Norwegian potwierdza konfigurację B787

Norwegian potwierdza konfigurację B787 Linie Norwegian potwierdziły ostateczną konfigurację kabiny pasażerskiej oraz malowanie Boeinga 787 Dreamliner, którym będą obsługiwały nowe połączenia dalekodystansowe do Bangkoku i Nowego Jorku.- Zaprezentowaliśmy ostateczną konfigurację B787. Pierwszego Dreamlinera odbierzemy w kwietniu 2013 roku i skierujemy go do obsługi naszych połączeń w maju 2013 - powiedział...
04/12/2012 20:22   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spotter10 2012-12-05 12:07   
spotter10 - Profil spotter10
Aaaa, teraz rozumiem. Czyli Ty bys to widział jako dodatkową usługę lub ubezpieczenie, tak? Że jeżeli ktoś nie zdąży, to FR traktuje go jak tradycyjna linia, bo to wcześniej wykupił. A jeżeli przesiada się na własną rękę, to sam się musi martwić. Hmmm, ma to sens. FR by tym przyciągnął więcej klientów, bo niektórzy lecą np. do STN FR'em i przesiadają się na inną linię, bo ma lepsze ceny lub godziny. A tak FRanca mogłaby tych ludzi przyciągnąć do siebie. Nooo, śmiało napisz mail'a do MOL'a - może mu się to spodoba :)
krzysiekl 2012-12-05 11:26   
krzysiekl - Profil krzysiekl
i nie koniecznie uczyni to ceny nieatrakcyjnymi. wystarczy zsumować obecne ceny w FR za dwa odcinki, często jest to na tyle taniej niż tradycyjnymi liniami tez z przesiadką, że nawet uwzględniając dodatkowe koszty miałoby to sens dla pasażera. Zwłaszcza, że potencjalna siatka połączeń byłaby ogromna.
krzysiekl 2012-12-05 11:04   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Właśnie o tym napisałem.
Dlatego cena biletu łączonego to suma dwóch biletów dodatkowa opłata (może być jawna lub ukryta w cenie podstawowej). Ta dodatkowa opłata działa dla przewoźnika jak sprzedaż ubezpieczenia. Wszyscy co korzystają z lotów łączonych muszą kupić a tylko niektórzy skorzystają. Pozostaje kwestia czy to się im opłaca wprowadzić - bo jeśli i tak mają pełne samoloty to nie. Ale to by mogłoby niezłe, bo mimo temu obowiązkowemu ubezpieczeniu byłaby szansa na niezłe ceny oraz łatwo by było znaleźć połączenia z przesiadką - nawet jeśli ktoś zdecyduje się zaryzykować i zakupić (tańsze) bilety oddzielnie.
spotter10 2012-12-05 10:43   
spotter10 - Profil spotter10
FR na coś takiego nie pójdzie, bo jeżeli sprzedajesz bilet na całą trasę, to gwarantujesz, że taką osobę tam dostarczysz. Jeżeli twój pierwszy lot się opóźni i nie zdążysz na drugi, to wtedy musisz zapewnić takiemu pax nocleg i wyżywienie, jeżeli danego dnia nie ma kolejnego rejsu. To generuje dodatkowe koszty. Na to FR nie pójdzie. A jeżeli takie ew. koszty uwzględni w ofercie, ceny będą już bardzo nie atrakcyjne.
krzysiekl 2012-12-05 10:39   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Właśnie, może taki np. Ryanair też mógłby sprzedawać loty "z przesiadką" (w cudzysłowiu). tzn wyszukiwarka lotów uwzględniałaby "pokaż z przesiadką" i wtedy otrzymywalibyśmy wynik z ceną za dwa odcinki, po zsumowaniu wszystkich kosztów (bagaż itp tez byłoby x2) oraz dodaniu oplaty przesiadkowej. Kazdy musialby przejsc caly check-in jeszcze raz, a oplata przesiadkowa dawalaby gratis inny lot ewentualnie hotel w razie opoznienia pierwszego lotu :>
gosc_2c6f1 2012-12-05 10:35   
gosc_2c6f1 - Profil gosc_2c6f1
Ciekawe, że obsługę techniczną Norwegian będzie robić w Boeing Gold Care. Niestety LOT przespał swoją szansę na wejście na rynek MRO przy okazji pierwszego swojego Dreamlinera. Nie dość, że nie próbował nikomu zaoferować swoich usług, to do tego jeszcze sam zleca obsługę 787 w Monarch za granicą. Mało tego - oni nawet sprzedali swoją bazę na krótko przed przyjsciem nowego samolotu! Teraz hangary AMS świecą pustkami... Będzie coraz większe zapotrzebowanie na obsługę 787 w Europie, ale LOT będzie po stronie klientów a nie wykonawców.
gosc_e834f 2012-12-05 10:20   
gosc_e834f - Profil gosc_e834f
Może by tak Zarząd LOTu wysłać do nich na jakiś staż albo na praktyki wakacyjne? Wiele mogliby się tam nauczyć.
spotter10 2012-12-05 08:39   
spotter10 - Profil spotter10
Norwegian nie jest do końca typowym low-costem. I coś mi sie wydaje, że zaczyna on działać podobnie jak kiedyś Air Berlin. Ta linia z czasem, gdy się znacznie rozwinie, wstąpi do jakiegoś aliansu. Bo zobaczcie - dla mnie najważniejszą różnicą pomiędzy tanimi a tradycyjnymi przewoźnikami jest formuła p2p oraz multi-leg. Norwegian działa w tej drugiej, bo można kupić bilet z przesiadką. I musi tak działać, jeżeli chce zarabiać na swoich trasach dalekodystansowych. Także wg. mnie to jest kwestia 5-6 lat i Norwegian zacznie z kimś działać.
gosc_15012 2012-12-04 22:50   
gosc_15012 - Profil gosc_15012
SAS do lamusa ! :)
gosc_63ee0 2012-12-04 22:16   
gosc_63ee0 - Profil gosc_63ee0
Norwegian daje przykład jak trzeba skutecznie rozwijać lotniczy biznes ... oczekujemy więcej destynacji z PL.
gosc_7527f 2012-12-04 21:25   
gosc_7527f - Profil gosc_7527f
I to jeszcze lowcost! Żyć nie umierać.
gosc_36007 2012-12-04 20:57   
gosc_36007 - Profil gosc_36007
norwegian świetnie, świetlana przyszłość przed nimi :)
lukasz_warszawa 2012-12-04 20:46   
lukasz_warszawa - Profil lukasz_warszawa
Powiem szczerze że robi wrażenie ilość zamówionych samolotów...
gosc_3559a 2012-12-04 20:33   
gosc_3559a - Profil gosc_3559a
Wow :D Norwegian i Dreamliner połączenia do NY, itd, nie wierzę! :D
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy