×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Malev na skraju bankructwa?


Wszystko wygląda na to, że Malev Hungarian Airlines jest na skraju bankructwa. Węgierskie media podają, że pracownicy zostali ponformowani, że ich wypłaty będą wypłacone w dwóch ratach, gdyż przewoźnik nie jest w stanie wygospodarować całej kwoty na jednorazową wypłatę. Rzecznik Malev-a Krisztina Nemeth winą za taką sytuację obarczyła mocno spowolnioną węgierską gospodarkę oraz znaczny spadek ilości pasażerów w sezonie zimowym. Rosyjski Vneshekonombank, który jest posiadaczem 49% akcji uzależnił swoją pomoc od warunków wyjścia z kryzysu, które mają w najbliższym czasie zostać przedstawione przez zarząd. Pozostałe 51% udziałów ma dwóch węgierskich przedsiębiorców. Swoje zainteresowania zakupem upadającej linii wyraził już Aerofłot, który od lat wsółpracował z Malevem. /// Osobiście, to szkoda, że kolejna linia "odlatuje" nam z europejskiego nieba... Malev już tak od dwóch lat miał problemy, próbowano go reanimować z różnym skutkiem, jednak jak widać się nie udała operacja. Pacjent jeszcze żyje, chociaż prawdopodobnie jego dni są policzone. MA oferował całkiem sporą liczbę destynacji w Europie zachodniej, wschodniej, południowo-wschodniej, na Bliskim Wschodzie.... W Polsce obecny był w portach lotniczych w KRK (wycofał się chyba w 2007), a także w WAW (jeszcze chyba lata).

10/02/2009 20:26,  
<>

gość_f116a - Profil
gość_f116a
  

miras - Profil
miras
  
Dlaczego miałby się pochlastać? Przecież LH podobnie jak jego żona, trochę taka niemiecka :)
12/02/2009 13:27  

gral - Profil
gral
  
jak LH kupi "blogoslawiony LOT" to Janek R. sie pochlasta ;)
12/02/2009 13:18  

  
marqoos_pl: tylko ze BA ma rowniez klopoty finansowe na dzis.....wiec nie jest takie proste znalezienie kogos kto "chetnie" kupi LO....oprocz LH na horyzoncie nie widac znaczacego gracza na rynku przewozow lotniczych ktory bylby zainteresowany zakupem LO...
12/02/2009 10:20  

  
marecki: również uważam, że jedynie duży, solidny partner jest w stanie uratować LOT... prywatyzacja poprzez sprzedaż firmie, która ma jeszcze gorszą kondycję (lub niewiadomą) finansową nic nie pomoże, jedynie takie linie jak LH, AF/KL, BA są w stanie jakiś porządek w LO zrobić...
12/02/2009 09:14  

  
marqoos: i dlatego osobiście jestem dość sceptyczny jeśli chodzi o prywatyzację naszego LOTu, który jak doskonale wiemy tez nie jest w najlepszej kondycji. Przykład Litwy, a teraz Węgier pokazuje dobitnie, że prywatyzcja jako taka nie jest w obecnych warunkach żadnym gotowym remedium na problemy branży i małych przewoźników narodowych (tak jak niekórzy często twierdzą: sprywatyzujcie LOT, to będzie super). Moim zdaniem jedyną sensowną drogą prywatyzacji, jest wykup przez dużego, stabilnego przewożnika, co jak widać jest oczywiscie dla rządu nie do zakceptowania (zerwane rozmowy z LH). Przykład Malevu, których chyba jest w rękach prywatnych dopiero od 2007 jest wyraźnym ostrzeżeniem.
11/02/2009 11:18  

  
Wszystko wygląda na to, że Malev Hungarian Airlines jest na skraju bankructwa. Węgierskie media podają, że pracownicy zostali ponformowani, że ich wypłaty będą wypłacone w dwóch ratach, gdyż przewoźnik nie jest w stanie wygospodarować całej kwoty na jednorazową wypłatę. Rzecznik Malev-a Krisztina Nemeth winą za taką sytuację obarczyła mocno spowolnioną węgierską gospodarkę oraz znaczny spadek ilości pasażerów w sezonie zimowym. Rosyjski Vneshekonombank, który jest posiadaczem 49% akcji uzależnił swoją pomoc od warunków wyjścia z kryzysu, które mają w najbliższym czasie zostać przedstawione przez zarząd. Pozostałe 51% udziałów ma dwóch węgierskich przedsiębiorców. Swoje zainteresowania zakupem upadającej linii wyraził już Aerofłot, który od lat wsółpracował z Malevem. /// Osobiście, to szkoda, że kolejna linia "odlatuje" nam z europejskiego nieba... Malev już tak od dwóch lat miał problemy, próbowano go reanimować z różnym skutkiem, jednak jak widać się nie udała operacja. Pacjent jeszcze żyje, chociaż prawdopodobnie jego dni są policzone. MA oferował całkiem sporą liczbę destynacji w Europie zachodniej, wschodniej, południowo-wschodniej, na Bliskim Wschodzie.... W Polsce obecny był w portach lotniczych w KRK (wycofał się chyba w 2007), a także w WAW (jeszcze chyba lata).
10/02/2009 20:37  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie