gosc_ae216
2012-10-30 19:35
Gdzie jak gdzie, ale w Turcji taka inwestycja jest realna w formule prywatnej.
Takim inwestorem moglby byc chocby Sabanci nalezacy do najbogatszych ludzi swiata na liscie Forbesa. Nam pozostaje tylko zalowac ze Turkish nie przejął LOTu i Okęcie pozostanie grajdołkiem...
gosc_57ea8
2012-10-30 15:58
100 mln ? 150 mln ?! Nie wiem, co oni jarali, ale widać, że skuteczne ;p
gosc_94348
2012-10-30 14:13
Ataturk zostanie zamkniety, SAW pozostanie jako lotnisko dla przewoznikow czarterowych i niskobudzetowych. A nowe lotnisko warto zaprojektowac na 100mln, po to by za 10 lat nie okazalo sie za male, tylko by moglo dzialac bez zaklocen i ograniczen przez kolejne 40-50 lat. Szkoda, ze tak sie nie mysli w PL i zamiast rozbudowywac Okecie nie stawia sie na duze lotnisko miedzy Lodzia a Warszawa, ktore tez w perspektywie kolejnych 50 lat mogloby sie rozwijac i nie mialoby ograniczen operacyjnych. W PL niestety wiekszosc woli wyrzucac pieniadze w bloto, jakim sa kolejne protezy na Okeciu i Lublinku. Podobnie w KRK zamiast postawic na budowe nowego terminala na zachodnim krancu istniejacego pasa (gdzie mozna w przyszlosci, kiedy przyjdzie taka potrzeba dobudowac kolejne 2-3 drogi startowe), to bedzie dosztukowywany nowy terminal obk istniejacego i bedzie to bardzo niefunkcjonalne rozwiazanie. Co z tego, ze zwiekszy sie o pare mln przepustowosc, jak bedzie to znowu rozwiazanie tymczasowe (na kolejnych kilka lat).
No właśnie też jestem ciekaw kto finansuje ta inwestycje? 5 pasów i 100 mln to podjete wyzwanie od Pekinu;-)
gosc_a81c9
2012-10-30 13:40
Podobno LOT wszystko finansuje, samemu mając brak ambicji w Polsce.
gosc_58da3
2012-10-30 11:30
w artykule jest napisane, że to prywatna inwestycja. Możnaby dowiedzieć się kto w takim razie finansuje?:)
katowiczan
2012-10-30 11:13
I wszystkie trzy będą działały jednocześnie? Przecież 100 mln to jest ogromne gwałtowne zwiększenie przepustowości! Nie przesadzają?