś niekonsekwencja, ale może wynika z czegoś więcej niż z niekonsekwentnego podejścia do standardu obsługi pasażerów, które w LO jest ewidentne? ;)
nederland
2011-08-24 20:24
stać tylko bogate linie jak BA KLM CZY AF :)
czyli z tego wynika, że to wynika z tego, że akurat ja mam pecha, tylko LOT zwyczajnie z rękawów nie korzysta lub korzysta rzadko, pod tym względem mają gdzieś jakoś obsługi pasażerskiej i pewnie tłumacząc się serwowali by chłodne kawałki, że ich na rękawy nie stać.
nederland
2011-08-24 14:18
WAW BUD WAW nie zdarzyło się :)
pcharasz
2011-08-24 14:15
Stosunkowo niedawno, w AMS i IST miałem rękawy... natomiast w WAW rzadko ich doświadczam ;)
Mam takie pytanko do wszystkich latających naszym narodowym przewoźnikiem po Europie, czy ktoś z Was w ostatnim czasie lecąc LOTem do jednego z portów europejskich korzystał przy wysiadaniu bądź wsiadaniu z rękawa? Bo przyznam się szczerze, że ja nie mam szczęścia i prawie zawsze jestem wożony autobusem, rozumiem, że to taka tandeta w wydaniu naszego przewoźnika, jednak mimo wszystko byłbym wdzięczny za wpisy wszystkich osób które leciały w ostanim czasie LO i korzystały z rękawa, oczywiście oprócz WAW bu to wiadomo, że część samolotów LO korzysta z pomostów pasażerskich i LHR bo tam zawsze ( z uwagi chyba na wymóg lotniska ). Natomiast interesują mnie wasze doświadczenia w tej kwestii na innych europejskich lotniskach.