super info, 3 mam qciuki za FR! Logiczne posunięcie - trzeba jakoś zapełnić pusty T2, więc pewnie się dogadają.
marqoos_pl
2009-10-28 10:27
WOW, to by było coś... Ale obawy przed 'zamordowaniem' Reus czy Girony byłyby całkiem uzasadnione... Prawdopodobnie, gdyby MOL wynegocjował wszystko po swojej myśli, to w BCN by chciał mieć bazę (zarówno na loty krajowe, jak i międzynarodowe), a to automatycznie zmniejszyłoby ruch w REU czy GRO... A skoro nie byłoby pasażerów, to FR by się z niektórych tras (powoli) wycofywał tłumacząc się ich nierentownością... Ale dla pasażerów taka opcja byłaby super...
w PL to malo co sie oplaca :>
To ciekawe, że w Hiszpanii połączenie krajowe jest wyjątkowo dochodowe i linie lotnicze sie o nie biją, a w Polsce LOT twierdzi że krajowe połączenia są tylko ciężarem dla linii...
paolo-79 : oby im się udało od początku letniego sezonu 2010 ... to na zlot do BCN przylecimy by FR na El Prat :-)
paolo-79
2009-10-28 01:37
*w prasie katalonskiej oczywiscie
paolo-79
2009-10-28 01:37
MOL potwierdza w roznych wywiadach w prasie ktakonskiej ze Ryanair negocjuje z AENA i Generalitat de Cataluña mocne wejscie na lotnisko El Prat. Warunkiem Ryanair jest znaczne zmniejszenie dotychczasowych oplat operacyjnych w El Prat. Generalitat (Rzad Katalonii) obawia sie ze wejscie do BCN spowoduje duzy spadek ruchu Ryanair w Geronie i Reus. W obliczu przeniesienia 85% ruchu lotniska w BCN do nowego terminala T1 i tego, ze majacy przepustowosc 25mln pax Terminal T2 stoi prawie pusty (operuja stamtad EasyJet,WizzAir i kilka malych linii), stary T2 wydaje sie idealnym miejscem na baze FR. Jak pisze El Periodico, jesli AENA pojdzie na reke Irlandczykom w sprawie oplat, Ryan moze zaczac operacje z El Prat w sezonie letnim 2010. MOL dodaje ze jesli tak sie stanie, uderza w najbardziej dochodowe polaczenie BCN-MAD. (obecnie na tej trasie konkuruja Iberia-Vueling z Spanair i Air Europa).