Mam podobne obawy co jurek. Myślę, że Aegean tylko na tym straci...
O ja cie ?! Jestem zaskoczony. Bardzo zła decyzja. (Co do doświadczeń jako pasażer greckich linii jestem tu chyba rekordzistą :). Aegean jest prężną linią. Olympic Air to resztki bo bankrucie Olympic Airlines. Linii kiepskiej, źle zarządzanej i z dość starą flotą. Obawiam się, że Aegean na tym tylko straci. Trzeci gracz na rynku Athens Airways jest malutki i się praktycznie nie liczy.
Obecnie Aegean nie spełnił jeszcze wszystkich wymogów stawianych mu przez Star Alliance.
A co z wejściem Aegean do Stara? Zdaje sie, że miało to rychło nastąpić.
Tak wiec powstanie jeden narodowy przewoznik - Olympic Airlines, ktory z czasem stanie sie monopolista rynku lokalnego. Warto dodac, ze ponad 40% paxow obsluzonych w ATH to ruch krajowy.
Ja bym na takie coś zgody nie wydawał. Z czasem Ryanair, Wizzair i Easyjet zachcą się połączyć w jedność i co będzie (pomijam, że nikt się na to nie zgodzi) - ceny będą minimalnie niższe niż lotów tradycyjnych zamiast obecnych po parę groszy w dosłownym tego sensie znaczeniu.
marqoos_pl
2010-02-23 11:55
Zarządy greckich linii lotniczych Aegean Airlines i Olympic Air doszły do porozumienia w sprawie połączenia dwóch firm i stworzenia jednej, dużej i solidnej linii lotniczej. Będzie ona również notowana na ateńskiej giełdzie. Samoloty oraz wszystkie materiały marketingowe będą sukcesywnie zmieniane na Olympic Air, gdyż ta nazwa zostanie zachowana. Decyzja ta musi jeszcze być zaakceptowana przez Radę Konkurencyjności przy Komisji Europejskiej...