Nowy terminal w Lodzi za rok

artykulik z dziejszej wyborczej: Nowy terminal na łódzkim lotnisku będzie gotowy za rok. Budowa docelowego terminalu nr 3 rozpoczęła się pod koniec zeszłego roku. Ma być gotowy w 18 miesięcy. A kiedy powstanie, nic nie będzie stało na przeszkodzie, by w Łodzi lądowały samoloty rejsowe tych przewoźników, którzy marzyli się nam od zawsze. Rozmowy z nimi były dotychczas utrudnione, bo fakt, że Łódź ma tylko terminal tymczasowy, nieprzygotowany do obsługi pasażerów z klasy biznes, nie zachęcał flagowych linii do podpisywania z nami umów. Budowa docelowego terminalu rozpoczęła się pod koniec zeszłego roku i w maju 2011 r. ma być oddany do użytku. Budynek "wyszedł" już z podziemia. Są gotowe poziomy minus jeden i zero. To w nich będą hale odlotów, przylotów. Odprawa pasażerska będzie odbywała się na parterze na 14 stanowiskach (check-in), skąd pasażerowie pójdą do stanowisk kontroli kart pokładowych i przejdą do kontroli bezpieczeństwa. Na poziomie minus jeden będzie sortownia bagaży. Natomiast na poziomie plus jeden, którego jeszcze nie widać, znajdą się sklepy wolnocłowe i gastronomia. - Prace żelbetowe zakończą w sierpniu, a związane z konstrukcją stalową we wrześniu. Szklenie elewacji planujemy rozpocząć w drugiej połowie sierpnia. Wszystkie nasze zabiegi prowadzą do tego, żeby zamknąć budynek przed zimą. Do maja 2011 r. terminal ma być gotowy - mówi Marek Flis, kierownik budowy, i zapewnia, że nie będzie żadnych opóźnień: - Wszystkie roboty prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Codzienne pracuje tu 150 osób. Do godz.18 trwają prace budowlane, a po tej godzinie rozpoczynają się dostawy prefabrykatów i ich rozładunek. Wykonawcom chodzi o to, by cztery żurawie były wykorzystane w dzień tylko przy budowie, a wieczorami tylko przy rozładunku samochodów, których codziennie wjeżdża na plac od pięciu do 15. W nowym terminalu można będzie jednocześnie odprawiać pasażerów czterech boeingów 737. Docelowo nowy terminal będzie w stanie obsłużyć od 1,5 do 3 mln pasażerów. Wartość całej inwestycji szacowana jest na ok. 190 mln zł, przy czym ok. 106 mln zł dostaniemy ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego. Wykonawcą terminalu jest konsorcjum firm Hochtief Polska, Warbud SA. Terminal zaprojektowała pracownia Styl Sp. z o.o. z Siemianowic Śląskich (główny projektant Leszek Szostak).
16/06/2010 06:42  
gość_0bfd4
gość_0bfd4 - Profil gość_0bfd4
bagi 2010-06-17 10:38   
bagi - Profil bagi
a Hitrol operuje obecnie na 4 ech terminalach. Skyteam sie juz caly wyniosl na T4 wiec T2 do rozbiorki:)
humbak 2010-06-17 10:05   
humbak - Profil humbak
A Warszawa sobie (w końcu) niedawno zmniejszyła ilość terminali. :o)
szumny 2010-06-17 08:41   
szumny - Profil szumny
Nie posiadacie elementarnej wiedzy na temat polskich lotnisk! 1.Najwięcej terminali w PL ma RZE. Są to T1,T2 i T3. Tymczasowość terminalu nie jest przeszkodą do prowadzenia operacji transatlantyckich z klasą biznes. Potwierdza to właśnie rzeszowska melemina.
humbak 2010-06-17 02:07   
humbak - Profil humbak
Tak czy siak, LCJ ma najwięcej terminali w Polsce. Nawet więcej niż linii tam latających. :o))))
emes 2010-06-16 23:49   
emes - Profil emes
i tak ma być ;-)
4tech 2010-06-16 23:47   
4tech - Profil 4tech
emesie...ale wiesz ze ten kto o tym nie wie..powie polish hitoł..:)
emes 2010-06-16 23:43   
emes - Profil emes
4tech: na Lublinku są dwa terminale (a właściwie jeden i jeden niby terminal) a jak wybudują ten nowy...to będą nadal dwa bo obecnie używany tymczasowy będzie przeniesiony w inne miejsce lotniska jako budynek techniczny.Na Hitroł jest 5, więc nam jeszcze troche brakuje.
4tech 2010-06-16 23:39   
4tech - Profil 4tech
na Lublinku tyle terminali co linii lotniczych, kazda bedzie miala swoj...to tak ja prawie Hitroł w Londynie:)
emes 2010-06-16 23:32   
emes - Profil emes
no to teraz (czyli za rok z hakiem) nie będzie już wymówek, że terminal nie taki albo coś. Zobaczymy czy przyciągną jakichkolwiek tradycyjnych przewoźników.
irton 2010-06-16 06:42   
irton - Profil irton
artykulik z dziejszej wyborczej:
Nowy terminal na łódzkim lotnisku będzie gotowy za rok. Budowa docelowego terminalu nr 3 rozpoczęła się pod koniec zeszłego roku. Ma być gotowy w 18 miesięcy. A kiedy powstanie, nic nie będzie stało na przeszkodzie, by w Łodzi lądowały samoloty rejsowe tych przewoźników, którzy marzyli się nam od zawsze. Rozmowy z nimi były dotychczas utrudnione, bo fakt, że Łódź ma tylko terminal tymczasowy, nieprzygotowany do obsługi pasażerów z klasy biznes, nie zachęcał flagowych linii do podpisywania z nami umów.

Budowa docelowego terminalu rozpoczęła się pod koniec zeszłego roku i w maju 2011 r. ma być oddany do użytku. Budynek "wyszedł" już z podziemia. Są gotowe poziomy minus jeden i zero. To w nich będą hale odlotów, przylotów. Odprawa pasażerska będzie odbywała się na parterze na 14 stanowiskach (check-in), skąd pasażerowie pójdą do stanowisk kontroli kart pokładowych i przejdą do kontroli bezpieczeństwa. Na poziomie minus jeden będzie sortownia bagaży.

Natomiast na poziomie plus jeden, którego jeszcze nie widać, znajdą się sklepy wolnocłowe i gastronomia.

- Prace żelbetowe zakończą w sierpniu, a związane z konstrukcją stalową we wrześniu. Szklenie elewacji planujemy rozpocząć w drugiej połowie sierpnia. Wszystkie nasze zabiegi prowadzą do tego, żeby zamknąć budynek przed zimą. Do maja 2011 r. terminal ma być gotowy - mówi Marek Flis, kierownik budowy, i zapewnia, że nie będzie żadnych opóźnień: - Wszystkie roboty prowadzone są zgodnie z harmonogramem.

Codzienne pracuje tu 150 osób. Do godz.18 trwają prace budowlane, a po tej godzinie rozpoczynają się dostawy prefabrykatów i ich rozładunek. Wykonawcom chodzi o to, by cztery żurawie były wykorzystane w dzień tylko przy budowie, a wieczorami tylko przy rozładunku samochodów, których codziennie wjeżdża na plac od pięciu do 15.

W nowym terminalu można będzie jednocześnie odprawiać pasażerów czterech boeingów 737. Docelowo nowy terminal będzie w stanie obsłużyć od 1,5 do 3 mln pasażerów. Wartość całej inwestycji szacowana jest na ok. 190 mln zł, przy czym ok. 106 mln zł dostaniemy ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego.

Wykonawcą terminalu jest konsorcjum firm Hochtief Polska, Warbud SA. Terminal zaprojektowała pracownia Styl Sp. z o.o. z Siemianowic Śląskich (główny projektant Leszek Szostak).
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama