Zmiana nazwiska w Blue Air
Witam,
Jakiś czas temu kupiłem 2 bilety waw-lca w blueair. Nie pasuje mi jednak wylot i chciałbym, żeby za mnie leciała znajoma osoba. Wg tego co jest napisane w regulaminie problem ze zmianą nazwiska jest tylko w przypadku już wykorzystania biletu w jedną stroną. Nic nie jest napisane na stronie, że wymaga to dodatkowej zapłaty. Mało tego zalogowałem się na swoją rezerwację i nie ma problemów ze zmianą nazwiska (nie dawałem na końcu potwierdzenia). Trochę to dla mnie dziwne bo to przecież nie jest taryfa flex, a w dodatku nic sobie za taką usługę nie liczą (w regulaminie nie znalazłem takiego zapisu). W ryanair to taniej wychodzi kupić bilet niż "bawić się" w zmianę nazwiska. Czy ma ktoś jakieś szersze informacje na ten temat? Ponadto jak wyglądałaby sprawa ze sprawdzeniem karty kredytowej na lotnisku (ja płaciłem - więc osoby lecące w przypadku kontroli nie mogłyby jej pokazać, a wiem że w niektórych liniach lotniczych to czasem jest problem). Z góry dziękuję za pomoc.
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Czy zdarzyło wam sie w tanich liniach (a tym bardziej w BlueAir) sprawdzenie karty? Ostatecznie zostaje opcja kontaktu z linia lotnicza...
W przypadku rezerwacji w LH, w kazdym bookingu powyzej 400 euro jest sprawdzany billing address. Pozatym, na long-haul obowiazkowo jest przeciagany paszport, tak wiec w przypadku jakiegos "oszustwa" z karta kredytowa, latwo zidentyfikowac osobe.
No właśnie "zazwyczaj" nie sprawdzają:) dlaczego w tym wypadku należy rozróżnić tanią linie od tradycyjnej? Jak karta kredytowa kradziona to kradziona i powinni bez względu na linie lotniczą sprawdzać. Chciałbym mieć pewność, że jak zmienie to nazwisko to oni bezproblemowo odleca. Co do samej zmiany nazwiska to macie jakies informacje na ten temat?
that: ostatnio jak lecialem do GOA w styczniu 2010, nie mogłem znależć numeru rezerwacji i poszedlem do 'bag drop off desk'. Pani sprawdziłe i powiedziała, że jestem nieodprawiony po czym zaraz odprawoila mnie bez żadnego problemu. Podobnie jak lecąc w 2009 odprawili mnie bez problemów przy 'bag drop off desk' bo zgubiłem kartę któą placiłem i pokazał mi się komunikat, że odprawa jest niemożliwa. Pan w 'desk'u' poprosil o moj adres i odprawil mnie potem bez problemu.
jsg: Problem w tym, ze nie ma "check-in desk". Analogicznie jak w Ryanairze na STN, musisz sie odprawic w kiosku a bagaz zdac do "baggage drop". Jest to ogolnie praktyka 'zmuszajaca' paxow do uzywania kioskow, bo inaczej nikomu by sie nie chcialo ;) Pewnie ticket-desk odprawi albo wydrukuja boarding pass na "baggage drop".
that: pokazuje się komunikat 'please go to check-in desk', gdzie sprawdzą inne dane z karty np. adres na któy jest zarejstrowana karta.
Jesli chodzi o BA, to na Gatwick musisz obowiazkowo odprawic sie w kiosku, i po wprowadzeniu numeru rezerwacji, itp. obowiazkowo musisz przeciagnac karte, ktora dokonalo sie bookingu. Nie wiem, co w przypadku kiedy jej nie masz?
Mnie zdarzyło się parę razy w BA. Poprosili o kartę, któą dokonywałem rezerwacji. Kiedyś poprosili o podanie adresu, bo zgubiłem kartę którą płaciłem.
Mnie się zdarzyło raz sprawdzenie karty kredytowej przy odprawie w Iberii.
marqoos_pl
2010-03-17 16:25
'kubatar' - jak 'migajos' napisał, karta kredytowa nie jest (zazwyczaj) sprawdzana na lotnisku... i nie jest chyba napisane w regulaminie, że właściciel karty musi lecieć... może się to zdarzyć w innych liniach (głównie tradycyjnych), gdy istnieje podejrzenie, że została użyta kradziona karta... wtedy pasażer oprócz dokumentów podróży musi okazać w/w kartę, a jego rezerwacja jest skasowana albo zablokowana do czasu wyjaśnienia całej sprawy... jednak, jak wcześniej napisałem, w przypadku low-cost takie numery się raczej nie zdarzają...
z tego co wiem to nikt nigdy nie sprawdza karty kredytowej na lotnisku...
Witam,
Jakiś czas temu kupiłem 2 bilety waw-lca w blueair. Nie pasuje mi jednak wylot i chciałbym, żeby za mnie leciała znajoma osoba. Wg tego co jest napisane w regulaminie problem ze zmianą nazwiska jest tylko w przypadku już wykorzystania biletu w jedną stroną. Nic nie jest napisane na stronie, że wymaga to dodatkowej zapłaty. Mało tego zalogowałem się na swoją rezerwację i nie ma problemów ze zmianą nazwiska (nie dawałem na końcu potwierdzenia). Trochę to dla mnie dziwne bo to przecież nie jest taryfa flex, a w dodatku nic sobie za taką usługę nie liczą (w regulaminie nie znalazłem takiego zapisu). W ryanair to taniej wychodzi kupić bilet niż "bawić się" w zmianę nazwiska. Czy ma ktoś jakieś szersze informacje na ten temat? Ponadto jak wyglądałaby sprawa ze sprawdzeniem karty kredytowej na lotnisku (ja płaciłem - więc osoby lecące w przypadku kontroli nie mogłyby jej pokazać, a wiem że w niektórych liniach lotniczych to czasem jest problem). Z góry dziękuję za pomoc.