×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Szansa Warszawy na Emirates?


Z tego co pamiętam, to Emirates zastanawiało się między Berlinem Tegel, a Warszawą. Z tego co przeczytałem wynika, że nie dostali pozwolenia na latanie do TXL. Czyżby znowu światełko w tunelu? *** Komentarz moderatora: Bardzo proszę o nie umieszczanie żadnych linków na forum.

19/11/2009 15:04,  
gość_3b35e - Profil
gość_3b35e
  

  
dokłaaaadnie :)
20/11/2009 02:14  

  
migajosie: Pełna zgoda co do tych sąsiadów. No ale co zrobić, historii się nie cofnie... Prawdę mówiąc Paryż i Praga wyglądają, jak wyglądają, bo Francuzi i Czesi na wazelinę poszli z Niemcami, więc coś za coś.
20/11/2009 01:02  

  
z Pragą* - sorry
20/11/2009 00:42  

  
stenus... Wiem że są naprawdę piękne miejsca. Odkrywam je od 26 lat. Lubię przechadzać się po zaułkach z aparatem. Al to są tylko zaułki. Na rzut oka turysty... Warszawa jest brzydka w porównaniu w Praką i Budapesztem. I myślę że duża w tym zasługa naszych sąsiadów z zachodu i wschodu...
20/11/2009 00:41  

  
migajosie: Szare bloki w Warszawie to nie jest zasługa Niemców, tylko raczej "panującego stylu w architekturze" w momencie powstawania tych "szarych bloków". :o) Warszawa ma wiele miejsc pełnych uroku, tylko trzeba umieć je odkryć. W tym także owe wspomniane przez Ciebie "urokliwe kamienice".
19/11/2009 22:44  

  
wydaje mi się że leży PR... Praga i Budapeszt mają markę na świecie. To są po prostu znane miasta. Warszawa za bardzo niczym się nie wyróżnia, głównie przez to ze została w 90% zniszczona przez Niemców i teraz zamiast urokliwych kamienic mamy szare bloki... Szkoda.
19/11/2009 22:22  

  
migajos: tylko ze u nas chcemy aby ruch lotniczy rozlozyl sie na wszystkie porty lotnicze ( oczywiscie nie propocjonalnie)..zgoda ze Polska i WAW to jedno z wiekszych rynkow zbytu dla firm,ale wiekszosc koncernow ma siedziby (filie) i WAW i PRG czy BUD...mozna porownac ruch lotniczy w PRG/BUD a WAW....i okazuje sie ze PRG mniejsza od WAW generuje 1/3 wiekszy ruch lotniczy niz WAW a BUD porownywalny z WAW ma ten ruch nie wiele nizszy....takze (moje zdanie i subiektywna ocena)...WAW jeszcze dlugo bedzie w ogonie Europejskich stolic jesli chodzi o zainteresowanie linii lotniczych
19/11/2009 21:03  

  
Masz rację... turystycznie między WAW a PRG i BUD jest przepaść, ale ona się powoli zmniejsza. Myślę że WAW ma większy potencjał biznesowy niż PRG i BUD przede wszystkim dlatego że Polska jest 4 razy większym rynkiem zbytu dla zagranicznych firm niż Czechy czy Węgry... Warszawa jest stolicą jednego z większych i w tej chwili najdynamiczniej rozwijających się krajów w Europie. Myślę że jest bardzo nie doceniana przez linie lotnicze. Argumentem na korzyść PRG i BUD może być to że tam ruch pasażerski/bizesowy nie rozkłada się na kilka centrów jak u nas. Praga obsługuje całe Czechy, Budapeszt całe Węgry...
19/11/2009 20:49  

  
migajos: chyba troche sie rozpedzasz...WAW do PRG i BUD to turystyczna przepasc....a i z biznesem to tez bym troche przystopowal z chwaleniem WAW....
19/11/2009 20:39  

  
szocie: United i Singapore "latają" właśnie na zasadzie cs, zaś American ma interline z BA i LO, a Delta z AF/KL. Nie muszą latać swoimi maszynami.
19/11/2009 20:02  

  
A jeśli chodzi o omawiany wątek... To czy naprawdę BUD i PRG ma wiekszy potencjał od WAW...? Turystycznie może tak, le jeśli chodzi o biznes to nie. A tradycyjnymi liniami lata głównie biznes...
19/11/2009 19:46  

  
Szczerze mówiąc nie spotkałem jeszcze takiego forum, na którym nie można zamieszczać żadnych linków... Myślę że cierpi na tym forum i jego użytkownicy.
19/11/2009 19:45  

  
wysłało mi się niechcący zanim skończyłem:
Warszawa ma jeszcze LO, który lata na sporych częstotliwościach do Stanów. Co do Azji to taki TG czy SQ wolą latac częściej do FRA czy MUC niż dokładac nowe połączenie.
19/11/2009 18:57  

  
Każdy przytoczony przykład ma swoje wyjaśnienie:
Praga - Delta i Korean latają tam, bo to hub OK która dowozi im pasażerów. Nie ma też żadnej konkurencji na tych trasach.
Budapeszt - Delta lata, bo nie lata Malev, który wcześniej też nie był trudny to pokonania na trasie JFK.
Hainan robi PEK, ale to niszowa trasa, poza tym mają umowę z MA.
Bukareszt - Delta bez konkurencji
Mińsk i Etihad - czysto polityczne, nie pamiętam o co dokładnie chodziło ale było jakieś porozumienie międzyrządowe o współpracy itd.
Kijów - VV to mała konkurencja dla DL, poza tym ruch jest spory a bilety nie są tanie. Kijów to jeden z najlepszych kierunków DL w Europie. Od lata robiony przez 764.
No i Warszawa - duży ruch do Stanów, ale ruch tani, dużo linii europejskich latających na wysokich częstotliwościach dowozi pasażerów do swoich hubówczęstotliwościach wysysa
19/11/2009 18:54  

disorder - Profil
disorder
  
Już nie ma linka - życzliwi donieśli.
19/11/2009 18:46  

  
a ja spytam tak: czy w Polsce jest dosc liczebna mniejszosc arabska ( ogolne nazewnictwo), thaiska,hinduska...o amerykanskiej nie wspomne..aby wymienione ponizej linie lataly do PL..? sam polski pax nie zapelni tych samolotow ..tak sie sklada ze te linie lataja tam gdzie sa etniczne mniejszosci badz sa powiazania biznesowe, a PL mamy jakies duze tego typu "zarzylosci"?...nie wydaje mi sie oczywiscie sa firmy ktore dzialaja na tamtym rynku badz wspolpracuja z firmami z tamtych rejonow swiata tylko tych firm jest "jak na lekarstwo"....zaraz ktos sie odezwie ze przeciez lataja do Pragi,Budapesztu..
proponuje porownac Budapeszt/Prage z Warszawa....i nasza stolica pod kazdym wzgledem wypada blado....
19/11/2009 18:42  

  
Wszystkie w maire możliwe argumenty szlag trafia gdy patrzy się na to, co operuje z Pragi, Budapesztu, Bukaresztu, Mińska, Kijowa itd itd....
19/11/2009 18:25  

szot - Profil
szot
  
a więc (choć nie zaczyna się zdania od "a więc") Emiirates oraz inne linie jakich u nas nie uwidisz, byłyby dla WAW i pasażerów szansą na szybsze, wygodniejsze itp. podróżowanie, jednak z jakichś powodów takie linie jak Emirates, Delta, United, US Airways, Continental Airlines, AmericanAirlines, Singapore, Thai nie latają do nas - może kraj za biedny, może nie widzą na tyle potencjału, może za mało pasażerów, a może skupiają się na hubach sojuszniczysz, do których np. LO będzie im pasażerów dowozić w ramach code-share flights by StarAlliance members
19/11/2009 17:45  

  
wolę jednak dyskutować o lotnictwie a nie o tym...
19/11/2009 17:27  

  
szocie, migajosie: A co my będziemy zresztą o tym dyskutować? Toż to w końcu regulamin redakcyjny i to od Moderatora należy pilnowanie porządku na forum w zgodzie z owym regulaminem. Mnie osobiście nie przeszkadzają linki, tym bardziej, że ułatwiają i wzbogacają. W każdym razie poinformowaliśmy migajosa o regulaminowym zasadach. :o)
19/11/2009 17:26  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie