Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
szot: C0 naśladuje 4U i AB tylko w polityce taryfowej niestety ;) Chlubne wyjątki w tym roku to promocja za 49 PLN - niedługo skorzystam z niej na trasie KRK - ATH :)
adams: o Skyeurope możemu niestety powoli zapomnieć :( Model "LCC z ludzką twarzą" niestety nie sprawdza się :/
szkoda, że gdy nasz Centralwings startowało nie powiązali się kapitałowo z Germanwings, myślę, że wtedy losy C0 inaczej by wyglądały...
miras: dobrze wiedzieć, muszę to wziąść pod rozwagę następnym razem.
jsg też nie tego nie lubię, zwłaszcza nachalnej reklamy w stylu FR, ale KRK - STN za 80 PLN i KRK - BGY - OPO - BGY - KRK za 2,07 PLN jednak robi wrażenie ;) Można nie lubić LCC a FR w szczególności, ale to oni spowodowali, że ten rynek stał się bardziej konkurencyjny i przystępny dla przeciętnego pasażera.
oj tak zdecydowanie niemieckie 4U i AB to chyba powinnien być przykład do naśladowania przez nasze C0
miras: zapomniałeś o Skyeurope :)
jsg, ja znam dwa LCC, w których nie płacisz za bagaż są to Germanwings i Centralwings ;) A w przypadku tego pierwszego komfort lotu jest o wiele lepszy niż na niektórych trasach PLL LOT. ;)
tomekk: ok, przesadziłem z tym autobusem. Zostaje samochód i inne linie nie-LCC. Naprawdę nie lubie LCC. Nie odpowiada mi ich polityka, opłat wszystko: bagaż, odprawę na lotnisku itp. Reklamy wszystkiego i niczego. Niedługo wprowadzą dopłaty za wc, oświetlenie samolotu, dywan na pokładzie, uśmiech pilota...
jsg nie bądź znowu takim ortodoksem ;) LCC czy nie-LCC ale samoloty latają z prędkością 850 km/h (te odrzutowe), a autobusy to sam wiesz ;) Ważne jest, żeby w dobrym czasie przemieścić się z punktu do punktu za dobrą cenę ;)
ja też mam sentyment do LOTu ale obecna kadra rozgrabia "LOT pełną parą"
hamburg: Zagdzam się z tomekk'iem. Trzeba zmian i prawdziwego menadżera z poLOTem. LOT to naprawdę dobra firma. Jeżeli upadnie to przesiądę się spowrotem na autobus... bo LCC nie nie odpowiadają.
tomekk: Te 'antki' były fajne. Mój ojciec uważał, że machają skrzydłami jak ptaki.
hamburg: zgadzam się z Tobą, ale nie znaczy to że LO powinien upaść. Po prostu trzeba go sprywatyzować tak, żeby stanowiska w zarządzie nie stanowiły łupu dla kolejnej ekipy politycznej. LOT to bardzo sympatyczna linia, mam do nich sentyment i pamiętam mój pierwszy lot w życiu, jako dzieciak, z Krakowa do Koszalina jakimś Antkiem ;)
marqoos_pl: to prawda, ostatnio jak leciałem do DFW bilet UA na trasę operowaną przez LH był znacznie tańszy (ok 400 $) niż kupiony bezpośrednio w LH. Minusem było to, że w KTW przy odprawie do FRA pani z check-in desk nie była w stanie wydać mi karty pokładowej na odcinek FRA - DFW na numerze lotu UA bo "nie wchodziło w system". Musiałem ponownie odprawić się w FRA.
tomekK: ja nie widze zadnej przyslosci dla tej lini. Oni calkiem inaczej robia jak planuja. Przypominam ,,7 filarow LOTu´´. Jeden z nich byl ze nie beda sie koncentrowac tylko na WAW....no i co oni robia? Likwiduja jeszcze wiecej tras z regionalnych lotnisk. Z likwidowanym polaczeniem HAM-GDN LOT nie stanowi dla mnie dobrej alternatywy aby doleciec do GDN. No jeszcze powrot via WAW nie mowie....godziny lotow sa okay. (wieczorny lot WAW-HAM). Z takimi godzinami co propnuja musze niestety leciec LH lub SK.
tomekk: Bo to jest chyba związane z określoną pula biletów w LO, LH. czasami te najtańsze schodzą szybciej np. w LO stąd te różnice cenowe.
marqoos_pl
2008-02-20 22:18
Ale nie zawsze lot code-share operowany przez innego przewoźnika będzie droższy... Weźmy np. taką Lufthansę i United. Można sprzedawać na UA i LH te bilety. Załóżmy, że większość biletów będzie wystawiona na LH, to ceny biletów na LH będą rosły. Niższe klasy rezerwacyjne na LH będą sprzedane, ale UA wciąż je może mieć. Może się więc okazać, że wystarczy poszukać na stronie linii (lub po prostu w systemie), która ma lot code-share i czasami można sporo zaoszczędzić (to samo z taxami). To samo jest z LO/LH... Np. dosyć często mam taką sytuację, że bilet LO (DUB-FRA-WAW/KTW) jest tańszy niż LH, która faktycznie na tych trasach operuje swoimi samolotami...
tomekk:takie połączenie powinno być wykonywane między 7-8 a nie przed 11....i tak jak mówisz aby przesiąśc sie na rejsy transatlantyckie ale nie tylko bo i inne europejskie...
Codeshare LH i LO jest naprawdę dziwny, jak kupowałem bilet do LIS to patrzyłem na ceny w LOT i Lufie - na tej samej trasie w tych samych godzinach LH wypadała taniej niż LO, pomimo, że będę leciał do LIS na odcinkach: KRK - FRA by LO i FRA - LIS by TAP.