szumny: Podejrzewam, że są dwie przyczyny: 1. Ryanair chce być fair wobec swoich klientów i podaje od razu numery kontaktowe w razie wystąpienia kłopotów. Zasadniczo 97% klientów FRancy nie ma odruchu pytania w razie kłopotów takich innych zakręconych na punkcie latania, tylko czują się bezradni w takiej zawieszonej sytuacji i ten komunikat pozwala im się ukierunkować i znaleźć odpowiedź. 2. Ryanair chce zarabiać. A to jest zarobek, jak delikwent zadzwoni. // Te dwa zjawiska są do siebie przeciwstawne, ale nie można odmawiać FRancy, że pozostawia klientów na lodzie w takiej sytuacji. Co z tego, że ten deser jest dosyć kosztowny. // Ale jak widzisz, szumnusie, jednak wiele przypadków da się rozwikłać we własnym zakresie, jak człowiek przeanalizuje, co popełnił. :o)
4twchu: Nie czepiaj się. Jurku, Stenus, Mleko: Dzięki. Sprawę załatwiłem ale wyszedłem nieco na buraka. Przyczyna (niezależnie od problemów ze stronką FR) leżała również po mojej stronie. Płaciłem za 4 bilety kartą z motylkiem kwotę 1076 NOK. Dostałem to co jurek czyli bezwartościowe "niepotwierdzenie" - odprawa online odpada. Telefon do banku i eureka! Motylkiem można płacić jednorazowo do 500 PLN. Zrobiłem więc 2 osobne rezerwacje. Tylko po jaką cholerę FR w takiej sytuacji prosi o atrakcyjny cenowo kontakt telefoniczny z BOK? Obyło się bez dzwonienia na infolinię FR. Jeszcze raz dzięki.
czegos mi tu brakuje, w tym krotkim opisie.
szumny: Postaram się krótko. Kupowałem jeden bilet i na tyle było srodków. W FR coś im się potentegowało i zdublowało i bilet chociaż był na jedno nazwisko system wygenerował dla 2 pasażerów o tym samym imieniu i nazwisku. Zamiast anulować rezerwację dostałem mail z numerem rezerwacji ale nie mogłem się odprawić on-line bo transakcja miała cały czas status 'oczekiwanie na zakończenie' i ni w te ni wewte. Dopiero interwencja w banku (+ faks do FR) pomógł i poprawili rezerwację tylko na jedno nazwisko i środki prawidłowo poszły z konta do FR a ja mogłem się odprawić.
jurku: Co znaczy pomogło? Sfinalizowałeś zakup czy odblokowali Ci środki?
jurku: Jak się ze Skype dzwoni na ich irlandzki stacjonarny, to tanio wychodzi.
szumny: miałem podobnie. Nie dzwoniłem na ich drogi numer tylko wysłałem fax do ich biura w Irlandii i mail do banku (w moim przypadku Neteller) i pomogło.
W "zobacz moje rezerwacje" status zmienił się na "anulowane". Spróbowałem drugi raz i tym razem system walnął. Cóż, poczekam. Z karty 2x nie ściągnie bo nie ma tyle kasy.
szumny: Znowu ostatnio system FRancy tak robi, bo takie hocki klocki mają tez inni znajomi lub forumowicze. Czasami trzeba cutkę poczekać.
a w systemie widac rezerwacje? dzwona na irlandzki stacjonarny numer i sie pytaj:)
"Kupiłem" bilety w FR. Status niepotwierdzona. Nr rezerwacji jest. Maila nie dostałem. Płaciłem MCpaypass z BZWBK. Niby nie obciążyło ale jakby środki zablokowało (nie mogę dokonać innych zakupów). Miał to ktoś? Co mogę zrobić? Czy pozostało mi tylko napisać do "przyjaciółki"?