Etihad Airways przejmie Virgin Atlantic?

za ttglive **** Etihad Airways, narodowa linia lotnicza Zjednoczonych Emiratów Arabskich, wyraziła oficjalne zainteresowanie zakupem większościowego pakietu akcji linii lotniczej Virgin Atlantic. Oficjalne pismo w tej sprawie zostało wysłane do Deutsche Bank, który został wynajęty przez Virgin Atlantic do ustalenia wszelkich możliwości dołączenia do aliansu lub całkowitej sprzedaży linii. Mowa tu głównie o 51% akcji Richarda Bransona, multi-milionera i założyciela VS. W ciągu 27 lat Virgin Atlantic wyrobił sobie dobrą markę oraz stałą klientelę na trasach z Wielkiej Brytanii głównie do USA, na Karaiby, Bliski Wschód, a także ostatnio kilka azjatyckich i afrykańskich kierunków. Etihad Airways, z siedzibą w Abu Zabi, należący w całości do panującej królewskiej rodziny (w ZEA), jest jedną z najmłodszych i najszybciej się rozwijających linii lotniczych. W bardzo krótkim czasie zdobyli olbrzymią część europejskiego rynku na kierunki blisko-wschodnie, azjatyckie oraz australijskie i nie zamierzają na tym poprzestać. Co jakiś czas pojawiają się oficjalne komunikaty o kolejnym nowym zamówieniu samolotów, o co raz to nowych trasach i jeszcze bardziej ambitniejszych planach. Przejęcie VS bardzo by ich wzmocniło na LHR, gdzie największym problemem i 'dobrem' są sloty, których VS ma całkiem sporo. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.
25/01/2011 10:38  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
marqoos_pl 2011-01-26 11:22   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
A wracając do Etihada, to właśnie wyczytałem, że w 2011 zamierzają zwiększyć częstotliwość na już obsługiwanych trasach do AUH (tygodniowo), m.in. Paryż 14x (było x10), Manchester x10 (było x7), Genewa x7 (było x5), Mediolan x7 (było x5), Bruksela x8 (było x6). 74% tras Etihada będzie obsługiwana przynajmniej 1x dziennie... Niezły wynik... W 2011 mają zamiar odebrać 5 nowych samolotów, 3x A330-300 i 2x B777-300ER. Znając ich, pewno jeszcze jakieś mniejsze maszyny się tam gdzieś znajdą... Do końca trzeciego kwartału 2011 Etihad Airways będzie miał 62 pasażerskie i towarowe maszyny. Pierwsze A380 chyba są planowane na 2012. Z tego, co mi się wydaje, to zamówili ich na razie "tylko" 10...
marqoos_pl 2011-01-25 21:58   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
blava - oczywiście, masz rację, ale jestem pewien, że scenariusze z tym związane też biorą pod uwagę (EY). Skoro BA-AA-IB uzyskały zgodę, to myślę, że akurat z VS-EY nie byłoby większego problemu. W sumie są jednak dużo mniejszym graczem niż BAAAIB (lub IBAABA :P)... Jest też całkiem prawdopodobne, że jest to po prostu rumor w branży i coś zupełnie innego wszyscy mają w planie (jak humbak wspomniał o niespodziewanych połączeniach czy aliansach).
blava 2011-01-25 12:10   
blava - Profil blava
przepraszam za literowki ale mam slowacka klawiaturke i mi sie placze :-)
blava 2011-01-25 12:07   
blava - Profil blava
marqoos , ale pamietaj o ustawach antykonkrencyjnych a w tym, przypadku miasiala by byc zgoda i UE i USA , szczegolnie na odcinki Europa-USA . Specjalista nie jestem ale sledzilem polaczenie AA-BA-IB i to byl glowny problem .
humbak 2011-01-25 12:05   
humbak - Profil humbak
Etihad ma wolną rękę, bo nie jest w żadnym sojuszu. Ale faktycznie dla VS Star Alliance wydaje się najbardziej sensowną opcją, biorąc pod uwagę ich współprace. Niemniej już mieliśmy do czynienia ze zmiana radykalną, jak chociażby Continental, Swiss, Mexicana.
marqoos_pl 2011-01-25 11:31   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
Oczywiście, najlepiej do Star Alliance. Dlaczego? Chociażby dlatego, że właścicielem coś ok. 30% jest Singapore Airlines. Star ma obstawione krótkie i średnie trasy przez BD/LH/LX/LO, amerykańskie przez CO/UA. Nie mają żadnych karaibskich tras z LHR/LGW (Heathrow/Gatwick) bezpośrednio, a to się z UK sprzedaje. Tak samo z DXB (Dubaj), a akurat na tej trasie VS jest bardzo popularny. Dodatkowo, już teraz mają bardzo dużo umów z BD na dowozy z innych miejsc w Europie, a także honorują wzajemnie swoje mile VS/BD. Prawdopodobna sprzedaż Etihadowi zdecydowaną większość tych planów/programów by pokrzyżowała, ale myślę, że jakieś alternatywy dla pasażerów by przedstawili. EY jest taką linią, która jest się w stanie z każdym dogadać. Widać to chociażby po różnych lotach code-share, np. Aer Arann, Sri Lankan Airways czy inne.
humbak 2011-01-25 10:43   
humbak - Profil humbak
marqosie: A sądzisz, że VS opłacałoby se przystąpić do któregoś z sojuszy?
marqoos_pl 2011-01-25 10:38   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
za ttglive **** Etihad Airways, narodowa linia lotnicza Zjednoczonych Emiratów Arabskich, wyraziła oficjalne zainteresowanie zakupem większościowego pakietu akcji linii lotniczej Virgin Atlantic. Oficjalne pismo w tej sprawie zostało wysłane do Deutsche Bank, który został wynajęty przez Virgin Atlantic do ustalenia wszelkich możliwości dołączenia do aliansu lub całkowitej sprzedaży linii. Mowa tu głównie o 51% akcji Richarda Bransona, multi-milionera i założyciela VS. W ciągu 27 lat Virgin Atlantic wyrobił sobie dobrą markę oraz stałą klientelę na trasach z Wielkiej Brytanii głównie do USA, na Karaiby, Bliski Wschód, a także ostatnio kilka azjatyckich i afrykańskich kierunków.
Etihad Airways, z siedzibą w Abu Zabi, należący w całości do panującej królewskiej rodziny (w ZEA), jest jedną z najmłodszych i najszybciej się rozwijających linii lotniczych. W bardzo krótkim czasie zdobyli olbrzymią część europejskiego rynku na kierunki blisko-wschodnie, azjatyckie oraz australijskie i nie zamierzają na tym poprzestać. Co jakiś czas pojawiają się oficjalne komunikaty o kolejnym nowym zamówieniu samolotów, o co raz to nowych trasach i jeszcze bardziej ambitniejszych planach. Przejęcie VS bardzo by ich wzmocniło na LHR, gdzie największym problemem i 'dobrem' są sloty, których VS ma całkiem sporo. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama