15 nowych krajowych tras LOT-u

Fajnie gdyby Bydgoszcz i Łódź dołączyły do siatki lotnisk obsługiwanych przez LOT. Mam jedynie nadzieję, że trasa Bydgoszcz - Gdańsk podawana z "przecieków" w Dzienniku to jednak kaczka dziennikarska. Fakt, że linia kolejowa jest w opłakanym stanie i pociągiem pokonuje się tę trasę w ponad 3 godziny. Ale z drugiej strony jest to tylko ok. 160 km i samochodem większość tej trasy przebywa się już autostradą: z centrum do centrum w niespełna 2 godziny więc nie trzeba być prorokiem ani specjalistą żeby przewidzieć, że połączenie lotnicze tu nie wypali. To co moim zdaniem możę mieć szansę z Bydgoszczy (poza Warszawą oczywiście) to Kraków: jest na tyle daleko i z tak fatalnym dojazdem zarówno kolejowym jak i drogowym, że może wreszcie weekend w Krakowie zrobiłby się dla mnie bardziej prawdopodobny niż np. w Berlinie :-)
16/06/2010 11:14  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
aynis 2010-06-18 12:35   
aynis - Profil aynis
Prawie Bydgoszcz - Gdańsk ;)
humbak 2010-06-18 11:58   
humbak - Profil humbak
A istnieje autostrada Bydgoszcz-Gdańsk? :o)
tomcat_bzg 2010-06-18 11:01   
tomcat_bzg - Profil tomcat_bzg
No i już się wyjaśniło, że trasa Bydgoszcz - Gdańsk przy istniejącej autostradzie to tak jak już wczoraj myślałem czysty absurd
4tech 2010-06-17 15:21   
4tech - Profil 4tech
hambi: idea " doplat" unijnych na zasadzie rozwoju regionow obejmuje tylko i wylacznie polaczenia krajowe...dlatego nie wypalily polaczenia kolejowe by IR do niemiec..
hamburg 2010-06-17 14:36   
hamburg - Profil hamburg
4tech: aha. Rozumiem. Ale czy jest to konieczne korzystac z unijnych pienedzy skoro mozna zrobic miedzynarodowa trase polaczana z krajowka ktora by robila zysk?
emes 2010-06-16 23:45   
emes - Profil emes
Ciekawe tylko, że połączenia mają ruszyć w lipcu a jeszcze nie są ogłoszone ani promowane. Paranoja. Ja osobiście uważam, że połączenia LCJ-KRK albo LCJ-GDN i LCJ-SSZ(w sezonie) mają rację bytu. Trzymam kciuki, żeby coś z Łodzi było.
4tech 2010-06-16 16:09   
4tech - Profil 4tech
hambi..no niestety wyklucza, gdyz w takim przypadku nie mozna skorzystac z unijnych dotacji....
jurek 2010-06-16 15:56   
jurek - Profil jurek
Jakie będą to się dowiemy jak będą oficjalnie ogłoszone.
that 2010-06-16 15:31   
that - Profil that
A jakie to beda trasy??
hamburg 2010-06-16 13:53   
hamburg - Profil hamburg
4tech: A czy jedno wyklusze drugie? Mysle ze na poczatek polaczenia krajowy z dalszym lotem do hubow *A by mialy wiekszy sens i by robily prawdopodniej zysk niz tylko strict krajowe. :-)
4tech 2010-06-16 13:51   
4tech - Profil 4tech
sorki ale mylicie coś z czymś:) sprawa dotyczy połączeń krajowych a nie międzynarodowych:)
hamburg 2010-06-16 13:43   
hamburg - Profil hamburg
Juz kiedys W6 mial taki pomyl KTW-GDN-NYO ale wtedy PL nie bylo w schengen i niestety polaczenie nie wypalilo. Pozniej cos LO mowilo o GDN-KRK-ATH.....ale pozostalo tylko przy planach. Moze tym razem wyjada jakies konkrety z tego.
tomcat_bzg 2010-06-16 13:37   
tomcat_bzg - Profil tomcat_bzg
...aha: i jeszcze KRK-BZG-CPH
tomcat_bzg 2010-06-16 13:35   
tomcat_bzg - Profil tomcat_bzg
@hamburg: w dobie Schengen to chyba dobry pomysł: proponuję BZG-WRO-MUC :-)
hamburg 2010-06-16 13:24   
hamburg - Profil hamburg
My tutaj tak o miedzyladowaniami w PL....ale moze bardziej relane by byly polaczenia typu: RZE-SZZ-FRA lub RZE-WRO-MUC...GDN-KRK-VIE. Cos w tym typie.
tomcat_bzg 2010-06-16 13:21   
tomcat_bzg - Profil tomcat_bzg
@hamburg: w pełni się zgadzam z koncepcją mini-hubów. Przypomina mi to Brazylię. Choć w innej skali, oczywiście :-)
szumny 2010-06-16 13:20   
szumny - Profil szumny
Realnie patrząc raczej nie ma potencjału na RZE-SZZ. Rozsądniejszym byłoby RZE-GDN może z międzylądowaniem w WAW. Drugi kierunek to KRK-POZ-GDN.
usuniety 2010-06-16 13:04   
usuniety - Profil usuniety
@tomcat_bzg: mysle, ze pomysl z miedzyladowaniem na trasie ze Szczecina do Rzeszowa moglby byc calkiem ciekawy - ale np. SZZ-WRO-RZE, skoro plotki kraza, ze z Rzeszowa beda polaczenia do Wroclawia i Szczecina. A Szczecin zyskalby wtedy kolejna destynacje.
4tech 2010-06-16 12:56   
4tech - Profil 4tech
Zapominacie o jednym... wszystkie te trasy o ile wogole bedą to LO chce aby "utrzymanie" tych tras przejely samorządy wojewódzkie a z tym jest różnie.... Jest wyjście aby formalnie można było płacić LO za te usługę na takich samych zasadach jak dopłaca się do przewozów kolejowych nie łamiąc unijnego prawa... można skorzystać z unijnego programu rozwoju regionów i na takie połączenia lotnicze mieć kasę z UE... wystarczy ogłosić przetarg na takie połączenia i sprawa rozwiązana ( patrz FR czy Aer Arann w Irlandii)...
hamburg 2010-06-16 12:27   
hamburg - Profil hamburg
tomcat_bzg: Moze przez te ceny chce LO nauczyc/ przekonac Polakow do latania po kraju....a pozniej gdy juz docenia oszczednosc czasowa, to podwyzsza ceny.
Tak i tak mysle ze na dlusza mete potrzebne sa ,,mini-huby´´ w innych polskich miastach, tak aby byl mix pasazerow ktorzy chca sie przesiasc na loty europejskie i tacy ktorzy chca tylko leciec krajowka.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy