Wings of Wrocław - nowy Jet Air?

Polski oddział szwedzkiej linii lotniczej Sverigeflyg chce przełamać monopol LOT na połączenia z Wrocławia do Warszawy. Bilety mają być dużo tańsze. To kolejna próba stworzenia konkurencji dla państwowego przewoźnika na krajowych liniach. Szwedzka linia lotnicza, która ma obsługiwać połączenie z Wrocławia do Warszawy, będzie nazywać się Wings of Wrocław. Polski oddział Sverigeflyg planuje, że od czerwca na trasie do stolicy będzie latał niewielki, 33-miejscowy samolot Saab 340. Bilet będzie kosztował 160 zł w jedną stronę. Małe powietrzne taksówki będą kursowały do Warszawy trzy razy dziennie przez pięć dni w tygodniu i raz w weekend. Zaplanowano dwa połączenia rano i jedno po południu. Wings of Wrocław utworzy własne centrum rezerwacji biletów i zajmie się promocją połączenia.
17/02/2009 12:43  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
hamburg 2009-02-19 20:14   
hamburg - Profil hamburg
andrzej: Widoczenie Krakowiacy nie maja potrzeby latac po kraju :-P *hehehe* Okay...zart. No to szkoda ze to tak kiepsko wyglada....ale nawet jak to jest tylko taki maly procent pasazerow, ale jednak gdzies chec istnieje i jak by takie polaczenie bylo napewno by pasazerowie skorzystali nawet ze odpowiedziele ze im te polaczenie nie brakuje. Np. jak by mie ktos spytal jakie polaczenie chce z HAM....to nigdy bym nie powiedzial ze potrzebuje HAM-NUE.....ale jednak skorzystam z tego polaczenia.
andrzej 2009-02-19 18:26   
andrzej - Profil andrzej
Zgadzam się w pełni z hamburgiem i 4techem. Loty po kraju by ruszyły bez problemu gdyby były tanie bilety. Sorry ale ceny JetAir czy DirectFly były i są kosmiczne w stosunku do cen na lotach międzynarodowych. Jak ktoś widzi, że można bez problemu kupić bilet z wyprzedzeniem na lot do UK, IRL, Skandynawii czy Niemiec za 100 zł to nie wyda nagle 250 zł i więcej za krótką trasę krajową. Natomiast hamburg jedna kwestia formalna co do ankiety, na którą się ciągle powołujesz. Otóż ja robiłem ankiety z takim pytaniem na lotnisku na Balicach i ponad 80 % (!!) odpowiedzi w tym pytaniu padało nie wiem lub nie brakuję mi żadnego połączenia. Tak więc 14 % z 20 % pasażerów to już nie wygląda tak różowo.
hamburg 2009-02-19 15:19   
hamburg - Profil hamburg
4tech: Dlatego tez mowie ze nie ma mody na latanie gdyz ceny LO nie zachecaja zwyklego Polaka do latania po kraju.
4tech 2009-02-19 15:17   
4tech - Profil 4tech
hamburg: dlatego napisalem kilka postow ponizej ze aby w Polsce ludzie zaczeli latac to cena biletu nie moze byc wieksza niz 100-150PLn RT...a jakie masz ceny biletow obecnie??...i po 2)hamburgu nie porownuj zwyczajow latania w DE czy UK do PL bo to jest nie porownywalne....
hamburg 2009-02-19 15:12   
hamburg - Profil hamburg
4tech: No to jak by W6 wszedly by na taka trase jak KTW-GDN to tez by byly takie ceny....a wiec by zapelnil sobie samoloty. A takie ceny jakie podales 93 PLN to zadna rewelka....w DE np. 4U tez ma ceny jak 19€/29€/39€ na nastepny tydzien na krajowkach.
4tech 2009-02-19 14:58   
4tech - Profil 4tech
hamburg: a wiesz ze stac! podam przyklad lot na trasie SOF-VAR-SOF cena po przeliczeniu na zlotowki jest 93 PLN...i to bilet kupiony dzis na lot w nastepnym tygodniu....
hamburg 2009-02-19 14:17   
hamburg - Profil hamburg
4tech: Aha...a Bulagarczyka stac lub Ukraiczyka.
michalb 2009-02-18 20:07   
michalb - Profil michalb
zgadzam się z 4tech dużo ludzi zamiast nawet pociągu wybiera autobus bo jest tańszy , ceny połączeń na Ukrainie są bardzo niskie wiec łatwo jest zapełnić samolot , samolot duży krotka trasa to można obniżyć cenę biletu . zasób portfela tez ma duży wpływ na to ile podróżujemy , sami wiecie ile osób jedzie samochodem lub busami na urlop np. do Chorwacji
4tech 2009-02-18 19:57   
4tech - Profil 4tech
hamburg: zrozum jedna rzecz, Polakow nie stac na latanie po kraju!!! jezeli zarabiasz 1500-2000PLN to nie bedziesz kupowal biletow dla 4 osobowej rodziny po 500Pln RT zrozum to i nie porownuj zasobnosci portfela Polaka do Niemca, Anglika czy kogos tam jeszcze!!!to pa pierwsze...po drugie Polak nie jest nauczony i dlugo nie bedzie aby latac po kraju samolotem dlatego ze woli jechac np samochodem z SZZ do WAW lub z BZG do WAW bo mu sie to bardziej kalkuluje: ma wygode bo nie musi co chwile zerkac na zegarek, moze przedluzyc swoj pobyt, ma srodek transportu pod tylkiem!!!
docentfurm 2009-02-18 19:54   
docentfurm - Profil docentfurm
fakt, ktos mógłby spopularyzować latanie po kraju, ale do tego potrzebne są: niska cena w stosunku do zarobków żeby wydatek "nie bolał" i dobry rozkład
hamburg 2009-02-18 19:50   
hamburg - Profil hamburg
docentfurm: Ale ktos musi zrobic latanie w PL ,,popularne´´......jak nikt nie zrobi poczatku to nigdy ludzie w PL nie beda latac. I nie mowie tutaj o lotach 3x dziennie....ale np. KTW-GDN 4xweek bylo by okay...tak na poczatek. A pozniej mozna zobaczyc czy biznes sie rozkreci czy nie.
Ankieta w KTW pokazala ze jednak ludzie zycza sobie takie polaczenie jak KTW-GDN....wiec mam nadzieje ze W6 cos otworzy.
docentfurm 2009-02-18 19:43   
docentfurm - Profil docentfurm
bo krajówki w Polsce nie są popularne, w kraju się z reguły podróżuje pociągiem, a samolot kojarzy się mimo wszystko z wydatkiem, który żeby przyciągnął musi być niewielki, podróże zagraniczne to co innego bo inaczej się je kojarzy - z tym, że trzeba się liczyć na wyższy wydatek...zgadzam się co do opłacalności, że jest pod znakiem zapytania za tak niską cenę jak 150zł ale takie są realia Polski (i zarobków tutaj) na dzień dzisiejszy, a przy 3 odlotach dziennie nie da się zapełnić samolotu samymi biznesmenami skłonnymi zapłacić więcej za bilet
hamburg 2009-02-18 19:13   
hamburg - Profil hamburg
docentfurm: Ale przy 150zl return nasuwa sie pytanie czy oplaca sie lini lotniczej wtedy latac.
Okay....no to nie porownujmy cen do UK...ale np. trasy PL-DE. Np. POZ-DTM lub GDN-LBC. Sa to trasy krotkie (i porownywalne z krajowka) i tu tez ludzie czesto placa miej i wiecej za swoj bilet....mimo ze taniej by bylo jechac koleja lub wslanym autem. A jezeli na takich trasach da sie zapelnic samolot to czemu i nie na krajowkach w PL?! ;-)
docentfurm 2009-02-18 19:01   
docentfurm - Profil docentfurm
hamburgu myślę, że w obecnej sytuacji w Polsce ceny za bilet określone przez 4techa są bardziej realne żeby skusić pasażerów, co do porównania cen z połączeniami z UK to co innego zupełnie i nie można tego porównywać z krajówką i to jeszcze w Polsce, cena 150 RT i samolot jest full według mnie
hamburg 2009-02-18 16:38   
hamburg - Profil hamburg
4tech: A czemu? Nie kazdy koniecznie musi miec taki tani bilet....sa ludzie ktorzy sa skloni zaplacic wiecej za taki bilet...tak jak np. z trasami do UK...sa ludzie ze kupia za 10€...sa ludzie ktorzy zaplaca 100€...a sa tez ludzie ze zaplaca 300€.
I mysle ze duzo ludzi jest sklonych zaplacic wiecej za bilet lotniczy i byc szybciej na miejscu niz telepac sie przez kraj 7,8,9,10h i z ryzykiem ze jeszcze sie pociag nie zatrzyma sie tam dokad kupilo sie bilet i miejsowke ;-))) I jeszcze chce zwroc na nakiete ktora przeprowadzal port w KTW....na trzeciej pozycji dokad pasazerowie chcieli latac byl wlasnie GDN (z ponad 14% poparciem)....a nie chce mi sie wirzyc ze tylko wypelniali ja ludzie tutaj z forum ;-) Ja wierze ze W6 otworzy nie dlugo....w Bulgarii jest juz takie polaczenie....na Ukraine tez lataja i dobre oblozenie maja......a taki Polak troche wiecej zarabia od Ukrainczyka z Bulgarczyka.
4tech 2009-02-18 16:22   
4tech - Profil 4tech
hamburg:wierzysz w cuda? Bo ja nie.. Cena biletu wg mnie nie może przekroczyć 100-150 pln RT wtedy Polak sie skusi jak będzie wyższa zapomnij ze będzie dobre oblozenie na trasach z pomiciem WAW...
hamburg 2009-02-18 16:15   
hamburg - Profil hamburg
4tech: LO lata mieszymy samolotami. Po drugie nie zapominaj ze WAW to port przesiadkowy (wstretny ale im jest)....nie wszyscy lataja tylko do WAW.
Pozatym mysle ze wtedy jak 4P lub C0 latal na trasach wenatrz Polski to bylo poprostu za wczesniej....Polacy nie bylo jeszcze tak przyzwyczajenie do latania. Teraz moge sobie nie ktore polaczenia wyobrazic...np. SZZ-KRK...GDN-KTW/KRK...GDN-WRO.
4tech 2009-02-18 16:11   
4tech - Profil 4tech
czegoś tu nie rozumiem..LO lata WAW-WRO i ma z reguły komplet widzów na pokładzie,4P latała i na WAW-WRO i WRO-GDN a LF był co by nie powiedzieć cieniutki to ja sie pytam kto lata LO i jaki jest potencjał na latanie między portami z pominięciem WAW?? wg.mnie co już wielokrotnie pisałem w PL nie ma potencjału na krajowe loty bez WAW i dlatego O2 lata " taksówkami" bo nie byłby w stanie zapełnić większych samolotów.... No i jak to sie ma do teorii wielkich znawców rynku lotniczego w PL ( z Wielkopolski i Slaska) o potencjale polskich lotnisk w ruchu krajowym-pamiętam ze mało ktoś mnie zabił gdy mówiłem ze połączenie POZ-GDN to bzdura....ech fantasty
hamburg 2009-02-18 15:56   
hamburg - Profil hamburg
miras: Nawet nie wiedzialem ;-))
miras 2009-02-18 15:47   
miras - Profil miras
Hamburg: AirPolonia latała w tym samym czasie z WAW do WRO i do GDN. Najpierw zrezygnowali z WAW-GDN, a później zrezygnowali z WAW-WRO.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy