LOT oficjalnie przejmuje Dreamlinera

LOT oficjalnie przejmuje Dreamlinera W trakcie uroczystej gali w Everett Polskie Linie Lotnicze LOT oficjalnie przejęły pierwszego Boeinga 787 Dreamliner. Marcin Piróg, prezes linii, otrzymał symboliczne kluczyki do samolotu od Johna Wojicka, wiceprezesa Boeinga ds. sprzedaży.W trakcie uroczystości, która odbyła się w budynku Future of Flight położonym przy lotnisku Boeinga w Everett, Piróg, Wojick oraz John...
13/11/2012 08:54   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spotter10 2012-11-14 09:07   
spotter10 - Profil spotter10
Tak jak już ktoś napisał, LOT kiedyś był sterowany centralnie i cud, że w porównaniu do innych lini z bloku wschodniego ma się naprawdę dobrze. Wtedy podjęto bardzo dobrą decyzję by zakupić 767-300, obecnie jest świetna decyzja odn. 787-8. I to więcej niż 767, bo będzie póki co aż 8 maszn (tak, dla LOT'u to trzeba powiedzieć "aż"). LOT może i jest pod kreską, ale obecna polityka i zarządzanie linią pozwalają na zmniejszanie tej straty. Mam nadzieję, że przyszły rok, właśnie dzięki 787-8 LOT zakończy przynajmniej na zero albo z minimalnym plusem. Co do floty średniodystansowej, to już jest bardzo dobrze, bo opiera sie na E70/75/95 i ta flota ciągle się powiększa. Sa to maszyny bardzo wygodne i ekonomiczne w porównaniu ze starymi 737-400/500. Jeżeli LOT'owi uda się, przy pomocy swoich 8x787-8 tak rozwinąć siatkę i przyciągnąć tyle pax transferowych, że E95 będą za małe, to wtedy będzie trzeba zakupić 737NG lub A320 (lepiej pozostać przy Boeingu), bo obecnie raczej nie ma to większego sensu.
gosc_b4ec2 2012-11-13 22:02   
gosc_b4ec2 - Profil gosc_b4ec2
lot ajki jest kazdy wie kto lata a np taki prestizowy sas lata na starych mdkach albo niewygodnych crj i w cenie biletu jest szklanka wody.Lot po oddaniu 737 i767 naprawde bedzie miał przyjemna flote
hungarus 2012-11-13 21:30   
hungarus - Profil hungarus
a jesli chodzi o sytuację finansową - popatrzcie na SAS. Oni to mają problem! (nie chciałem być złośliwy, bo akurat Skandynawom życzę jak najlepiej). :)
hungarus 2012-11-13 21:28   
hungarus - Profil hungarus
Dzień bez narzekania jest dniem straconym. Gdyby jednak to inna linia kupowała Dreamlinery byłby z pewnością lament: że LOT się nie rozwija, że nie odświeża floty itp. Weźcie się ogarnijcie trochę! Fakt LOT nie jest w najlepszej sytuacji finansowej, ale mimo wszystko poprawia wyniki. A Dreamliner daje mu SZANSĘ rozwoju. Skąd informacje o niepłaconych pensjach? Nie twierdzę, że to nie jest prawda, choc znając zamiłowania do teorii spiskowych mocno w to wątpię. A! nawet jeśli LOT upadnie - tak jak uważacie - to szybko odrodzi się na bazie Eurolotu :)
gosc_839ce 2012-11-13 20:43   
gosc_839ce - Profil gosc_839ce
Podobnie jak LHR-CDG na AF A380. Chodzi o 'oblatanie' załóg. Przecież to nie będzie regularna rotacja.
gosc_0246c 2012-11-13 20:12   
gosc_0246c - Profil gosc_0246c
To jest przygotowanie do sprzedania.
gosc_1c345 2012-11-13 19:56   
gosc_1c345 - Profil gosc_1c345
"WAW-PRG na 787 - bardzo ekonomiczne". Proszę was tego się nie da już czytać. Zero pojęcia o sprawie, a najwięcej do gadania!
matias 2012-11-13 18:58   
matias - Profil matias
Nie ma żadnego wstydu w tym, że Norwegian będzie operował na takiej samej maszynie co LOT, w ogóle to porównanie jest dziwne. Skandynawski przewoźnik chce oferować nowy produkt na dalekich trasach i zwyczajnie potrzebuje do tego wiekszych samolotów. Czy zatem mamy uznać Qatar Airways za marginalną linię dlatego, że będzie latała do Polski na A320, a jest to samolot którego używa m.in. tania linia Wizz, to chyba to trochę śmieszne. Prestiż linii, to jakość samolotu, obsługa, cały serwis i pod tym względem podlega ocenie, a dobór maszyny to kwestia techniczna, jakiej dana linia potrzebuje, reszta rozgrywa się na pokładzie i lotnisku. 787 to piękny, nowoczesny samolot i znajdzie zastosowanie zarówno w ANA, u nas jak i Norwegian i u każdego innego przewoźnika, który będzie chciał na nim operować zgodnie ze swoją strategią. A co do narzekania na LOT, wstrzymajmy się z tymi wyrokami do wymiany floty, bo jak napisał chmurka, dreamliner jest szansą na poprawienie wyników i otwiera szereg możliwości na nowe trasy, które przyniosą zysk. Dlatego ocenimy PLL LOT kiedy będzie miał stajnie Dream'ów i zobaczymy jego poczynania. Pozostaje też nadzieja, że bieżące kłopoty są tylko przejściowe, a ten samolot otworzy nowy rozdział w historii przewoźnika.
gosc_7f115 2012-11-13 17:54   
gosc_7f115 - Profil gosc_7f115
Znowu marudzenie... Lot wielki nie jest ale LH, BA, AF rozwijaja sie od ponad 50=60 lat LOT i polska gospodarka przez 50 lat rozwijał sie jak mu Towarzysze pozwolili, bardziej na miejscu jest porównanie LOT do CSA, TAROM Aerosvit itp
gosc_97e2f 2012-11-13 17:34   
gosc_97e2f - Profil gosc_97e2f
a ja myślę że LOT upadnie wkrótce bo jakiś kre..n wywala full kasy na reklamy telewizyjne ( TO JEST ala OLTupadły )
gosc_b4701 2012-11-13 17:31   
gosc_b4701 - Profil gosc_b4701
do komentujących jakie to cacko ?????????????????????? od 2013 ten samolot będzie MIAŁ NORWEGIAN TANIA LINIA LOTNICZA to chyba wstyd że od 5 lat LOT pingowali a tania linia NORWEGIAN będzie miała ten samolot od już bez większej pompy - LOT zatonie bo szasta kasą na reklamy tak jak kiedys olt express
gosc_791db 2012-11-13 16:33   
gosc_791db - Profil gosc_791db
Ale jak tu się cieszyć tym cackiem skoro sikorki donoszą, ze od 1 grudnia masowe zwolnienia? Jest kasa na sprowadzenie i finansowanie dreama, a na pensje dla załóg nie ma? Dla mnie to pachnie spektakularna klapą. I jeszcze ten pomysł z lataniem tym kolosem po Europie. Śmiech! WAW-PRG na 787 - bardzo ekonomiczne
chmurka 2012-11-13 16:28   
chmurka - Profil chmurka
madej i inni. Ja tam sie ciesze z tego samolotu, jest on pewna szansa ( szansa, powtarzam, nie pewnoscia) na utrzymanie sie na powierzchni. Nikt nie porownuje LOTu do wielkich, mocarstwowych linii, ale chyba troche PRu w tej chwili nie zaszkodzi? Martwia doniesienia o klopotach z platnoscia pensji, ale dajciez, ludzie, troche nacieszyc sie tym cackiem, a nie tylko wielkie lamentowanie.
gosc_0a0d0 2012-11-13 15:27   
gosc_0a0d0 - Profil gosc_0a0d0
Lot jest najlepsza linia w tej czesci Europy.Dla narzekajacych popatrzcie sobie na innych.CSA na zasilku.Tarom ruina i brak rozwoju.Bulgaria air,Danube,slaba siatka polaczen Olympic jak mala regionalna linia.Malev padl.Croatia nie rozwija sie JAT stagnacja.Czego rzadacie od Lotu wiecej?
gosc_3ccbb 2012-11-13 14:59   
gosc_3ccbb - Profil gosc_3ccbb
LOT nie wypłacił w tym miesiacu pełnej pensji swoim pracownikom. Pisałem już o tym dziś, fajnie, ze moderator wykasował :( także LOT juz nad grobem
gosc_94034 2012-11-13 14:38   
gosc_94034 - Profil gosc_94034
oczywiście zawsze sie znajdą jacyś malkomtenci którzy w dobrej informacji znajdą coś złego:) nażekacie że LOT nie jest jak LH, AF, czy BA ale to wszystko wina Polakow za malo lataja gdybyśmy wszyscy latali tyle co francuzi czy niemcy to napewno nasza linia byla by ja AF czy LH Pozdrowienia dla Polaków narzekaczy zal mi was;)
gosc_1bf37 2012-11-13 14:32   
gosc_1bf37 - Profil gosc_1bf37
LOT da sobie rade, barzo sie ciesze ze go LOT wybral i kupil a nie A330. Ta maszyna pomoze LOTowi naprawic wizerunek iserwis.
gosc_d5be6 2012-11-13 14:18   
gosc_d5be6 - Profil gosc_d5be6
gosc_a5a24:
air berlin lata z Berlina do kilku celi w USA juz od dawna, chodzi ci chyba o nowe wiosenne polaczenie do Chicago (?). A wracajac do tematu to 787 na pewno podwyzszy jakosc produktu, ale cudow nie nalezy sie spodziewac. Mala, nie liczaca sie linia z garstka nawet nowych samolotow swiata nie zawojuje. Nie zycze LOT zle, ale czarno widze ich przyszlosc.
gosc_1196a 2012-11-13 14:05   
gosc_1196a - Profil gosc_1196a
Tez tak sądzę Lot juz długo nie pociągnie
gosc_a5a24 2012-11-13 13:50   
gosc_a5a24 - Profil gosc_a5a24
Od tej wiosny Airberlin uruchamia loty do USA via Berlin. LOT na prosta nie wyjdzie, za dlugo czekal na te samoloty i zniszczyl sobie jakiekolwiek slady dobrej reputacji jakie mial. 787 beda wracac do formy leasingowej, szybciej niz sie wam wyobraza...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy