Takie rzeczy tylko w Emirates?

Niektóre rzeczy w tych liniach bardzo mi się podobają. Więc taka reklama będzie;) Nie będę pisał o samej ofercie, bo wiadomo, ze jest niezła, choć też bez rewelacji (np. ciasne ustawienie foteli w ekonomicznej w 777). Rzecz której nie znalazłem w żadnej innej linii lotniczej to możliwość kupowania biletów multi-city z każdym segmentem w innej klasie. Umożliwia to zakup biletu tam/powrót (z tego samego lotniska na to samo, lub na inne w tym samym kraju) w wyższej klasie tylko w jedną stronę. Przy czym - ceny pozostają ulgowe jak za bilet return (jeśli powrót będzie do innego kraju to już nie jest tak dobrze, cena znacznie rośnie) Podobnie można też w LOT (ale powrót na to samo lotnisko). Dodatkowo, można robić upgrade za punkty tylko jednego sektoru (a nie tylko całej rezerwacji), co nie wiem czy jest także powszechną praktyką. Jest to dosyć tani sposób na zakup biletu w wyższej klasie tylko na powrót a dodatkowo upgrade do jeszcze wyższej klasy za punkty(Dubai - Europa, upgrade do wyższej klasy to 25k punktów, co jednocześnie jest maksymalna ilością punktów jakie mozna zakupic w ciagu roku i kosztuje 625 USD (zakup punktów to z reguły nie jest dobry pomysł, ale czasem może być chyba do rozważenia jesli mamy ochote tylko raz "testować" wyższą klasę) z przykładowych cen, które pewnie można uzyskać czasem jeszcze lepsze to 1100 GBP za lot UK -> KUL w ekonomicznej i powrót w klasie biznes przy zakupie niecałe dwa miesiące przed wylotem czy też, przy pierwszym wyszukiwaniu, na wrzesień Londyn -> Szanghaj za 1400 GBP (tam ekonomiczna, powrót biznes) gdy BA chce więcej za sam lot powrotny(tylko na powrót) w klasie biznes, na podobne daty (1600 GBP). Dodatkowo nie ma problemów w Emirates z tym by za prawie identyczna cenę wylecieć z np. Birmingham a wrócić do Londynu. Inną hm "innowacją" jest brak możiwości wyboru taryfy...cena jest jadna na dany lot, możemy tylko zmienic klasę podróży, bez żadnych biletów mniej lub bardziej flexible. (co jest wadą lub zaletą) Nie wiem także, do czego służą w Emirates bilety w jedna stronę..jesli w dwie mozna polecieć..taniej. Przykład. Na 20 sierpnia mozna kupic bilet w klasie biznes z Londynu do Kuala Lumpur(w jedna stronę, A380+B777) za 2157 GBP. Sporo. Ale jesli kupimy _te_same loty tam w tej samej klasie oraz jednocześnie powrót w klasie ekonomicznej (wybrałem do testów 12 październik) to zapłacimy _łącznie_ 1923 GBP. Generalnie całość mozliwości jakie daje kupowanie biletów na stronie Emirates bardzo mi sie podoba i mam nadzieję, że tego nie zmienią. Oczywiście są wady, np. strona czasem działa bardzo wolno, a w wersji multi-city nie ma kalendarzyka z cenami na sąsiednie dni (trzeba wyszukiwać samemu).
20/07/2010 23:20  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2010-07-20 23:20   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Niektóre rzeczy w tych liniach bardzo mi się podobają. Więc taka reklama będzie;)

Nie będę pisał o samej ofercie, bo wiadomo, ze jest niezła, choć też bez rewelacji (np. ciasne ustawienie foteli w ekonomicznej w 777).

Rzecz której nie znalazłem w żadnej innej linii lotniczej to możliwość kupowania biletów multi-city z każdym segmentem w innej klasie. Umożliwia to zakup biletu tam/powrót (z tego samego lotniska na to samo, lub na inne w tym samym kraju) w wyższej klasie tylko w jedną stronę. Przy czym - ceny pozostają ulgowe jak za bilet return (jeśli powrót będzie do innego kraju to już nie jest tak dobrze, cena znacznie rośnie)
Podobnie można też w LOT (ale powrót na to samo lotnisko).

Dodatkowo, można robić upgrade za punkty tylko jednego sektoru (a nie tylko całej rezerwacji), co nie wiem czy jest także powszechną praktyką.

Jest to dosyć tani sposób na zakup biletu w wyższej klasie tylko na powrót a dodatkowo upgrade do jeszcze wyższej klasy za punkty(Dubai - Europa, upgrade do wyższej klasy to 25k punktów, co jednocześnie jest maksymalna ilością punktów jakie mozna zakupic w ciagu roku i kosztuje 625 USD (zakup punktów to z reguły nie jest dobry pomysł, ale czasem może być chyba do rozważenia jesli mamy ochote tylko raz "testować" wyższą klasę)

z przykładowych cen, które pewnie można uzyskać czasem jeszcze lepsze to 1100 GBP za lot UK -> KUL w ekonomicznej i powrót w klasie biznes przy zakupie niecałe dwa miesiące przed wylotem czy też, przy pierwszym wyszukiwaniu, na wrzesień Londyn -> Szanghaj za 1400 GBP (tam ekonomiczna, powrót biznes) gdy BA chce więcej za sam lot powrotny(tylko na powrót) w klasie biznes, na podobne daty (1600 GBP).

Dodatkowo nie ma problemów w Emirates z tym by za prawie identyczna cenę wylecieć z np. Birmingham a wrócić do Londynu.

Inną hm "innowacją" jest brak możiwości wyboru taryfy...cena jest jadna na dany lot, możemy tylko zmienic klasę podróży, bez żadnych biletów mniej lub bardziej flexible. (co jest wadą lub zaletą)

Nie wiem także, do czego służą w Emirates bilety w jedna stronę..jesli w dwie mozna polecieć..taniej.
Przykład.
Na 20 sierpnia mozna kupic bilet w klasie biznes z Londynu do Kuala Lumpur(w jedna stronę, A380+B777) za 2157 GBP. Sporo. Ale jesli kupimy _te_same loty tam w tej samej klasie oraz jednocześnie powrót w klasie ekonomicznej (wybrałem do testów 12 październik) to zapłacimy _łącznie_ 1923 GBP.

Generalnie całość mozliwości jakie daje kupowanie biletów na stronie Emirates bardzo mi sie podoba i mam nadzieję, że
tego nie zmienią.
Oczywiście są wady, np. strona czasem działa bardzo wolno, a w wersji multi-city nie ma kalendarzyka z cenami na sąsiednie dni (trzeba wyszukiwać samemu).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy