Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
nie jestem wąsatym panem ani tym bardziej panią i cieszę się, że w końcu wiem dlaczego przydział miejsc w samolocie jest tak istotny. uświadomienie i konkretna wiedz pomaga zapobiec powstawania "zagęstrzonej atmosfery".
Ale nie jest tu mowa o wąsatych panach, którzy rozumieją, dlaczego nie mogą siedzieć? :D
I stąd generalnie wynikają czasami fochy i "zagęszczanie atmosfery" przez "wąsate panie lub panów", którzy upierają się, że chcą siedzieć na tym konkretnym miejscu, "bo jest wolne" i nie potrafią zrozumieć dlaczego na nim siedzieć nie mogą. :o)
disorder
2010-04-09 15:24
W innych liniach z kolei check-in tak wydaje karty pokładowe z miejscami, żeby wyważenie do startu było dobre. A np. w Embraerze 145 jeszcze załoga przed startem musi policzyć pasażerów w pięciu sekcjach do wyważenia, na wypadek gdyby się poprzesiadali.
dziękuję za precyzyjne odpowiedzi. to się chwali na tym portalu...
To jak ostatnio leciałam BGY-NRN to dokładnie tak były rzędy zablokowane, 4 ostatnie i te z przodu.
docentfurm
2010-04-09 14:58
przy 177 pax lub mniej blokujemy rzędy 3 i 4 (pod nimi są luki bagazowe - w fr uzywamy przednich) - ta zasada jest obligatoryjna, przy 132 pax lub mniej blokuje sie rzędy 3-8 i ostatnie 4 (ale decyzja należy do dispatchera). Obie zasady tylko na czas startu i lądowania resztę prawidlowo opisal stenus
siwolu: Wyważenie służy temu, aby samolot dobrze wystartował i wylądował, a nie runął na ziemię. Taką zasadę stosuje się w liniach, które mają wolne sadzanie. A siedzieć tam można tylko wtedy, kiedy wyłączona jest sygnalizacja zapiąć pasy.
jest to pewien sposób na buisness class w FR. zaraz po starcie można się przesiąśc i miec trzy fotele dla siebie do czasu lądowania. przy długim locie to jest bardzo miłe...
Do końca nie wiem, czemu to ma służyć. Spotkałam się z tym w FR, przy mniejszej ilości pasażerów. W innych liniach tak nie robili...
aynis: dzięki za odpowiedź. a czy ma to duże znaczenie ekologiczne? np. zużycie paliwa czy emisja CO??
W skrócie: wyważają w ten sposób samolot na czas startu i lądowania.
czy ktoś mógłby mi udzielic informacji, dlaczego FR na niektórych przelotach przy małym obłożeniu zostawia kilka rzędów pustych na czas startu i lądowania?
disorder: służę chusteczką :) a nawet dwoma...
disorder
2010-04-09 02:00
Chusteczka do nosa.
disorder
2010-04-09 02:00
Chusteczka do nosa.
Chodzi o to,że ja często mam jakąś ciekawą info do przekazania na tym forum lotniczym i chcę założyć nowy wątek, ale później zastanawiam się i mówię sobie "Po co?"......po to, żeby ktoś miał okazję wyśmiać się z tego co napisałem i wtedy rezygnuję.......niestety taka prawda jest.....
Uważam, że nie nalezy reagowac na zaczepki, bo to tylko karmi trolle. A tak spuścić zasłonę miłosierdzia i rozmawiać o samolotach ;)
miras : zgadzam się, stąd takie moje ostre zareagowania na delikatne docięcia ......nie może tak być aby wiecznie strona pasazer.com służyła do rzuca się w siebie obelgami i naśmiewaniem się....każdy jest jaki jest i tyle.....piszmy wreszcie na tym forum czego ono dot. tj. samolotów i połączeń lotniczych i tyle !!! o to mi chodziło a to że trafiło akurat na Ciebie to sorry.....miałem na myśli wieczne kłótnie i docinki ........