×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Trochę historii - rozkład 1939


Według letniego rozkładu lotów 1939r. oferowane były następujące trasy: Warszawa - Poznań - Berlin(Tow. LOT, D.L.H.); Warszawa - Berlin - Londyn(Tow. B.A.L.); Warszawa - Kaunas - Riga - Tallin - Helsinki (LOT) - 4 międzylądowania, postoje po 20minut.; Warszawa - Kraków - Budapeszt(LOT i Malert); Warszawa - Budapeszt - Zagreb- Roma (LOT, Malert, Ali); Warszawa - Athinai(Ateny) - Lydda - Beyrouth (LOT, dwa razy w tygodniu); Warszawa - Lwów - Cernauti - Bucuresti a do tego trzy razy w tygodniu po noclegu w Bucaresti: Bucaresti - Sofia - Thessaloniki - Athinai (LOT); Warszawa - Praga (Air France); Warszawa - Gdynia - Gdańsk (LOT, Ali, Malert); Warszawa - Gdynia (LOT, tylko w sezonie); Warszawa - Katowice(LOT);

19/05/2010 23:42,  
<>

gość_efd74 - Profil
gość_efd74
  

  
" (...) - Warto pamiętać, że te pierwsze rejsy [LOT-u- przypis JSG] były naprawdę tanie dodaje [Mariusz Kłosowski - przypis JSG]. Na połaczeniach krajowych bilet kosztował tyle samo co przejazd koleją w drugiej klasie. A jeszcze 1 1920 r. bilety kolejowe były droższe od lotniczych! Za podróż koleją z Poznania do Gdańska płaciło się 7884 marki polskie, zaś bilet lotniczy ok. 6000. W 1929 r. pasażer, który chciał samolotem pokonać trasę 1300 km pomiedzy trzema krajami, musiał zapłacić za bilet ok. 110 zł. W tym czasie górnik zarabiał ok. 250 zł miesiecznie, zaś dyrektor banku ponad 1000 zł." Źródło: artykuł "Kto dał nam skrzydła" Kalejdoscope - magazym pokładowy LOT nr 05/2010.
P.S. Planuję zeskanować cały artykuł dla swojej biblioteki. Jeżeli, ktoś chciałby otrzymać kopię, proszę o priv z adresem emailowym. Kopię artykułu prześlę w ten weekend.
25/05/2010 21:58  

  
Na wielu trasach było szybciej:
W 1939r Kraków 22:00 - Gdynia 10:29, pociąg jechał przez...Poznań.
Dziś:
Kraków 18:00 Gdynia 8:34
20/05/2010 21:40  

  
pociągi przed wojną były drogie, za to ich komfort dużo lepszy. W I klasie na dłuższych trasach serwowano wykwintny, kilkudaniowy posiłek. Do tego na niektórych trasach były....szybsze niż teraz. Pomijam lux torpede ... ale np. pociąg relacji Krk-Lwów jechał krócej, niż teraz (odliczając już oczywiscie stratę na granicy, ktorej wtedy nie było)
20/05/2010 11:05  

  
Dodam, że bilet na samolot w relacji krajowej kosztował w 1939r. mniej więcej tyle ile bilet na 1kl w pociągu pospiesznym. Przynajmniej tak wynika z rozkładu i cennika. Nie mniej 1kl w pociagu pospiesznym byla prawie dwa razy drozsza niz przejazd szybszą lux torpeda (ktora byla traktowana jako 3klasa + doplata)
Bagaż do 15kg był gratis.

Ciekawie wygladala relacja cena lotu/hotel.
Bilet lotniczy typu Warszawa - Krakow 40zl, noc w hotelu reklamujacym sie jako komfortowy, w Warszawie, od 5 lub 7zł.
20/05/2010 10:57  

mleko - Profil
mleko
  
No a FR jak wtedy latał? :P Dublin-Cork 2 razy dziennie i Dublin-Londyn 3 razy w tygodniu?
20/05/2010 10:20  

  
oho, that będzie chyba dobrym pilotem ;p Odróżnia cmentarz od lotniska, a to dobra wróżba! Cmentarz to dobre miejsce, ale na lądowania awaryjne ;p (taka poranna doza czarnego humoru) ;p
20/05/2010 09:34  

  
that: Rakowice to dziś nazwa własna cmentarza ale tak na prawde cmenatarz nie lezy na terenie dawnych Rakowic (podkrakowskiej wsi, która potem została włączona w granice miasta). A lotnisko było właśnie w owych Rakowicach.
20/05/2010 09:10  

  
szumny: o to samo chodzi :) przed wojną mówiło się lotnisko Rakowice albo Rakowice-Czyżyny.
20/05/2010 09:05  

  
z Katowic loty odbywały się z lotniska Muchowiec i to chyba nawet do lat 60-tych :)
20/05/2010 08:50  

  
szumny: Racja, Rakowice to cmentarz i nigdy nie bylo tam lotniska ;)
20/05/2010 07:16  

  
marecki: chyba z Czyżyn
20/05/2010 07:13  

  
a w Łodzi w latach w latach 1945-1958 lotnisko stało się ważnym węzłem w komunikacji lotniczej. Utrzymywane były regularne loty m.in. do Wrocławia, Warszawy, Krakowa, Gdańska; ruch pasażerski w Łodzi stanowił w tym okresie ponad 20% przewozów krajowych
20/05/2010 05:09  

  
W II polowie lat 30-tych LOT przewoził rocznie przeciętnie ponad 30 tys. pasażerów;) I latał też na trasie KRK-KTW. oczywiście nie z balic tylko Rakowic - lot trwał ok. 45 min:-)
20/05/2010 01:19  

  
Faktycznie trochę...może rozwiniesz wątek...;)
19/05/2010 23:47  

  
Według letniego rozkładu lotów 1939r. oferowane były następujące trasy:
Warszawa - Poznań - Berlin(Tow. LOT, D.L.H.); Warszawa - Berlin - Londyn(Tow. B.A.L.); Warszawa - Kaunas - Riga - Tallin - Helsinki (LOT) - 4 międzylądowania, postoje po 20minut.; Warszawa - Kraków - Budapeszt(LOT i Malert); Warszawa - Budapeszt - Zagreb- Roma (LOT, Malert, Ali); Warszawa - Athinai(Ateny) - Lydda - Beyrouth (LOT, dwa razy w tygodniu); Warszawa - Lwów - Cernauti - Bucuresti a do tego trzy razy w tygodniu po noclegu w Bucaresti: Bucaresti - Sofia - Thessaloniki - Athinai (LOT); Warszawa - Praga (Air France); Warszawa - Gdynia - Gdańsk (LOT, Ali, Malert); Warszawa - Gdynia (LOT, tylko w sezonie); Warszawa - Katowice(LOT);
19/05/2010 23:42  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie