Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Skandynawskie linie lotnicze SAS zawarły porozumienie z firmą Bombardier odnośnie rekompensaty strat poniesionych przez przewoźnika w wyniku ubiegłorocznych incydentów związanych z usterkami podwozia głównego w samolotach DHC-8-400.
W ramach porozumienia SAS złożył zamówienie na 13 maszyn CRJ900 oraz 14 DHC-8-400 nowej generacji z opcjami zakupu odpowienio 17 i siedmiu płatowców.
Większość moich znajomych lata właśnie SASem za ocean. Ja osobiście korzystam raczej z LH, ze względu na dobre połączenia do DTW via FRA (2daily)
hamburg: Fakt. Podobnie z lotem LHR-HKG.
i za mala kase...i dotego szybkie przesiadki ;-) Ja wlasnie wybralem SAS na moja wyprawe do PEK ;-)
szot: masz racje. Po paru wypadkach z Dash-ami SAS je wycofuje. Cos musi latac przeciez.
hamburg: Fakt Skandynawskie huby pozwalaja na latanie w szeroki swiat.
cezary: akurat ja pochodzę ze wsi i nie zgadzam się tą Twoją opinią o wsiowej mentalności. zwracaj uwagę na to co piszesz ;]
cezary: gdzie jest sens tego przykladu? Ta i ta linia lataja z PL do krajow skandynawskich. Nie rozumiem naparwde twojego przykladu....czy mozesz bardziej wyjasnic, prosze? Co ma pasazer autobusowy do tego ze LOT zamyka polaczenia do OSL a SAS otwiera?
miras: bo jestesmy biednym krajem i ludzie wolą się tłuc 24 godziny autobusem niż 2 godziny samolotem. Do autobusu można zabrać więcej niż do samolotu. Do tego nie wiedzą że cena jest porównywalna. Ot taka wsiowo-polska-mentalność
Dlaczego SAS będzie się opłacać latać na tych trasach dużymi samolotami, tylko naszemu LOTowi nie ;]
hamburg: mi się jakoś zawsze trafia, że kiedy akurat ja nie potrzebuję, to SK wypada blado w porównaniu z LO
no to ceny z PL do CPH zaczynaja sie od 100€ return ;-) Chyba to juz najnisza taryfa ktora oferuja linie tradycyjne ;-)
hamburg: tak masz rację, w swoim poście pisząc miałem zna myśli rejsy europejskie no i przede wszystkim trasy z PL do CPH i return...
szot/cezary: Ale to tez niekiedy zalezy....bilety interkontynentalne sa tansze w SAS...LOT ma drosze i jak sie kupuje bilety w ostatniej chwili (no nie juz tak w ostatniej chwili jakies 3 tygodnie przed lotem) to SAS jest tanszy od LOTu
szot: Tak, Bedzie to 737-700 (paxow wejdzie od 128-149)....ale bedzie to polaczenie tylko 3 razy w tygodniu (czy to mozliwe?) W OSL. SAS ma tez swoj hub. Duzo tras Europejskich i krajowe (norweskie)
Cezary: dla mnie nie jest żadnym odkryciem, że bilety SK są droższe od LO - to już tak jest od kilku lat (od kiedy ja porównuję sobie bilety u przewiźników)
aynis ; przykro mi ale wyszła bzdura. W SAS bilet w porównywalnym terminie kosztuje w najtańszej klasie economy (bez cateringu) około 200 złotych wiecej niz w LOT, gdzie dostaniesz słaby ale ciepły posiłek na trasie do Londynu. Na Twój mail, żeby tu nie zaśmiecaś wyślę rezultaty poszukiwań.
a chcialem tylko dodac ze jak lecialem rok temu (w maju) via CPH to lecialem Dash8....a samolot byl full (100%) a byla to sroda. Mysle ze bez problemow zapelnia swoje A319 ;-)
jsg: no myslę, że jest to podyktowane wycofaniem samolotów Dash; na trasie do CPH myślę, że jakiś jeden samolot większy ma rację bytu - taki np. poranny idealny na dowóz do hubu... ale mam obiekcje w przypadku 737 z GDN do Oslo... - czy taka duża maszyna codziennie będzie latać do Oslo?
DHC 400 zabierają na pokład ok. 70-78 pasażerów, a A319 ok. 124-156 pasażerów. Teoretycznie, różnica 50 paxów. Nie wszystkie loty będą obsługiwane przez Airbusy... BAe 146 są trochę mniejsze, od 70 do 120 pasażerów...
jsg: ale te paxy nie lataja docelowo do Skanynawii...tylko przsiadaja sie w CPH na loty do Europy lub dalej w Swiat ;-) Jak ja lecialem nimi do GDN (HAM-CPH-GDN) to w oby dwoch samolotach byly rozne nacje pasazerow....bylo duzo Amerykanow i Azjatow