cytat:..."W ciągu pierwszego roku Ryanair miałby w Krakowie na stałe jeden samolot. Potem liczba maszyn latających z Krakowa wzrosłaby do kilku. Byłaby to gwarancja stabilnego rozwoju portu..." no comments...
miras: To byl cytat z forum.....tego biznesu nie wiedze w KRK.....biznes widze w WAW lub na Slasku. ;-)
Hamburg: dla jakiego biznesu? Chyba handlarzy antykami pod Halą Targową.
aynis: Do Beauvais też lata 21 FRanc i co... bazy nie ma. Do Treviso lata 15 FRanc i bazy nie ma. Do Porto lata 13 FRanc i bazy też nie ma. A bazy powstały tam, gdzie FRancy nie było, bądź latała 1-2 FRancami: Madryt, Brema, Bolonia, Walencja i Alicante.
aynis:baza będzie tam gdzie będzie na to kasa (jakieś 25-30mln PLn bo taki są realne koszty utrzymania bazy ponoszone przez lotnisko) jeżeli WRO ma taka kasę nic nie stoi na przeszkodzie aby baza była właśnie tam a ilość połączeń danego przewoznika wcale nie musi być argumentem za powstaniem bazy
aynis: A moze bedzie w KRK i w WRO? :-))))
hamburg: może zmienili zdanie :) Choć ja bym obstawiała raczej WRO, już mają w końcu tyle połączeń...
Coooo??? Po pierwsze z tego co wiem to KRK mial zostac portem wylacznie dla biznesu ;-) A po drugie. Przeciesz FRanca sama mowila ze nie mialo byc bazy w Polsce :-)))))))
mysle ze samoloty z KRK o ile powstanie tam baza będą obslugiwaly również inne lotniska w PL
zastanawiam sie jakie kierunki by otwarli i czy byloby to w wiekszosci poludnie....
Coś podobnego! A jak się to ma do naczelnej wizji prezesa Pamuły, że KRK to powinno byc lotnisko dla legacy airlines? A tu widzimy, że największy ruch generuje trójca LCC. :o)
ciekawa informacja no ichyba dobra tylko żeby ma checiach i wymiany odpowiedzi sie nie skończyło
na poczatku przeczytalem 'bez ryanaira'w Krakowie' i troche sie zaniepokoilem heh dobre wiesci aczkolwiek nie ukrywam, ze wolabym EZY no ale FR tez moze byc ;) wszystko okaze sie niebawem co zaproponuje FR
Byłoby miło :) Tylko, żeby się nie okazało że Ryan zamierza otowrzyć bazę w Krakowie ale na lotnisku w Katowicach (Kraków/Katowice)...
Ciekawe, czy Ryanair namówi władze lotniska, żeby w ramach oszczędności zrezygnować z autobusów? Ostatnio od samolotu do terminala było 30 metrów a i tak wsiedliśmy do autobusu i przejechaliśmy nim 20 metrów.
Ryanair stawia na Balice
LOTNICTWO. Irlandzki przewoźnik może otworzyć swoją bazę na podkrakowskim lotnisku
Po raz pierwszy to władze Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice otworzyły się na propozycję tanich linii lotniczych Ryanair. Do tej pory irlandzki przewoźnik stawiał warunki i zachęcał Balice do szerszej współpracy, ale władze zarządzające portem nie odpowiadały na taką ofertę.
- Jest możliwość utworzenia u nas bazy Ryanaira - mówi Jan Pamuła, prezes MPL Kraków-Balice. W tym tygodniu prezes Pamuła spotkał się z przedstawicielami przewoźnika w Irlandii i zaproponował współpracę przy tworzeniu bazy.
- W ciągu dwóch tygodni otrzymamy pisemną ofertę Ryanaira, na którą odpowiemy także w ciągu dwóch tygodni. Decyzja zapadnie na przełomie lutego i marca. Jestem dobrej myśli, bo z ostatnich rozmów jestem zadowolony i odczułem, że Ryanair jest zdecydowany na rozwój połączeń lotniczych z Krakowa - podwojenie liczby pasażerów w tym roku, potrojenie w przyszłym - dodaje Jan Pamuła.
Ryanair dysponuje 163 samolotami. Wkrótce przybędzie mu kolejnych 30 maszyn. Trzy z nich mogłyby stacjonować w Balicach. Wszystko dlatego, że już na wiosnę zostanie spełniony najważniejszy warunek stawiany przez irlandzkie linie - uzależnienie opłat lotniskowych od liczby pasażerów. Projekt nowego cennika zakłada, że wraz ze wzrostem liczby pasażerów linii opłaty lotniskowe będą maleć. Taką zasadę wprowadziły już podkatowickie Pyrzowice, które w ubiegłym roku odnotowały 25-procentowy wzrost ruchu, gdy w Balicach liczba pasażerów spadła o blisko 5 proc.
Szefowie irlandzkich linii chcieliby także płacić tylko jedną opłatę w Balicach. Chodzi o to, by wszystkie koszty obsługi samolotu wliczone były do jednej opłaty pobieranej przez MPL, a spółka wzięłaby na siebie sprawę rozliczenia z innymi służbami lotniskowymi.
- Nie wykluczam takiego rozwiązania i jeśli do niego dojdzie, to zaproponujemy go także innym liniom, bo Ryanair nie może mieć oddzielnych przywilejów - mówi prezes Pamuła.
Obecnie liderem wśród tanich linii oferujących połączenia z Krakowa jest easyJet, którego samolotami odleciało lub przyleciało 23,7 proc. pasażerów obsłużonych przez MPL. Udział Ryanaira w ruchu pasażerskim - mimo zawieszenia lotów pod koniec roku - sięgnął 19,3 proc. Jan Pamuła podkreśla, że do tej dwójki rywalizujących tanich przewoźników może wkrótce dołączyć Norwegian, który na razie może pochwalić się 5,1-proc. udziałem.
Dziennik Polski