Pięć pytań o Emirates w Polsce

Pięć pytań o Emirates w Polsce Rozpoczęcie lotów z Dubaju do Warszawy przez Emirates już teraz jest kandydatem do jednego z najważniejszych wydarzeń na polskim rynku lotniczym. Pierwszy lot zaplanowano na 6 lutego 2013 r. Codzienne rejsy będą obsługiwane szerokokadłubowym Airbusem A330-200. Pasazer.com zapytał o nowe połączenie Richarda Jewsbury'ego, wiceprezesa Emirates ds. operacji komercyjnych w...
31/10/2012 18:35   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
hungarus 2012-11-02 21:44   
hungarus - Profil hungarus
Ciekawe czy od lata coś nowego pojawi się w Warszawie. Od kilku lat przebąkuje się o Air China i którejś z amerykańskich linii. Zobaczymy. Tymczasem 3mam kciuki za Emirates i Qatar. No i za nasze Dreamlinery. :)
gosc_3623e 2012-11-02 19:28   
gosc_3623e - Profil gosc_3623e
Po pierwsze Czechy sa bogatsze (nieznacznie - to prawda), ale Czesi sa zdecydowanie bardziej mobilni i mnostwo lataja turystycznie (w przeciwienstwie do Polakow, ktorzy w duzo wiekszym stopniu lataja do pracy low-costami albo biznesowo po Europie klasycznymi liniami w economy, oczywiscie). Typowe kierunki turystyczne Czechow to Azja (Tajlandia, Indie, Chiny) oraz Australia i Nowa Zelandia. Takze USA, ale inne niz Polacy regiony - glownie Miami, Atlanta oraz Los Angeles. Po drugie - nie chodzilo o infrastrukture lotniskowa, ale wlasnie o ceny paliwa na WAW oraz potencjal regionu oraz lotniska. Nie wiem czy paliwo stanialo na WAW (nie ma juz chyba monopolu wiec byc moze jest taniej), ale jesli nawet nie stanialo, to po prostu Emirates stwierdzilo, ze pomimo niedogodnien i drozszego paliwa, i tak im sie oplaca. W koncu chca byc w perspektywie kilku najblizszych lat najwieksza linia pasazerska na swiecie i musza wykorzystac wszystkie szerokokadlubowce ktore kupili imzamierzaja kupic. A Praga byla po prostu dwa lata temu ciekawszym i bezpiecznieszym kierunkiem niz Warszawa. Teraz czas na Warszawe. Mam nadzieje ze sie uda Emirates, choc znajac te linie bardzo rzadko sie wycofuja z raz rozpoczetych kierunkow.
hungarus 2012-11-02 17:42   
hungarus - Profil hungarus
Czechy są bogatszym krajem (choć nieznacznie). ale nie sadzę, by to miało decydujący wpływ. Zgadzam się z madejem, że chodzi raczej o infrastrukturę lotniskową. A i paliwo chyba poszło w dół w Warszawie (?)
hungarus 2012-11-02 17:42   
hungarus - Profil hungarus
Ciekawe swoją drogą jak idzie sprzedaż na loty Emirates i Qatar.
madej 2012-11-02 17:07   
madej - Profil madej
A 330-200 jest większy. Zastanawia mnie tylko dlaczego 2,5 roku temu EK wybrał PRG zasłaniajac się nieprawdziwym moim zdaniem argumentem, że w Warszawie jest za drogie paliwo. Moim zdaniem było to spowodowane tylko i wyłącznie lepszą infrastrukturą terminalową w PRG, czego WAW nie mogła zapewnić z uwagi na niedokończone pirsy, co za tym idzie, brak gwarancji stałego dostępu do rękawa. Po zdbudowaniu dwóch pozostałych pirsów w końcu się zdecydowali, bo przecież paliwo wcale nie spadło tak bardzo w WAW, więc tamten argument był z góry fałszywy w mojej opinii.
mietek 2012-11-02 14:20   
mietek - Profil mietek
A czy A330-200 jest większy od B787-8?
mietek 2012-11-02 14:02   
mietek - Profil mietek
Dokładnie, nie zapominajcie, ze Polska jest sporo większa i samo KRK ma 3,5 mln pasażerów. Z WAW już mają 13 mln. No i jeszcze jeden ważny aspekt; Czechy są bogatszym krajem od nas...
pcharasz 2012-11-02 08:32   
pcharasz - Profil pcharasz
Prawda jest taka, że Praga to trochę Warszawa i Kraków w jednym, czyli i perełka turystyczna, i centrum biznesowe i polityczne. Poza tym, jak już ktoś wspomniał, w Czechach nie ma tak silnych portów regionalnych. Gdyby w Polsce było tylko WAW z dogodnym doń dojazdem z każdego regionu kraju, to i unas było by dużo więcej paxów. A tak, rozlewają się oni na porty regionalne i są dowożeni stamtąd do hubów, bardzo często innych niż WAW.
gosc_51085 2012-11-01 23:44   
gosc_51085 - Profil gosc_51085
widac, ze to odpowiedzi pisane przez dzial Public Relations, bo kazda z nich to raczej taki statement, jak EK chcialyby byc widziane, a nie odpowiedz na pytanie. szczegolnie to widac w odpowiedzi na pytanie nr 2.
gosc_efbe8 2012-11-01 22:29   
gosc_efbe8 - Profil gosc_efbe8
A dla mnie Pcim jest najpieknieszym miastem na swiecie i niech sie niu jorki, honkongi czy inne paryze chowaja. Blagam!!! Troche obiektywizmu. Chyba nikt kto byl choc raz w Pradze i w Warszawie nie porownuje nawet tych miast. To oczywiscie nie wina Warszawy ze zostala w 80% zniszczona i odbudowana w stylu socrealizmu a Praga ma najlepiej na swiecie zachowana sredniowieczna zabudowe i rewelacyjne uksztaltowanie terenu, ale badzmy obiektywni! Statystyki? Warszawa = 2.2M turystow rocznie, Praga = 9M turystow rocznie... Watpliwosci ktore z tych miast jest bardziej atrakcyjne turystycznie?
gosc_584f9 2012-11-01 22:15   
gosc_584f9 - Profil gosc_584f9
W czym Warszawa jest ladniejsza od Pragi?W rozchelstanych szerokich ulicach ?W brzydkiej gomolkowkiej architekturrze > Praga ma dusze a Warszawa trupa w szafie .I kazdy to stwierdzi kto byl tu i tu .
hungarus 2012-11-01 22:14   
hungarus - Profil hungarus
Gosc_c5e5e: fakt Praga odprawia więcej pasażerów rocznie, choć obecnie ma zdaje się tendencję spadkową. Może to dlatego, że w Czechach nie ma tak silnych portów regionalnych jak u nas KRK, KTW, GDN, WRO. A Miami rzeczywiście jest (Travel Service).
gosc_b3a20 2012-11-01 21:13   
gosc_b3a20 - Profil gosc_b3a20
co do Pragi i jej wyższości to kolega może tak sam uważa ale niech nie mówi za wszystkich. Dla mnie Warszawa jest zdecydowanie ładniejsza od Pragi ( co kto lubi) a Emirates wie co robi :)
gosc_c5e5e 2012-11-01 21:02   
gosc_c5e5e - Profil gosc_c5e5e
Nikt sie PRG nie ekscytuje specjalnie, ale warto podkreslic ze lotnisko Vaclava Havla w Pradze (bo tak sie od miesiaca oficjalnie nazywa) ma 12 milionow pasazerow lacznie, od dwoch lat bezposrednie polaczenia z Dubajem Emirates (wczesniej takze CSA), Seulem, Abu Dhabi a nawet Nowosybirskiem czy Krasnodarskiem, oraz charterowo do Miami od tego sezonu (a także cargo China Arilines na B747 dla spotterow :-), a stolica 40-milionowego kraju zaledwie 9M pasazerow rocznie i - jak do tej pory - zadnych znaczacych miedzynarodowych przewoznikow... Na szczescie sie to zmienia - trzymam kciuki za Emirates i Qatar - sam mam zamiar ich wspierac regularnie lotami sluzbowymi do Azji raz na miesiac...
gosc_c28cc 2012-11-01 20:48   
gosc_c28cc - Profil gosc_c28cc
Emirates NIE MA codeshare z CSA. CSA ma codeshare z Etihad.
gosc_1fdb2 2012-11-01 19:23   
gosc_1fdb2 - Profil gosc_1fdb2
Tak to prosze wybrac dowolne polaczenie z Emiratow from Pragana strine csa
hungarus 2012-11-01 19:20   
hungarus - Profil hungarus
Gosc_af7f2: CSA ma code share z Etihadem nie Emirates.
hungarus 2012-11-01 19:18   
hungarus - Profil hungarus
Gosc_0322d: Delta lata sezonowo tylko do Nowego Jorku, pewnie dlatego, że CSA nie wykonuje żadnych operacji transatlantyckich. Więc chyba nie ma się co ekscytować Deltą, skoro z Warszawy LOTem (niebawem Dreamlinerami) można doleć do trzech miast na kontynencie amerykańskim. Korean to rzeczywiście gratka, ale jedna jaskółka wiosny nie czyni. Mają jeszcze Emirates i Etihad (?), ale u nas już niebawem będzie także linia z Dubaju i Qatar. Tak więc przynajmniej ja jestem daleki od stanu skręcania się z zazdrości i podniecania Koreanem i Deltą w Pradze. :)
gosc_af7f2 2012-11-01 19:06   
gosc_af7f2 - Profil gosc_af7f2
Prawda jest taka ze nie ma czego zazdroscic Pradze.Korean ma slabe oblozenie,Emirates lepsze bo jest to code share z csa.Czesi nie lataja Koreanem bo po co ?Lataja natomiast Wietnamczycy ktorych w Czechach jest 700 tys..Prowadza sklepy .Znam te dane bowiem moj znajomy pracuje na Ruzyne na wysokim stanowisku.Ogolnie nie ma co zazdroscic Pradze.CSA stare samoloty kiepska siatka polaczen,ale Praga przyciaga turystycznie.Jest przeciez piekniejsz niz Warszawa
gosc_49d61 2012-11-01 18:44   
gosc_49d61 - Profil gosc_49d61
JAL kazdego lata wykonuje nieregularne czartery do Pragi oraz kilkunastu innych miast w Europie na B747 oraz B777. rzeczywiscie wiec mozna spotkac JAL na lotnisku w Pradze miedzy czerwcem i sierpniem. Niestety WAW nigdy na takiej liscie JAL nie bylo (z lotnisk w regionie CEE jest m.in. Praga, Budapeszt, Sofia i Dubrovnik).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy